استان هااخبار کسب و کارعمومی

خرید نهال گردو برای چه استان هایی پرسود می باشد؟

راهنمای انتخاب نهال گردو پربار:

این انتخاب اغلب به سلیقه ی باغدار یا کشاورز می باشد، آن هم با توجه به شناخت بازار و جامعه ی هدف خود که در کنار در نظر گرفتن عوامل محیطی همچون: اقلیم، شرایط سرما و گرما، آبیاری، ارتفاع سطح از دریا و.. بستگی دارد. فروش انواع گردو در بسیاری از استان ها صورت می پذیرد که در این بین انواع نهال گردو محلی هم محبوبیت خاص خود را پیدا کرده است.

در گام بعدی پس از انتخاب نهال گردو با توجه به فاکتورهای اعلام شده در بالا، نوبت به انتخاب نهالستان گردویی مطمئن می باشد. نهالستان ارغوان نهالبا ارائه ی بیش از 17 رقم از مرغوب ترین و بهترین نهال گردو پیونذی و بذری، که از ارقام خارجی و ایرانی گردو می باشد، شما را در امر احداث باغ گردو یاری خواهد کرد. خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد، حتما شما هم این جمله را شنیده اید، پس در ادامه همراه ما باشید تا نکات بیشتری را به اتفاق مرور نماییم.

خرید بهترین نهال گردو:

  • انتخاب بهترین نژاد درخت گردو، می تواند پلی برای شما در رسیدن به بالاترین سودهی رقم زند.
  • این خرید با توجه به شرایط جغرافیایی شما و انتخاب رقم مورد نظر شما تعیین می گردد و نمی توان برای همه ی باغات، یک رقم را نام برد.
  • اما فرمول کلی می تواند جهت پرورش بهترین نوع درخت گردو، خرید نهال گردو پیوندی به نسبت نهال گردو بذری باشد.
  • انواع درخت گردو پیوندی به نسبت ارقام گردوی بذری، باردهی به مراتب بسیار بالاتر و مقاومت مناسبی هم در برابر آفات و بیماری های درختان گردو از خود به نمایش می گذارند.

راهنمای خرید نهال گردو:

حتما از انتخاب نهال های گردو، به فکر دست یابی به کشاورزی اقتصادی و خود کفایی بوده اید که ممکن است تجربه ی حرفه ای در زمینه ی کاشت، پرورش و برداشت گردو سبز نداشته باشید. حال در این میان مهم ترین سوالی که پیش می آید آن است که حین خرید نهال گردو بهتر است به چه نکاتی توجه نماییم و به کدام مرجع می توان اعتماد کرد.

ارغوان نهال یکی از مراجع معتبر و ایمن خریداری نهال گردو در ایران است که شما می توانید با دریافت فاکتور رسمی، ضمانت بازگشت کالا، گواهی قرنطینه و مشاهده مجوز رسمی جهاد کشاورزی، با خیلی اسوده نهال گردو خود را خریداری نمایید.

توجه به نکاتی همچن سلامت ریشه های نهال، محل پیوند خوردن نهال، لیبل استاندارد بودن نهال، سالم بودن تنه ی نهال، به یک خرید نهال گردوی ایمن دست بیابید.همچنین وب سایت نهالستان ارغوان نهالبا تنوع قابل توجه ای که ارائه می دهد، نیاز هر کشاورز و باغداری را در انتخاب نهال باز گذاشته است تا رقم مورد نظر خود را خریداری نمایید.

با یک نگاه کلی به قیمت نهال گردو در این صفحه متوجه خواهید شد در سال 1400، میانگین قیمت نهال گردو مابین عدد 120 تا 300 هزار تومان می باشد.

 فروش نهال گردو برای ارغوان نهالچه مزایایی در پی خواهد داشت؟

فروش نهال گردو، هم برای فروشنده و هم برای خریدار یک بازی بُرد بُرد است! برای اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس nahalarghavan.com/buy-seedlings-walnuts/ مراجعه کنید.

این فروش و خرید نهالی که انجام می شود، اگر از مرجع مناسبی صورت پذیرد، قطعا می تواند برای هر دو شخص سودآور باشد. زیرا نهالکاری بسیار امر سخت و دشواری می باشد، از آن طرف کشاورز با هزینه ی بسیار زیاد اقدام به احداث باغ نهال گردویی می کند تا با گذشت چند سال نتیجه ی سرمایه گذاری خود را ببیند، پس بهتر است در انتخاب دقت بیشتری صورت پذیرد و خدمات پس از فروش واقعی را ملاک قرار دهند.

ارغوان نهالدر کنار دیگر مجموعه های معتبری همانند: گلد نهال، دکتر نهال بهترین انواع نهال گردو پربار در ایران و جهان را ارئه می دهد. باردهی مناسب درختان گردو 50 درصد به واسطه ی مهارت کشاورز و 50 درصد به واسطه ی انتخاب صحیح نژاد درخت گردو می باشد.

بزرگ ترین نهالستان ها جهت خرید نهال گردو در ایران:

شما کشاورزان محترم می توانید با سرچ عبارت: خرید نهال گردو در گوگل، متوجه شوید که نهالستان ما دارای اعتبار بالایی می باشد.

و… دیگر نهالستان های گردو، در حال حاضر از مراجع اصلی تولید و تکثر نهال های گردو در فضای اینترنت می باشند، اما در نظر داشته باشید بهتر است حین خرید نهال گردو از سلامت و اصالت نهال ها حتما اطلاع یابید و با چشمانی بسته اعتماد نکنید.

قیمت نهال گردو بر چه اساسی تعیین می گردد؟

با نگاه کلی به لیست قیمت نهال گردو متوجه خواهید شد که بازار یک دست می باشد. حال اگر نهالستانی قیمت نا متعارف ارزان و یا گران تری را ارائه داده است، باید علت واقعی را جویا شوید. بسیار پیش می آید که رقم دیگری را به جای رقم مورد نظر به شما به فروش می رسانند. این جا است که ضمانت واقعی بازگشت کالا دارای اهمیت ویژه ای می شود.

قیمت درخت گردو کهنسال، بسته به اینکه پایه ی آن نهال چه بوده است، پیوندی می باشد یا بذری، چه مقدار از سن خود را گذارنیده است، داخلی می باشد یا از ارقام وارداتی می باشد و.. جزو مهم ترین فاکتور های تعیین کننده ی قیمت نهال گردو خواهد بود. همچنین نهالستانی همانند ارغوان نهالکه به صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به تولید ارقام می کند هم مسلما از نهالستان های واسط، را ارائه خواهد داد.

چند مورد مهم و اساسی بر روی قیمت گذاری نهال گردو موثر است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • مرکز خریداری نهال،
  • تضمین سلامت و باردهی نهال،
  • ارائه ضمانت نامه کتبی،
  • سن نهال،
  • زمان خرید نهال و مهم تر از همه نوع و نژاد نهال در قیمت نهال بادام و گردو موثر است.

همچنین سایت های مرجعی همانند:

  1. https://www.willisorchards.com/category/walnut-trees
  2. https://shop.arborday.org/black-walnut

در قیمت نهال دوساله گردو خارجی می توانند تعیین کننده می باشند. همچنین در برخی از و سایت ها ممکن ها قیمت درخت گردو 10 ساله، را مشاهده نمایید که عملا این امکان غیر ممکن است زیرا درختان گردو قابل حمل و فروش نمی باشند.

گردو درختی بزرگ و گسترده‌است؛ و بیشتر از هر درخت دیگر به نور نیاز دارد. گردو در سن بلوغ میوه می‌دهد؛ و در قسمت‌هایی از درخت که نور بیشتری می‌تابد از باردهی بهتری برخوردار است؛ و در قسمت‌های داخلی که نور به آن نمی‌تابد گردوها ریز و کوچک می‌شوند.

خرید نهال گردو گزینه ی مناسبی می باشد یا پرورش بذر گردو:

این مطلب را می توان زاویه های مختلف بررسی کرد. اما اگر بخواهیم کوتاه و سر راست به این مطلب پاسخ دهیم، قطعا راه سریعتر و به صرفه تر، خرید نهال گردو است. زیرا شما می توانید در مدت زمان کمتر و با دردسر های کمتر به درآمد برسید. کشاورزان و نهال کاران، از یک تا سه سال، به روی پرورش بذرهای گردو وقت می گذارند تا تبدیل به نهال گردویی سالم گردد. شما با پرداخت هزینه ای معقول، می توانید زمان و زحمات زیادی را صرفه جویی نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت onegreenworld.com/product مراجعه کنید.

چگونه نهال گردوی مناسب منطقه ی جغرافیایی خود خریداری کنیم:

در سایت ارغوان نهالمطالب مفیدی در انتخاب نهال گردو متناسب با هر منطقه جغرافیایی آورده شده است. این مطالب به صورت تخصصی زوایای پرورش و نگهداری نهال گردو مناسب جغرافیای تمام 31 استان کشور ایران را بررسی کرده است.

با مراجعه به این مطالب می توانید از درختان گردوی مناسب با جغرافیای منطقه خود اطلاعات دقیقی را کسب کنید و سپس اقدام به خریداری نهال گردو مورد نظر، بر اساس خصوصیات بیان شده کنید.

اما به طور کل می توان نهال های گردو را به سه دسته ی اصلی تقسیم نمود:

  1. نهال گردو معتدل
  2. نهال گردو سردسیری (مقاوم به سرما)
  3. نهال گردو گرمسیری (مقاوم به گرما)

تقسیم بندی می شوند. هر کشاورز می بایست با توجه به آب و هوای منطقه ی کشاورزی خود نسبت به پرورش نهال های گردو اقدام نماید. برای مثال در مناطقی که سرما بهاره دارد، توصیه می شود از ارقام دیرگل همانند: گردو فرنور یا چندلر استفاده گردد.

نهال گردوی سردسیری چه ویژگی هایی دارد؟

مهمترین خصوصیات نهال گردو سردسیری شامل: مقاومت در برابر سرما و دمای پایین و کاشت ارتفاع بسیار زیاد از سطح دریا است. معمولا درختان گردویی که در مناطقی با ارتفاع بیش از 1400 متر از سطح در یا کشت می شوند را نهال گردو سردسیری می گویند. در این مناطق مقاومت در برابر سرمای بهاره، بسیار مهم و ضروری می باشد.

نهال گردو گرمسیری چه ویژگی هایی دارد؟

نهال های گردوی گرمسیری، 2 ویژگی مشخص دارند. اول اینکه در برابر گرمای بسیار زیاد و تابستان های طولانی مقاوم اند. دوم اینکه در برابر کم آبی و خشکی بسیار مقاوم می باشند. در اصطلاح کشاورزی به این گونه از درختان، گزرو مورفی بالا گفته می شود.

نهال گردو زود بارده به چه نهال هایی می گویند:

همانطور که از اسم آن مشخص است، درخت گردو زود بارده به نهال هایی گفته می شود که محصول آنها زودتر از سایر درختان گردو سبز می شوندو آماده برداشت می شود. این درختان به نهال گردو زود بارده مشهور اند.

ویژگی دیگر این گونه از درختان گردو زود گل بودن آنها نیز است. این درختان معمولا در مناطق معتدل کشت می شوند و زودتر از سایر درختان گردو شروع به گل دهی و تولید محصول می کنند. هرچند ارقام دیرگل هم می باشند که جزو گروه ارقام زودبازده محسوب می گردند.

نهال گردو دیر بارده شامل چه ارقام نهالی می باشد:

درختان گردو دیر بارده معمولا درختان گردو هستند که نسبت به سایر درختان دیرتر گل داده و تولید محصول خود را آغاز می کنند. این گونه از درختان معمولا در مناطق سردسیر و با ارتفاع زیاد کشت می شوند.از جمله درختان گردو دیر بارده می توان به درختانی مثل: درخت گردو لارا، گردو فرانکت، گردو دماوند و…  اشاره کرد. البته موضوع دیرگل و دیربارده دو امری متفاوت می باشد.

آیا دیرگل بودن یا زود گل بودن در خرید نهال گردو اهمیتی دارد؟

دیر گل بودن و یا زود گل بودن درختان گردو از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هر درخت گردو را می بایست با توجه به نژاد و مهم تر از همه شرایط جغرافیایی منحصر به فرد خود خریداری نمایید.اما نکته مهم مقدار باردهی و زمان باردهی نهال می باشد. بعضی از درختان گردو دیرگل اما زودبازده هستند که جزو بهترین و پرسود ترین درختان گردو به شمار می رود.

خرید نهال گردو بذری انتخاب مناسب تری است یا نهال گردو پیوندی:

برای مقایسه این دو نهال گردو مهمترین نکته زمان رشد و باردهی و نوع درخت گردو است. در گردوی بذری، کشاورز می بایست زمان بیشتری صرف نگهداری و پروش و در نهایت باردهی و سود دهی آن کند. همچنین در سال 1400، مناسب احداث باغات کشاورزی تجاری نمی باشد. این توصیه را جهاد کشاورزی هم بارها در منابع مختلف به میان آورده است.

اما در نهال گردو پیوندی که حاصل تغییرات ژنتیکی است، زمان زودتری باردهی به نتیجه می رسد که شاهد باردهی و تولید محصول بیشتری نیز باشیم. همچنین مقاومت بهتری در برابر آفات و بیماری دارد. در نتیجه اگر باردهی درختان گردو در مدت زمان کم، برای شما اهمیت دارد، از خرید نهال گردو پیوندی غافل نشوید.

تفاوت نهال گردو ایرانی با نهال گردوی ترکیه ای و آمریکایی در چه می باشد:

درختان گردوی ایرانی نسبت به گردو های کشور ترکیه و آمریکایی از میزان باردهی کمتری برخوردار است. اما گردو های ایرانی از سازگاری بهتری با آب و هوا و خاک ایران برخور دارند و مغز گردویی به شدت چرب و لذیذی دارا می باشند.

اما در مقابل، اصلاح نژاد های فراوانی که بر روی نهال گردو های خارجی ( ترکیه و آمریکا)  انجام شده است، سبب مقاوم سازی بیشتر آنها در برابر آفات و بیماری ها شده است و رشد و وزن محصولات آن را بیشتر کرده است. همچنین بازدهی آنها ها نیز سریعتر شده است.

تمامی این اتفاقات به طبع قیمت خرید نهال گردو ترکیه و آمریکا از گردو ایرانی را بیشتر می کند. اما اگر بخواهیم نهال های این 3 کشور را رتبه بندی کنیم. آمریکا در رتبه اول، ترکیه در رتبه دوم و ایران در رتبه سوم درختان گردو از نظر میزان باردهی قرار می گیرند و در رده بندی مزه و طعم، می بایست ایران، سپس ترکیه و آمریکا را در این رده بندی، امتیاز دهی نماییم.

علت تفاوت قیمت نهال گردو در بین نهالستان گردو چه می باشد:

علت اصلی تفاوت قیمت بین یک یا چند نژاد درخت گردو در نهالستان های سراسر کشور، کیفیت و میزان رضایت مشتریان از نهال خریداری شده است. عمده نهالستان ها با پایین آوردن قیمت نهال سعی در فروش نهال بی کیفیت به کشاورزان دارند.

اما همانطور که می دانید هر کالا و خدماتی ارزش خود را دارد. ارزش گونه های درخت گردو در صورتی بالا خواهد رفت که یا نهال کمیاب شود و یا ضمانت نهال و کیفیت آن به حدی باشد که ارزش قیمت گذاری را داشته باشد. همچنین در این میان، برخی نهااستان ها واسط می باشند و برخی به صورت مستقیم اقدام به تولید نهال می نمایند که به طبع قیمت تمام شده ی نهال گردو به نسبت پایین تر می باشد.

چگونه سلامت نهال گردو را می توان تشخیص داد:

نهال گردو معمولا از طریق روش های بسیاری، سلامت و کیفیت آن بررسی می گردد. مهمترین ارکان سلامت نهال گردو عبارتند از: سیاه نبودن ریشه گردو، سبز بودن تنه درخت گردو، خشک نبودن ریشه، خشک نبودن تنه نهال، مهترین خصوصیات یک درخت گردو سالم می باشد.

معرفی کوتاهی ازدرخت گردو

درختان گردو از محکم ترین و باارزش ترین درختان می باشند دارای ریشه هایی گسترده هستند که معمولا تا ۱۵ متر و بیشتر  این درختان ارتفاع پیدا می کنند.در زمان کاشت یک نهال کوچکی بوده که در اوایل خیلی کم بار میدهد و وقتی به سن بالغ شدن میرسد باردهی تجاری آن شروع می شود.

به دلیل ارزش و اهمیت درخت گردو با بررسی های انجام شده انواع نهال گردو با بازدهی بالا بوجود آمد.امروزه بیش از ۲۰ نوع نهال گردو پربار که باردهی تجاری دارد در نهالستان ها یافت می شود.

با هر شرایط اقلیمی سرد-گرم می توان نهالی را برای منطقه خود انتخاب کرد و کاشت و باردهی عالی را از آن مشاهده کرد.

چرا نهال گردو جزو ارقام نهال تجاری است ؟

شاید تا به حال شنیده باشید که نهال گردو را به عنوان یک نگین معرفی می کنند آن را طلایی پردرآمد می شناسند. دلیل این نامگذاری ها و استقبال هایی که یک باغدار می کند چیست ؟

درخت گردو درخت مقاوم است که محصول آن بسیار پرفروش می باشد و در بازار طرفداران زیادی دارد.گردو در سراسر جهان مورد استقبال قرار می گیرد و بازار داخلی و خارجی آن بسیار رونق دارد به همین دلیل باغداران می دانند پرورش گردو مفید است چرا که مشتریان زیادی دارد.

از طرفی وقتی نهال گردو کاشته می شود نیاز به رسیدگی کمتری نسبت به دیگر ارقام دارد.یکی دیگر از حسن های نهال گردو می توانید از محصولات آن تا نسل های بعدی نیز استفاده کنید.

ایران بزرگترین تولید کننده گردو در سراسر جهان می باشد که امروزه سومین جایگاه را در عرضه نهال گردو توانسته کسب کند.ارزش گردو بدلیل ویتامین و عناصر بی نظیر موجود در آن می باشد.

هر نهال گردو چقدر سود می دهد ؟

بعد از توجه به یکسری از نکات و رسیدگی ها و صبر کردن تا چند سال می توان سود بالایی از گردو را برداشت کرد.ثمردهی بالا و عالی را وقتی می توانید مشاهده کنید که تمامی فاکتورهای مهم در کاشت نهال گردو رعایت کرده باشید.

میزان باردهی هر نهال گردو بستگی به نوع نهالی دارد که برای کاشت انتخاب کرده اید و رسیدگی هایی که به عنوان یک باغدار انجام میدهید دارد.اما معمولا یکی از پرسودترین ارقام نهال می تواند نهال گردو باشد.

نهال گردو چندلر بین ۶ تا ۷ تن در هر هکتار
نهال گردو فرنور بین ۵ تا ۶ تن در هر هکتار
نهال گردو خوشه ای بین ۶ تا ۷ تن در هر هکتار
نهال گردو اسرائیلی تا ۸ تن در هر هکتار
نهال گردو ژنوتیپ برتر تا ۱۶ تن در هر هکتار
نهال گردو کانادایی تا ۸ تن در هر هکتار
نهال گردو پوست کاغذی ۳ تا ۴ تن در هر هکتار

به چه نکاتی قبل از اینکه اقدام به خرید نهال گردو کنیم توجه شود

یکی از مهم ترین عامل ها برای رشد و بازدهی بیشتر درخت گردو می تواند خرید نهال گردو مناسب و سازگار با منطقه کاشت باشد.اگر می خواهید به بازدهی بهتری از نهال گردو برسید بایستی به چند نکته مهم قبل از کاشت نهال گردو توجه داشته باشید :

  • شرایط آب و هوایی خرید نهال گردو

برای خرید نهال گردو بایستی بخوبی شرایط اقلیمی – ارتفاع از سطح دریا را در نظر بگیرید سپس برای کاشت اقدام نمایید .باید بسنجید منطقه کاشت شما سردسیر است یا گرمسیر ؟

ارتفاع آن از سطح دریا چقدر است ؟این عامل ها می تواند در انتخاب نهال مناسب برای کاشت به شما بسیار کمک کند.

قبل از اینکه نهال گردو خود را بکارید خاک را بخوبی آنالیز کنید ببینید قبلا بیماری و آفاتی در خاک نمانده و یا خاک حاصلخیز می باشد ؟ خاک یکی از مهم ترین فاکتورهایی محسوب می شود که می تواند میزان باردهی را بالا برده و در کیفیت تاثیر بگذارد.

  • خرید نهال گردو از نهالستان معتبر

امروزه نهالستان های زیادی برای فروش نهال گردو وجود دارد اما آیا هر مرکزی می تواند ارقام نهال گردو مناسبی را بفروشد ؟ سعی کنید حتما قبل از خرید نهال گردو درباره مراکز بخوبی تحقیق کنید سپس برای خرید اقدام نمایید.

نهالستان اصیل جزو برترین مراکز فروش نهال گردودر سراسر ایران می باشد که بدلیل حذف واسطه ها ارقام را با قیمت مناسب می توانید تهیه کنید.از طرفی به ازای خرید هر نهال یک کارت بهداشت و سلامت و مجوز رسمی از جهاد کشاورزی به باغداران ارائه خواهد شد.

فاکتورهای مهم در باردهی بیشتر نهال گردو

برای آنکه نهال گردو به باردهی بالا و ثمردهی بی نظیری برسد بایستی  یکسری از شرایط و فاکتورهای مهم را در نظر داشته باشیم.با ادامه مطلب نهالستان اصیل گردو همراه باشید.

وقتی نهالی را میکارید به میزان آبیاری آن بسیا توجه داشته باشید کمبود آب می تواند موجب خشکی نهال ها شود و یا حتی در میزان باردهی و کیفیت تاثیر بالایی می گذارد.

آبیاری در هفته های اول باید هر روز صورت بگیرد و از ماه های بعدی هر چند روز یکبار بایستی نهال ها را آبیاری کنیم.

حتما بعد از اینکه نهال گردو خود را خریداری کردید فاصله کاشت میان ارقام نهال گردو را در نظر داشته باشید .فاصله مناسب می تواند در عملکرد نهال ها تاثیر بگذارد.وقتی درختان رشد می کنند شاخ و برگ آنها بزرگ می شود و در هم نفوذ می کنند پی بایستی حد اعتدان فاصله میان درختان بخوبی رعایت شود تا نور و هوا به آنها برسد.

کود موجب تقویت نهال گردو شده و می تواند باردهی و عملکرد درختان را چند برابر کند.اما نکته مهمی که وجود دارد بایستی نوع کود و مقدار آن رعایت شود.قبل از اینکه به خاک کود بدهید سعی کنید آنرا بخوبی آنالیز کنید اگر کمبودی وجود داشت با کود آنرا تامین کنید.

کودهای حیوانی می توانند انتخاب بسیار خوبی برای درختان باشند.

درختان گردو دارای گل های نر و ماده می باشند که ممکن است گل های ماده به هر نحوی گرده زایی نکنند اینگونه نیاز است تا از گرده افشان استفاده کنید تا در عملکرد درختان تاثیر بگذارید.

برای رشد بهتر نهال و فرم دهی و تاثیر در باردهی درختان گردو بهتر است آنها را از سال های اول هرس کنید.

درآمد نهال گردو چقدر است؟

ایجاد یک باغ گردو می تواند یک سود بسیار عالی را به همراه داشته باشد.تنها با یک سرمایه گذاری بسیار کوچک شما می توانید یک باغ گردو را احداث کنید.

باغ گردو از باغات بی نهایت پرسود است. اگر یک باغدار بتواند تمامی جوانب را برای رسیدگی باغ گردو خود در نظر بگیرد در نهایت به سود خوبی می رسد.

دلیل این می تواند فروش بالای گردو در کشورمان ایران باشد.گردو از خشکبارهایی است که طرفدار و مخاطب زیادی دارد و در بازار داخلی و حتی خارجی بسیار پرفروش است.

بهترین نهال گردو کدام است ؟

یکی از سوالات زیادی که از کارشناسان اصیل گردو پرسیده می شود این است که بهترین نهال گردو چه رقمی است ؟ برای پاسخ به این پرسش بایستی بگوییم هر رقم نهال گردو باید با توجه به شرایط اقلیمی و ارتفاعی از سطح دریا – میزان گرما و سرما و بارندگی تعیین شود.

انواع نهال گردو با باردهی و کیفیت عالی وجود دارد اما هر کدام بایستی با توجه به سازگاری شرایط اقلیمی مورد کاشت قرار بگیرد.اما در ادامه به معرفی چند نمونه از پرفروش ترین ارقام نهال گردو که در باردهی بی نظیر هستند را به شما معرفی می کنیم:

  • نهال گردو چندلر; کاشت در مناطق سردسیر و معتدل دیرگل و زودبازده

یکی از ارقام بی نظیر نهالستان ها می باشد که در میان باغداران بسیار پرطرفداربوده و محبوب و معروف است.این رقم آمریکایی برای ارتفاعات  ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ متر مناسب کاشت است.

برای رسیدن به باردهی بایستی سرما برای آن تامین شود.مناسب مناطق سردسیر – نیمه سردسیر و معتدل و مدیترانه ای است.باردهی از سال اول – دوم آغاز می شود .

  • نهال گردو فرنور : مناسب مناطق سردسیر دیرگل زودبازده

اگر بخواهیم  که در مناطق سردسیر مقاومت فوق العاده ای دارد و برای ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متر مناسب کاشت می باشداست.

  • نهال گردو اسرائیلی: مناسب مناطق سردسیر پربار و باکیفیت

پربازده ترین نهال گردو که در شرایط اقلیمی معتدل تا نیمه سردسیر خوب رشد می کند می باشد برای ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ متر مورد مناسبی برای کاشت است.باردهی عالی داشته و از سال دوم باردهی شروع می شود.