علمی و پزشکیاخبار کسب و کارعمومی

عمل لیپوماتیک چگونه انجام میشود؟

آیا شما درباره لیپوماتیک با بی حسی اطلاعات کافی دارید؟ لیپوماتیک با بی حسی معمولا توسط جراح پلاستیک در کلینیک انجام می شود، اما بهتر است این جراحی توسط بهترین جراح لیپوماتیک در تهران انجام شود.

لیپوماتیک دارای روش های گوناگونی می باشد که طی آن چربی های اضافی  از داخل بدن خارج می شوند و فرد به تناسب اندام دلخواه خود دست می یابد.

لیپوماتیک یکی از محبوب ترین روش های جراحی زیبایی و یک عمل کم تهاجمی محسوب می شود. بعد از برداشتن چربی های اضافی و خوش اندام شدن، بیمار می تواند کلینیک را ترک کند و به کارهای سبک روزانه خود بپردازد، اما بهتر است فرد برای یک هفته استراحت داشته باشد. این روش درمانی بیشتر برای  درمان چاقی موضعی استفاده می شود. پزشک متخصص در این روش با تزریق داروها، بافت چربی را از محل مورد نظر خارج می کند سپس این چربی ها به وسیله لوله ساکشن یا کانول از بدن خارج می شوند.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک معمولا در کلینیک توسط و لیپوماتیک انجام می شود این جراحی در غرب کلینیک نیز انجام می شود. لیپوماتیک دارای انواع روش های مختلفی است که با توجه به میزان مورد نیاز برای کاهش حجم چربی و ناحیه مورد نظر، روش را انتخاب می کند و شروع به انجام جراحی لیپوماتیک می نماید.

در این روش که مقدار زیادی چربی برداشته می شود، جراح پلاستیک مقداری مواد دارویی را به ناحیه مورد نظر تزریق می کند. که باعث می شود تا این چربی ها با مدیریت و به درستی و به کمک کانول هایی که وارد کرده اند، چربی ها را تخریب کرده و خارج نمایند.

از آن جایی که تزریق این مواد دارویی نیز قبل از جراحی انجام می شود، ممکن است باعث افزایش خونریزی در افراد شود. همچنین به دلیل این نوع از نیز در افراد دارای حجم چربی اضافه انجام می شود، نیاز است تا بررسی ها و آزمایشات لازم قبل از جراحی در این گروه از افراد با دقت انجام شود.

لیپوماتیک با بی حسی چگونه انجام می شود؟

خانم دکتر ثنایی در این خصوص این گونه توضیح می دهند که، انجام جراحی های زیبایی با بی حسی دارای مزایای زیادی است و به طریق زیر انجام می شود:

با تزریق مواد بی حسی مخصوص و به میزان مورد نیاز برای جراحی در فرد آغاز می شود. این مواد تزریق علاوه بر داروی بی حسی دارای داروهایی خاص برای کاهش میزان خونریزی در فرد کاندید لیپوماتیک است. بنابراین سبب می شود تا فرد در زمان جراحی و بعد از آن دچار خونریزی شدید و کم خونی نشود.

هدف از انجام لیپوماتیک با بی حسی

  1. هدف استفاده از روش لیپوماتیک برای کم کردن وزن نمی باشد بلکه در این روش چربی های اضافی موجود در  بخش هایی از بدن خارج شده تا فرم بهتری در بدن ایجاد شود. سپس این چربی ها در قسمت دیگری از بدن استفاده می شود. این روش موجب بهبود خطوط بدن می گردد. جراحان برای کم کردن خونریزی از روش تکنیک تومس استفاده می کنند.
  2. داروهای بی حسی خاص و به میزان لازم برای بدن فرد، در روش لیپوماتیک تزریق می شود. علاوه بر داروی بی حسی، از داروهایی استفاده می شود تا احتمال خونریزی در فرد کاهش یابد.
  • پزشک یک برش کوچک ایجاد می کند سپس یک لوله کوچک به نام کانول را در زیر لایه چربی قرار می دهد. امواج فراصوت و حرکت ارتعاشی کانول موجب خرد شدن چربی ها شده و چربی ها به وسیله مکش دستگاه از بدن خارج می شوند. در برخی افراد این چربی خارج شده فرآوری می شود و در قسمت های دیگر بدن برای ایجاد زیبایی استفاده می شود.

روش های انجام لیپوماتیک با بی حسی

  1. استفاده از انرژی PAL: در این روش با کمک انرژی و یک ابزار ارتعاشی، چربی ها سریعتر خرد می شوند و راحت تر از بدن خارج می شوند.
  2. استفاده از سونوگرافی UAL : در این روش چربی ها به وسیله انرژی سونوگرافی از راه هندپی ذوب می شوند. در این روش چربی های زیادی از بین می روند.
  3. استفاده از لیزر: با کمک لیزر چربی ها ذوب می شود. مدت زمان انجام این روش طولانی تر از دو روش قبل می باشد.

مزایای لیپوماتیک با بی حسی چیست؟

آقای دکتر محسن فدائی از جمله جراحان پلاستیک خوب است که از بی حسی برای انجام همه ی جراحی های زیبایی خود استفاده می کند به جز جراحی های زیبایی سینه در مورد مزایای لیپوماتیک با بی حسی می گویند که انجام جراحی لیپوماتیک با بی حسی دارای مزایای بسیار زیادی است.

شما می توانید در سایت drmohsenfadaee.com از خدمات آقای دکتر مطلع شوید. در ادامه به برخی از مزایای لیپوماتیک با بی حسی اشاره می کنیم:

  • در زمان انجام جراحی به دلیل آن که فرد فقط بی حس شده است، پس می تواند در زمان جراحی به جراح لیپوماتیک کمک نماید و این سبب می شود تا نتیجه جراحی بهتر باشد.
  • در مواد تزریقی بی حسی، دارویی وجود دارد که به مدت 1 الی 3 روز در بدن فرد باقی می ماند بنابراین فرد بعد از جراحی لیپوماتیک درد کمتری را احساس می کند و این بسیار خوشایند برای فرد خواهد. بود.
  • به دلیل این که این محلول تزریقی باعث کاهش خونریزی در زمان جراحی می شود، پس بعد از جراحی فرد به کم خونی دچار نمی شود.
  • از مزایای مهم این روش این است که به دلیل کاهش میزان خونریزی افرادی که دارای کم خونی هستند و نمی توانند این جراحی را با روش های دیگر لیپوماتیک نزد جراحان پلاستیک انجام دهند، به راحتی با این روش جراحی لیپوماتیک و یا هر جراحی زیبایی دیگر (جز جراحی زیبایی سینه) انجام دهند.
  • این روش نیاز به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی قابل انجام است. در این روش درمانی میزان درد به پایین ترین حد خود می رسد. کسانی که دوست ندارند، بیهوشی کامل را تجربه کنند، می توانند از این روش استفاده کنند.
  • جای زخم بر جای نمی ماند.
  • بهبودی خیلی سریع انجام می شود.
  • انجام عمل  2 تا 4 ساعت  طول می کشد.
  • در این روش چربی های خارج شده، قابل استفاده می باشند و می توان جهت جوانسازی پوست، تزریق گونه و یا تزریق به سینه استفاده کرد تا تناسب اندام بهتری نیز ایجاد شود.
  • به دلیل اینکه فرد بی حس شده است، می تواند در طی انجام جراحی به پزشک کمک کند و نتیجه مطلوب حاصل می شود.
  • در میان مواد تزریق شده، دارویی استفاده می شود که تا 3 روز بعد موجب می شود تا بیمار احساس درد کمتری داشته باشد.
  • داروهای استفاده شده، موجب کاهش خونریزی می شود، در نتیجه بیمار دچار کم خونی نخواهد شد.
  • افراد مبتلا به کم خونی و کسانی که به دلیل بیماری نمی توانند بیهوشی کامل را انجام دهند، می توانند از این روش استفاده کنند.

تفاوت های لیپوماتیک و لیپوساکشن

  1. لیپوماتیک در قسمت های کوچک بدن انجام می شود ولی لیپوساکشن در قسمت های بزرگتری از بدن انجام می شود.
  2. در روش لیپوماتیک، چربی به طور سالم از بدن خارج می شود و در جای دیگر بدن، جهت تزریق چربی استفاده می شود. اما در لیپوساکشن چربی ها از بین می روند و دیگر استفاده نمی شوند.
  3. روش لیپوماتیک برای بخش هایی از بدن که با ورزش و رژیم درمان نشده باشند، کاربرد دارد.

لیپوماتیک با بی حسی مناسب چه کسانی می باشد؟

  • کسانی که دارای پوستی انعطاف پذیر هستند.
  • مناسب برای افراد جوان تر
  • کسانی که سیگار نمی کشند.
  • کسانی که وزن آنها ایده آل است  و BMI آنان زیر 30 می باشد.
  • اگر به دلیل افزایش سن و یا بارداری دچار پوست شل نشده باشید.

مراقبت های قبل از انجام لیپوماتیک با بی حسی

  • به مدت دو هفته قبل از عمل لیپوماتیک، از مصرف الکل اجتناب کنید.
  • به مدت دو هفته قبل از انجام عمل داروهای آسپرین و ایبوبروفن مصرف نکنید.
  • به مدت 4 هفته قبل از عمل از مصرف سیگار و مواد مخدر اجتناب کنید.
  • استفاده از نمک را کم کنید.
  • دو هفته قبل از عمل استفاده از داروهای گیاهی و مکمل های ویتامینی  را قطع کنید.
  • اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید یا از داروهای خاصی استفاده می کنید، به اطلاع پزشک برسانید.
  • اگر مشکل انعقاد خون، فشار خون، آلرژی یا احتمال خونریزی شدید دارید، به پزشک اطلاع دهید.
  • تورم و کبودی بعد از عمل ایجاد می شود و بعد از گذشت چند هفته این عوارض از بین می رود.
  • نتایج عمل بلافاصله بعد از عمل  مشاهده می شود ولی بعضی از آنها احتیاج به گذشت زمان دارد. مشاهده نتایج 6 ماه طول می کشد.
  • بعد از عمل به مدت یک هفته در منزل استراحت کنید.
  • انجام پیاده روی سبک کمک می کند تا خون در پاها لخته نشود.
  • انجام فعالیت های سنگین و ورزش های شدید برای 3 هفته ممنوع می باشد.
  • تا دو هفته بعد از عمل از مصرف مواد الکلی خودداری کنید.
  • تا 4 هفته بعد از عمل از مصرف سیگار و دیگر دخانیات اجتناب کنید.
  • استفاده از گن طبیعی بعد از عمل برای فشرده سازی ناحیه عمل لازم است تا ورم به میزان کمتری ایجاد شود.
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم بعد از عمل به ماندگاری نتیجه عمل کمک می کند. مصرف سبزیجات تازه، میوه های تازه و رنگارنگ و دانه ها توصیه می شود.
  • انجام ورزش منظم و تغذیه سالم در کنار هم به تناسب اندام شما کمک می کند.

 

جراحی لیپوماتیک به منظور به حداقل رساندن تورم، تروما و ناراحتی طراحی شده است و بهبودی سریع تری نسبت به سایر انواع روش های  مانند لیپوساکشن دارد. با تمام آنچه گفته شد، لیپوماتیک شما را از برش ها وجراحی های سنتی دور می کند و باعث افزایش سرعت بهبود می شود.

روش لیپوماتیک امکان تخلیه حداکثر 12 لیتر چربی را فراهم می کند. این روش بسیار ماندگارتر از سایر روش های جراحی لاغری موضعی می باشد.

یکی از مهم ترین فواید روش لیپوماتیک این است که با خارج کردن بافت چربی به روش ارتعاشی به اندام های داخلی یا تمام مناطق بدن، از جمله شکم، بازو، باسن، پاها، پشت و غیره، به دلیل عدم وجود برش، آسیبی وارد نمی شود.

بخیه زیبایی در اندازه 2 میلی متری بر روی پوست زده می شود که این اندازه فقط به دلیل امکان ورود کانولا ایجاد می شود.

بخیه های مورد استفاده کاملا جذبی هستند و به مرور خود به خود از بین می روند.

تجمع چربی در شکم به عوامل مختلفی از جمله سابقه چاقی، کاهش وزن، بارداری و زایمان بستگی دارد. لیپوماتیک شکم یکی از روش های موثر برای خلاص شدن از چربی های تجمع پیدا کرده شکم است. این کار با بیهوشی Thommescent انجام می شود و فرد در حین عمل هوشیار است و می تواند بدن خود را حرکت دهد. پس از انجام می تواند به طور همزمان از چربی های فوقانی و پایین شکم خلاص شود. با این کار افراد با شکم بزرگ مقدار زیادی چربی از دست می دهند و شکم آنها کوچک تر و خوش فرم می شود. افرادی که شکم کوچک دارند نیز با جراحی لیپوماتیک می توانند به شکمی صاف و تخت دست پیدا کنند.

لیپوماتیک بازو

عواملی مانند افزایش سن، تجمع چربی و افزایش وزن یکی از دلایل اصلی شل و آویزان شدن بازوها است. این مشکل بیشتر در زنان نسبت به آقایان دیده می شود. در واقع عمل لیپوماتیک بهترین راه برای خلاص شدن از بازوهای شل شده می باشد. برای انجام عمل لیپوماتیک بازو، ابتدا معاینه های لازم توسط پزشک معالج انجام می شود، سپس با استفاده از یک کانول مخصوص، چربی های اضافی تخلیه می شود و با عمل لیفتینگ، حجم زیادی از چربی های اضافی بازو برداشته می شود. لیپوماتیک در یک جلسه طی مدت زمان 2 تا 3 ساعت انجام می شود.

لیپوماتیک باسن (لیفت برزیلی)

با استفاده از روش لیپوماتیک می توان چربی گرفته شده از شکم و اطراف آن را به باسن تزریق کرد. در نتیجه می توان ظاهری ساعت شنی به دست آورد. چربی های تزریق شده می توانند در 1 ماه اول 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کنند. بعد از عمل لازم است به مدت 1 ماه صاف دراز بکشید و نباید در مکان های خیلی صاف بنشینید. برای حفظ شکل داده شده می توانید از میان بالش های مخصوص موجود در بازار استفاده کنید.

لیپوماتیک غبغب

چربی های اضافی در زیر چانه و گردن باعث می شود پیرتر به نظر برسید. بنابراین یکی از راه های خلاص شدن از شر چربی های ذخیره شده در این ناحیه لیپوماتیک است. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود و حدودا 45 دقیقه طول می کشد. در لیپوماتیک چربی ها با استفاده از یک ویبراتور سه بعدی شکسته می شود و سپس آن را در لوله های کوچک تخلیه می کنند.

لیپوماتیک ران

چاقی ران بسیار آزار دهنده است و می تواند به دلیل عواملی مانند بارداری یا سابقه خانوادگی تشکیل شود. خلاص شدن از شر چربی های ران دشوار است و ممکن است پاسخگوی رژیم و ورزش نباشد. بنابراین یکی از محبوب ترین روش هایی که در بین مردم رواج دارد، است. لیپوماتیک شامل قسمت های داخلی و خارجی ران است.

در بعضی از افراد، چربی بیش از حد در بخش ران آنها جمع می شود و باعث می شود این قسمت بزرگتر از سایر قسمت های بدن باشد. رژیم های غذایی و ورزش در بیشتر موارد نمی تواند به افراد کمک کند. یکی از روش های موثر برای شکل دادن به پا، استفاده از عمل لیپوماتیک به منظور تخلیه چربی های اضافی این ناحیه می باشد. لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی انجام می شود و فرد هیچ دردی را احساس نمی کند. توجه به این نکته مهم است که اگر بعد از جراحی لیپوماتیک رژیم غذایی به طور دقیق رعایت نشود، احتمال بازگشت این چربی ها وجود دارد.

مزایای لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش ها

  • لایه های چربی باقیمانده زیر پوست در مقایسه با روش های دیگر یکنواختی بیشتری دارد و چربی زیر پوست به صورت گلوله گلوله باقی نمی ماند.
  • در روش جراحی لیپوماتیک معمولا از بی حسی موضعی استفاده می شود و بیمار طی عمل هیچ دردی ندارد، در حالی که در سایر روش های پیکرتراشی، بیمار معمولاً احساس ناراحتی و درد می کند و معمولاً به داروهای آرام بخش و خواب آور و حتی به صورت خفیف نیاز دارد.
  • میزان تورم و ترشحات بعد از عمل در این روش بسیار کمتر است و خروج ترشحات از محل مکش در نهایت 36 ساعت طول خواهد کشید، در حالی که در روش های دیگر این مدت زمان بیشتر است.
  • خطر بروز التهاب در روش پیکر تراشی بسیار کم است.
  • احتمال آمبولی چربی در مقایسه با سایر روش های زیبایی بسیار کم است و تاکنون گزارش نشده است.
  • لیپوماتیک نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.
  • میزان کوفتگی و درد بعد از عمل به مراتب کمتر از سایر روش ها است.
  • اگرچه لیپوماتیک بسیار بهتر از سایر روش ها است، اما در مواردی که پوست شل دارد ، نیاز به جراحی ابدومینوپلاستی نیز دارند.

مزایای عمل لیپوماتیک در یک نگاه

  • نتایج فوری
  • از بین رفتن سلول های چربی بدن
  • بهبودی سریع تر
  • از بین بردن دائمی چربی بدن در وسعت بسیار
  • درمان ژنیکوماستی، از بین بردن بافت چربی سینه در مردان
  • ظاهر طبیعی پوست، بدون هیچ گونه ناهماهنگی
  • کمترین میزان آسیب
  • عدم نیاز به بیهوشی عمومی
  • در لیپوماتیک، فرد باید به مدت 2 تا 4 هفته از گن های مخصوص استفاده کند تا بافت ها چسبندگی خود را با لایه های زیرین حفظ کنند و بعد از جراحی بهبودی تسریع پیدا کند. با این حال، در سایر روش های جراحی های شکم، فرد باید حداقل 6 ماه پس از جراحی از این گن ها استفاده شود.
  • در لیپوماتیک احتمال بروز عفونت بسیار کمتر از روش لیپوساکشن است.
  • مدت زمان عمل لیپوماتیک کوتاه تر است.
  • جای زخم در این جراحی بسیار کم است و پس از مدتی از بین می رود.
  • روش لیپوماتیک باعث تحریک پوست نمی شود زیرا از هیچ حرارتی برای از بین بردن سلول های چربی استفاده نمی شود.