علمی و پزشکیاخبار کسب و کار

ممکن است پذیرفتن این نکته برای بعضی از حامیان حیوانات سخت باشد

جلوگیری از بروز رفتارهایی جنسی مانند بارداری کاذب که معمولا بعد از فحل شدن سگ ماده ایجاد میشود. برای عقیم سازی پتها میتوانید از 4 ماهگی شروع کنید. در این صورت باید از شب قبل جراحی گربه را از خوردن غذا منع کنید و در هنگام تزریق ماده بیهوشی باید معده حیوان خالی باشد. به هیچ وجه رفتار گربه پس از جراحی تغییری نخواهد کرد . وقتی نوبت به عقیم سازی می رسد، رفتار جنسی سگ به هیچ وجه تغییر نمی کند. بعد از دوران فحلی علایم در بدن سگ شما ایجاد می شود بزرگ شدن شکم ترشح شیر از پستان، بازی کردن چسبیدن و سوار شدن بر روی اسباب نرم خانه، با بارداری کاذب سگ متابولیسم سگ شما تغییر می کند و اختلالات هورمونی در بدن او مشاهده می شود ممکن است دچار عفونت غدد پستانی شود، اگر تحت درمان مراقبتی و حمایتی قرار نگیرد عفونت به تمام بدن سگ سرایت کند و مرگ سگ دلبندتان را بهمراه داشته باشد عقیم سازی این مشکل را حل می کند. پذیرفتن یک بچه گربه کوچک و ناز یکی از لذت های بزرگی است که می تواند در زندگی هر فرد حیوان دوستی اتفاق بیفتد.

اگرچه ممکن است پذیرفتن این نکته برای بعضی از حامیان حیوانات سخت باشد ولی در حال حاضر برای جمعیت فعلی گربه ها به اندازه کافی زیستگاه امن و محل زندگی مناسب در سطح شهر وجود ندارد و می توان با عقیم کردن گربه های خیابانی از رشد بی رویه جمعیت آنها جلوگیری کرد ، ضمنا با این کار می توان به حیوان کمک کرد تا زندگی طولانی تر و سالمتری داشته باشد.بر اساس اعلام انجمن حمایت از حیوانات آمریکا سالیانه 3.4 میلیون گربه بی سرپرست به پناهگاهها منتقل می شوند. همسترها از جمله حیوانات خانگی پر طرفداری هستن که باید بگیم امکان عقیم سازیشون وجود نداره. این امکان نیز وجود دارد که دامپزشک برحسب شرایط خاص سن 5 یا 6 ماهگی را برای عقیم کردن به شما توصیه کنند. این امکان وجود دارد برخی از گربهها مدتزمان بستری آنها در بیمارستان بیشتر از یک روز طول بکشد و ممکن است بعد از عمل عقیمسازی، دچار خوابآلود شوند و یا کمی متزلزل به نظر برسند. دستگاه تناسلی سگ های ماده از تخمدان آغاز می شود. در کلینیک وی آی پت درپارتمان های گوناگون وجود دارد و جراحی بوسیله جراح متخصص انجام می شود از رادیولوژی و سونوگرافی که به تشخیص درمان کمک می کند تا دستگاه لیزرتراپی حیوانات که روش حمایتی برای کمک به درمان بسیاری از بیماری ها است تمام در کلینیک وی آی پت فراهم شده است.

ممکن است پس از جراحی از یک گردنبند مخصوص بنام گردنبند الیزابت برای گربه شما استفاده کنند که مانند یک قیف پلاستیکی بدور گردن گربه بسته می شود و از لیسیدن موضع جراحی و آسیب زدن به بخیه ها و یا پانسمان روی آن توسط گربه جلوگیری می کند. هزینه جراحی عقیم سازی حیوان خانگی شما بسیار کمتر از مراقبت از یک حیوان آبستن و زایمان آن است. گربه ها معمولاً در بهار و تابستان جفت گیری می کنند و حدوداً 65 روز بعد از لقاح زایمان می کنند. این عضو انجمن دیده بان حقوق حیوانات تصریح کرد: مراکز انباشت زباله در مناطق شهری مشخص است و یا حداقل با یک بررسی به راحتی می توان محل آنها را کشف کرد ولی در مقابل سگ ها متحرک هستند و گاهی به مناطق مختلف کوچ می کنند بنابراین ساماندهی این مراکز بسیار ساده است. نگه داری گربه های نر عقیم شده به عنوان حیوان خانگی، نسبت به گربه های نر عقیم نشده، همیشه ارجح است؛ چرا که این گربه ها در مقابل انسان ها بسیار مهربان تر و نسبت به سایر حیوانات کم تر پرخاشگر می باشند. حیوانات عقیم شده نیاز کمتری به غذا دارند و برای ممانعت از چاقی کافی است غذای کمتری در اختیار آنها قرار دهید.

جراحی برای عقیمسازی یکی از عملهای ساده در کلینیکهای دام است. بهطورکلی خلقوخوی شخصیت گربه تأثیر مستقیمی در ژنتیک و تربیت او دارد و از وجود یا نبود هورمونهای مردانه بیتأثیر است. با عقیم سازی گربه تمایلش برای جنگیدن و زخمی شدن کاهش می یابد و از انتقال بیماری بین گربه ها از طریق زخم جلوگیری می شود. مکان نگهداری گربه را تمیز نگهدارید و اطمینان حاصل کنید که حیوان شما نمیتواند ناحیه زخم ناشی از جراحی را لیس بزند. بعد از اخته کردن سطح انرژی آنها کاهش مییابد و پیشنهاد میشود مقدار پروتئین بیشتری و غذاهایی که دارای L- carnitine هستند را در برنامه غذایی گربهها قرار دهید تا کمک بسیاری در حفظ وزن آنها کند. موهای قسمتی که قرار است جراحی شود توسط خود دامپزشک تراشیده میشود و نیازی نیست شما کاری انجام دهید. جراحی تحت بیهوشی کامل انجام می شود و گربه شما هیچ گونه دردی را احساس نمی کند در گربه های نر برش جراحی بسیار کوچک بوده و بیضه ها خارج می شوند و معمولا هم بدون هیچگونه مشکلی به پایان می رسد ولی در گربه های ماده جهت بیرون کشیدن رحم و تخمدان ها طول شکاف کمی بزرگتر می باشد. جهت انجام جراحی با یک شکاف کوچک در قسمت اسکروتوم، بیضه و بند آن خارج شده و بند بیضه بهدور محور خود گرهزده شود.

منبع: کلینیک نیک