اجتماعیاخبار کسب و کار

آموزش دانلود ویدیوهای اینستاگرام در ردیت

محتوای این مطلب پنهان

بررسی شبکه اجتماعی Reddit و نحوه دانلود ویدیوهای اینستاگرام در آن

در اینترنت بردهای تخصصی و گفتگو محور فراوانی وجود دارد ولی اگر می‌خواهید همه آن‌ها را در یکجا پیدا کنید، بهترین انتخاب ردیت است. در شبکه اجتماعی Reddit می‌توانید به همه‌چیز دسترسی داشته باشید. از اخبار گرفته تا محتوای سرگرم‌کننده در تمام موضوعاتی که می‌توانید فکرش را کنید. برای آشنایی با این شبکه اجتماعی محبوب همراه باشید. البته در انتهای این مطلب در مورد download instagram story نیز صحبت خواهیم کرد.

شعار شبکه اجتماعی ردیت این است: «صفحه اول اینترنت» و طی یک دهه گذشته ثابت شده که این موضوع حقیقت دارد. کاربران این شبکه اجتماعی طی این یک دهه توانستند ترندها و اخبار را قبل از هرکس دیگری شناشایی و به‌اشتراک بگذارند و در مورد آن‌ها با هم تبادل نظر کنند.

کامنت‌های ردیت یکی از برای اطلاع از موضوعات روز یا کسب دانش در مورد یک موضوع خاص است. تقریبا اکثر محتوایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی ترند می‌شوند، ابتدا در ردیت مورد توجه قرار گرفته و بعد سر از توییتر یا اینستاگرام درمی‌آورند. در ادامه با معرفی شبکه اجتماعی Reddit تا به‌طور کامل به این شبکه و امکانات آن بپردازیم.

آموزش دانلود ویدیوهای اینستاگرام در ردیت

ردیت چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز توضیح دادیم، سایت ردیت وبسایتی است که می‌توان در آن راجع به اخبار روز و دیگر موضوعات مورد علاقه کاربران صحبت کرد. تنها در عرض ده سال یعنی از سال 2008 تا 2019 تعداد کاربران ردیت از حدود 11000 نفر به حدود 1.64 میلیون نفر رسید.

در شبکه اجتماعی Reddit راجع به هر موضوع یا خبر، فروم‌ها یا انجمن‌هایی تشکیل می‌شود و کاربران با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. ایده تشکیل فروم در بستر اینترنت از دهه 1980 آغاز شد. معمولا هر فروم شامل یک موضوع اصلی است و عنوان‌های فرعی دیگری در زیرمجموعه موضوع و عنوان اصلی قرار خواهند گرفت.

ساب ردیت چیست؟

در سایت ردیت به زیرانجمن‌ها یا ساب‌فروم‌ها، ساب‌ردیت گفته می‌شود. ساب‌ردیت در حقیقت مشابه صفحات اینستاگرام و یا توییتر است با این تفاوت که کاربران می‌توانند پست‌های جدیدی در آن صفحه ارسال کنند. مدیران هر ساب‌ردیت نیز به این پست‌ها و محتوایشان نظارت دارند.

در حال حاضر بیش از 130 هزار ساب‌ردیت فعال در این شبکه اجتماعی وجود دارد. شما با مشترک شدن و دنبال کردن هرکدام از این ساب‌ردیت‌ها، می‌توانید محبوب‌ترین پست‌های ارسال شده در آن‌ها را در صفحه اول حساب ردیت خود مشاهده کنید. نام هر کدام از ساب‌ردیت‌های موجود در ردیت (Reddit) با این علامت شروع می‌شود: /r/. به عنوان مثال اگر موضوع مورد بحث راجع به لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) باشد، نام ساب‌ردیت ایجاد شده با این فرمت خواهد بود:

آموزش شبکه اجتماعی Reddit

ممکن است هنگام ورود به ردیت کمی گیج شوید. در ادامه نحوه استفاده از این وبسایت را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش ثبت نام در ردیت

اولین کاری که باید انجام دهید ثبت نام و ایجاد حساب کاربری است. ابتدا اپلیکیشن ردیت را برای و از فروشگاه‌های مربوطه دریافت کنید و پس از نصب در صفحه اول، روی آیکون پروفایل که در بالای سمت راست صفحه است بزنید.

سپس گزینه Sign up/Log in را لمس کنید.

در پنجره پاپ‌آپ ظاهر شده می‌توانید با استفاده از حساب ، یا یک دیگر حساب کاربری خود در ردیت را ایجاد کنید. نحوه ایجاد اکانت با جیمیل یا حساب اپل بسیار ساده‌تر است به همین خاطر ما در اینجا یک حساب جداگانه با ایمیل متفاوت می‌سازیم. در صفحه بعدی باید آدرس ایمیل، نام کاربری و رمزعبور خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید.

سپس روی Continue بزنید. در ادامه باید روی لینکی که ردیت به ایمیل شما زده کلیک کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

ساب‌ردیت‌ها و نحوه ارسال پست در ردیت

همانطور که در قسمت اول این مطلب آموزش استفاده از Reddit گفتیم، مهمترین بخش ردیت، ساب‌ردیت‌های آن هستند. شما می‌توانید در هر ساب‌ردیت پست ارسال کنید، البته حتما باید قوانین هرکدام از آن‌ها را رعایت کنید در غیر این صورت مدیران، پست شما را حذف می‌کنند. همچنین می‌توانید در پروفایل خودتان هم پست ارسال کنید تا کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند آن پست را ببینند. برای ارسال پست در یک ساب‌ردیت ابتدا باید از قسمت جستجو نام آن ساب‌ردیت را وارد و از فهرست نتایج وارد آن ساب شوید. در اینجا ما وارد ساب‌ردیت اندروید شده‌ایم.

همانطور که می‌بینید این ساب‌ردیت بیش از 2 میلیون عضو دارد که از این 2 میلیون حدود هزار نفر از آن‌ها آنلاین هستند. در قسمت بیو نیز می‌توانید خلاصه‌ای از این ساب‌ردیت و موضوعاتی که در آن فعالیت دارد را مشاهده کنید. برای پیوستن به این ساب باید دکمه آبی رنگ Join را لمس کنید.

در زبانه اول یعنی Posts می‌توانید پست‌هایی که کاربران ارسال کرده‌اند را مشاهده کنید. در حالت پیش‌فرض این پست‌ها در حالت Hot Posts یا داغ‌ترین پست‌ها قرار دارند اما می‌توانید روی این عبارت بزنید و پست‌ها را براساس جدیدترین، قدیمی‌ترین، بحث‌برانگیز‌ترین و محبوب‌ترین براساس ماه و یا هفته یا از ابتدای شروع به‌کار ساب‌ردیت منظم کنید. همچنین در زبانه About می‌توانید قوانین مربوط به ساب‌ردیت و مدیران ناظر آن را مشاهده کنید. اما برای ارسال پست کافی است روی دکمه + که پایین صفحه است بزنید تا به پنجره زیر برسید.

در قسمت An interestint title باید یک عنوان برای پست تایپ کنید و در قسمت Add body text نیز متن خود را وارد می‌کنید. می‌توانید یک لینک هم در پست قرار دهید. همچنین در بسیاری از ساب‌ردیت‌ها امکان قرار دادن تصویر یا ویدیو یا نظرسنجی فراهم است اما این ویژگی در این ساب‌ردیت وجود ندارد. علاوه بر این با انتخاب گزینه Rules نیز می‌توانید قوانین ارسال پست را مشاهده کنید. در انتها روی Next بزنید و بعد Post را انتخاب کنید تا پست شما ارسال شود.

اگر بخواهید پست را در حساب خودتان ارسال کنید باید در صفحه اول برنامه گزینه + را انتخاب و همین مراحل بالا را طی کنید.

پیدا کردن پست‌ها و ساب‌ردیت‌های جدید

برای پیدا کردن پست‌ها و ساب‌ردیت‌ها بهترین راه جستجو است اما خود ردیت نیز به‌شما پست‌های محبوب را نشان می‌دهد و از طریق آن‌ها می‌توانید ساب‌ردیت‌های جدید پیدا کنید. این ویژگی درست مانند قابلیت اکسپلور اینستاگرام است. کافی است در صفحه اول برنامه و از پایین صفحه زبانه زیر را انتخاب کنید.

سپس می‌توانید پست‌های جدید و محبوب را مشاهده کنید.

کارما، چت و دنبال کردن کاربران ؛ کارما در ردیت چیست؟

علاوه بر امکان دنبال کردن ساب‌ردیت‌ها، شما می‌توانید کاربران را هم دنبال و یا با آن‌ها چت کنید. در صفحه اول برنامه و درست زیرنام هر ساب‌ردیت می‌توانید نام کاربری، فردی که آن پست را ارسال کرده را مشاهده کنید.

با انتخاب آن، پنجره ای برایتان به‌نمایش درمی‌آید.

در این پنجره و در ابتدای آن می‌توانید تصویر پروفایل و نام کاربری، کاربر را مشاهده کنید. پایین‌تر امتیازات کارما او هستند. هرچقدر کاربران پست‌ها و کامنت‌های شما را بیشتر لایک کنند، کارما شما افزایش پیدا خواهد کرد و برعکس هرچقدر بیشتر شما را دیسلایک کنند، کارما شما هم کاهش پیدا می‌کند. پایین‌تر و با انتخاب View preofile می‌توانید پروفایل کاربر و سایر پست‌ها یا کامنت‌های او را ببینید. با انتخاب گزینه Start Chat می‌توانید با او چت کنید و با انتخاب گزین آخر نیز می‌توانید او را بلاک کنید.

همچنین در صفحه اول برنامه و با انتخاب آیکون گفتگو که در پایین صفحه است نیز می‌توانید به تمام چت‌هایی که داشتید، دسترسی پیدا کنید.

نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌ها

همانطور که تا اینجا دیدید، نحوه فعالیت در ردیت مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر است. در این برنامه نیز یک بخش جداگانه برای نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد که از طریق آن می‌توانید نوتیفیکیشن‌های مربوط به حساب و پست‌های خود را ببینید.

کافی است از پایین صفحه آیکون زنگوله را لمس کنید تا به این بخش دسترسی پیدا کنید.

تنظیمات و لینک پروفایل ردیت

برای آنکه به تنظیمات و پروفایل خودتان دسترسی پیدا کنید باید از بالای سمت راست برنامه روی آواتار خود بزنید.

با انتخاب گزینه Style Avatar می‌توانید یک آواتار شخصی‌سازی شده برای خودتان بسازید. در قسمت کارما نیز کارمایی که تا به‌حال کسب کردید را مشاهده خواهید کرد. در سمت راست کارما نیز مدت زمان فعالیت خود از روزی که حسابتان را باز کرده‌اید را می‌بینید. با انتخاب گزینه My Profile می‌توانید به پروفایل خودتان دسترسی داشته و آن را مدیریت کنید.

با گزینه Create a community می‌توانید یک ساب‌ردیت جدید بسازید. برای ایجاد ساب‌ردیت راجع به حوزه‌ای خاص باید ابتدا عضو شبکه اجتماعی ردیت شوید و حداقل 30 روز از ایجاد این حساب کاربری گذشته باشد؛ یعنی باید در طول این یک ماه فعالیت داشته باشید تا به شما اجازه ایجاد ساب‌ردیت داده شود. گزینه Reddit Coins برای خرید سکه‌های ردیت است. با این سکه‌ها می‌توانید به پست‌هایی که دوست دارید، جایزه بدهید تا بیشتر دیده شوند. همچنین گزینه Reddit Premium هم برای خرید اشتراک پرمیوم این برنامه است. با انتخاب Settings نیز به تنظیمات برنامه و حساب کاربری هدایت می‌شوید.

پست‌ها، کامنت‌ها و رای دادن به آن‌ها

در پایین هر پست پیکان‌هایی وجود دارند که جهت یکی از آن‌ها به سمت بالاست و جهت دیگری به سمت پایین است. در کنار این پیکان‌ها، عددهایی هم قابل مشاهده است. کاربران می‌توانند با کلیک بر روی این پیکان‌ها به هر پست رای مثبت یا منفی دهند. عدد کنار این پیکان‌ها هم نشانگر تعداد رای‌های مثبت و منفی هر پست است. همچنین با گزینه Share هم می‌توانید آن پست را به‌اشتراک بگذارید و با گزینه آخر که شبیه به یک کادو است نیز می‌توانید با استفاده از سکه‌های ردیت، به آن پست جایزه بدهید.

همین سیستم در بخش کامنت‌ها نیز وجود دارد. کامنت‌های هرپست را هم می‌توان یا رای مثبت داد یا رای منفی.

همچنین با انتخاب Reply می‌توانید به آن کامنت پاسخ دهید و از پایین صفحه هم می‌توانید نظر خودتان را ارسال کنید.

اصطلاحات ردیت

ردیت هم مانند هر شبکه اجتماعی دیگر، اصطلاحات و زبان مخصوص به خود را دارد. کاربران ردیت تمایل دارند از مخفف عبارت‌های مختلف استفاده کنند؛ کلماتی مانند OP و AMA. واژه OP مخفف عبارت «پوستر اصلی» (Original poster) است یعنی کاربری که در ابتدا یک پست را ارسال کرده است. واژه TIL مخفف عبارت «امروز یاد گرفتم» (Today I learned) است. این عبارت متعلق به یک ساب‌ردیت 28 میلیون نفری است که در آن کاربران هر روز حقایق جدیدی که قبلا نمی‌دانستند را برای استفاده یکدیگر پست می‌کنند.

واژه AMA مربوط به محبوب‌ترین ویژگی سایت ردیت هستند: «هر چیز دوست داری از من بپرس» (Ask Me Anything). یک وجود دارد که در آن افراد مشهور و شناخته‌شده‌ای مانند باراک یا بیل گیتس یا کسانی که در زندگی خود تجربه‌های خاصی داشته‌اند، در آن به سوالات کاربران پاسخ می‌دهند. نتایج این پرسش و پاسخ‌ها جذاب‌تر از هر مصاحبه‌‌‌ای است که تا به حال خوانده‌اید.

ELI5 از دیگر اصطلاحات است این واژه مخفف Explain Like I’m 5 است (طوری توضیح بده که انگار 5 سالم است) و کاربران اگر در مورد یک موضوع پیچیده سوال داشته باشند، از این اصطلاح برای مطرح کردن آن استفاده می‌کنند. یک نیز برای این واژه وجود دارد که در آن می‌توانید سوالات خود را بپرسید.

از دیگر اصطلاحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • TLDR: مخفف too long, didn’t read است و در پاسخ به متن‌ها یا کامنت‌های بیش از حد طولانی ارسال می‌شود.
  • EDIT and ETA: مخفف Edit and Edited To Add است و برای زمان‌هایی که یک کاربر با ویرایش کامنت، محتوای جدید به آن اضافه می‌کند استفاده می‌شود.

مصرف اینترنت ردیت

مصرف اینترنت شما در شبکه اجتماعی Reddit بستگی به ساب‌هایی که در آن‌ها عضو هستید دارد. اگر در این ساب‌ردیت‌ها بیشتر ویدیو و تصویر پست می‌شود تا متن، مصرف شما می‌تواند بسیار بالا رود و مثلا با کمتر از 1 ساعت استفاده از ردیت، پس از گذشت نیمی از ماه حدود 800 مگابایت مصرف داشته باشید. البته این عدد برای هر کاربر متفاوت است و باید میزان مصرف را از تنظیمات گوشی مشاهده کنید.

دانلود از ردیت؛ چگونه از ردیت دانلود کنیم؟

در ردیت می‌توانید روی تصویر زده و سپس سه‌نقطه بالای سمت راست را لمس و گزینه Download را انتخاب کنید تا تصویر را دریافت کنید. اما ویدیوها امکان دانلود ندارند. باید ابتدا لینک آن‌ها را در ردیت کپی و سپس با مراجعه به سایت‌هایی نظیر این ویدیوها را دریافت کنید. این روش دانلود ردیت برای کامپیوتر مناسب‌تر است و اگر کاربر اندروید هستید، می‌توانید برای دانلود از اپلیکیشن‌هایی مثل کمک بگیرید.

آموزش دانلود ویدیوهای اینستاگرام در ردیت

قابلیت‌های اینستاگرام

همانطور که از چنین شبکه اجتماعی محبوبی انتظار می‌رود،‌ اینستاگرام به صورت مداوم از قابلیت‌های جدید و متنوع پرده برمی‌دارد. در این بخش از آموزش اینستاگرام به شما همه‌چیز را راجع به ابزارهای کارآمد اینستاگرام خواهیم گفت که هرکدام بی‌شمار فرصت برای به‌کارگیری تفکر خلاق و ابراز احساسات به وجود می‌آورند. بهترین و تازه‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام که باید از وجود آن‌ها باخبر باشید به شرح زیر هستند:

استوری‌ها

بسیاری از از این شبکه اجتماعی به صورت خاص برای ساخت و مشاهده استوری‌ها استفاده می‌کنند که در واقع پست‌هایی شخصی‌سازی شده با قابلیت نمایش برای تنها ۲۴ ساعت هستند. این پست‌ها که می‌توانند ترکیبی از تصاویر و ویدیوهای فرم کوتاه باشند، به شکل اسلایدشو به نمایش درمی‌آیند و از طریق گزینه‌هایی در بالای فید اینستاگرام به آن‌ها دسترسی خواهید یافت. وقتی هم که می‌گوییم استوری‌ها قابلیت‌ شخصی‌سازی دارند، منظورمان شخصی‌سازی در بالاترین سطح ممکن است. برخلاف پست‌های عادی که تنها فیلترهای ساده را در بر می‌گیرند، استوری‌ها شامل هرجور المان خلاقانه که فکرش را کنید هستند، از جمله:

  • استیکرها و کارتون‌های انیمیشنی
  • نظرسنجی و کوییز
  • نمایش داینامیک متون آهنگ‌ها
  • امکان لینک کردن به سایت‌هایی بیرون از اینستاگرام

راه‌های زیادی برای افزودن یک استوری وجود دارد، اما ساده‌ترین راه این است که روی آیکنی که در گوشه چپ و بالای فید تعبیه شده بزنید. از این لحظه به بعد هم قادر به ثبت و ضبط تصویر و ویدیو خواهید بود و هم می‌توانید محتوایی از پیش آماده را از گالری انتخاب کنید. سپس امکان نقاشی کشیدن روی تصویر، افزودن متن یا هر المان خلاقانه دیگری مهیا می‌گردد. اگرچه استوری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با گذشت دقیقا ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند، اما به صورت خودکار درون آرشیو شخصی شما هم ذخیره خواهند شد. در ادامه بیشتر به جزییات مربوط به استوری‌ها خواهیم پرداخت.

اینستاگرام لایو

اینستاگرام لایو قابلیتی است که به شما اجازه «لایو استریم» می‌دهد، به عبارت دیگر می‌توانید ویدیوها را از روی دستگاه خود به دستگاه هرکسی که بخواهد آن‌ها را تماشا کند مخابره کنید. درحالی که مشغول استریم هستید، بینندگان می‌توانند برای شما کامنت گذاشته و لایک بزنند و بنابراین این روشی عالی برای مکالمه همزمان با تمام فالوئرها یا مخابره یک رویداد مهم به حساب می‌آید.

برای استفاده از گزینه «Go Live» در اینستاگرام لازم است این اپلیکیشن را باز کرده و به صفحه تصویربرداری بروید. سپس می‌توانید گزینه «Live» را در پایین صفحه انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هر لایو نهایتا یک ساعت ادامه یافته و سپس به پایان می‌رسد. بنابراین یا باید محتوای خود را در یک ساعت به پایان برسانید یا لایو را دوباره آغاز کنید. در این بین البته امکان‌ ذخیره‌سازی لایوها مهیا شده و همچنین شما با استفاده از ترفندهای گوناگون می‌توانید اقدام به کنید.

IGTV

IGTV تلاشی عظیم از سوی اینستاگرام است که این شبکه اجتماعی را وارد دنیای پلتفرم‌های ویدیویی طولانی‌مدت کرده. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند ویدیوهایی تا سقف ۱۵ دقیقه (یا ۱ ساعت در صورت استفاده از ورژن دسکتاپی اینستاگرام) را با فالوئرها به اشتراک بگذارند. IGTV یک اپلیکیشن مجزا هم برای موبایل‌های آیفون و اندروید دارد، اما لزوما نیازمند استفاده از آن نخواهید بود و قابلیت‌های مربوط به این ویژگی در اپلیکیشن خود اینستاگرام هم یافت می‌شوند.

برای باز کردن IGTV کافی است روی آیکن ذره‌بین در پایین اپلیکیشن کلیک کنید و سپس به سراغ گزینه «IGTV» در بالای صفحه بروید. در اینجا هم قادر به مشاهده ویدیوهایی که دیگران آپلود کرده‌اند خواهید بود و هم می‌توانید ویدیوی خودتان را بارگذاری کنید.

Instagram Reels

قابلیت Reels که اساسا برای رقابت با شبکه اجتماعی تیک‌تاک طراحی شده، به شما اجازه می‌دهد ویدیوهایی کوتاه و حداکثر ۱۵ ثانیه‌ای را ضبط و آپلود کنید. به محض اتمام روند ضبط ویدیو، امکان ویرایش آن و افزودن موسیقی، متن و جلوه‌های ویژه مهیا می‌شوند. سایر کاربران هم می‌توانند ضمن تماشای ویدیوهای Reels شما، آن‌ها را لایک کرده و زیرشان کامنت بگذارند. بنابراین این راهکاری جذاب برای به دست آوردن فالوئرهای تازه است.

برای ضبط ویدیوی Reels روی آیکن دوربین در گوشه بالا سمت چپ صفحه هوم اپلیکیشن بزنید و سپس به سراغ گزینه «Reels» در منوی کشویی پایین صفحه بروید. اگر هم می‌خواهید Reel های ساخته شده به دست دیگران را مشاهده کنید، روی آیکن ذره‌بین در پایین صفحه بزنید تا صفحه Explore باز شود. نخستین پستی که می‌بینید (و ابعادی بزرگ‌تر از باقی پست‌ها دارد) یک ویدیوی Reels کاملا اتفاقی است. با کلیک روی آن فید مخصوص Reels باز می‌شود و صرفا با اسکرول کردن به سمت پایین یا بالا، ویدیوهای بیشتری مقابل چشم قرار خواهند گرفت.

اگر می‌خواهید در مورد اینستاگرام ریلز بیشتر بدانید و در مورد جزئیات آن آگاه‌تر شوید می‌توانید مطلب مجله فرادرس در همین رابطه با عنوان را مطالعه کنید.

اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

در غایی‌ترین حالت، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مثل هر شبکه دیگری است، اما با تمرکز فراوان بر المان‌های بصری. هر بار که اپلیکیشن را باز می‌کنید، یک فید اصلی به نمایش درمی‌آید که شامل آخرین پست‌های افرادی است که آن‌ها را فالو کرده‌اید. در پایین صفحه هم نوار منویی را خواهید یافت که در جایی از اپلیکیشن در دسترس قرار دارد.

به ترتیب از چپ به راست، کارکرد گزینه‌های موجود در این نوار منو به شرح زیر است:

  • دکمه Home: صفحه هوم فید اصلی شما است که با اسکرول در آن قادر به مشاهده ویدیوها و تصاویری که دوستان و آشنایان منتشر کرده‌اند خواهید بود.
  • دکمه Search and Explore: آیکن ذره‌بین شما را به صفحه Explore می‌رود و در آن‌جا قادر به جستجو و گشت‌وگذار میان اکانت‌هایی خواهید بود که فالو نکرده‌اید اما ممکن است به آن‌ها علاقه‌مند باشید.
  • دکمه Upload: دکمه بزرگی که به شکل علامت مثبت در وسط قرار گرفته، به شما اجازه آپلود و و ویدیوها را می‌دهد، چه محتوای موجود در گالری موبایل و چه تصاویری که همان لحظه با دوربین ثبت می‌کنید.
  • دکمه Activity: علامت قلب شما را به صفحه‌ای می‌برد که لایک‌ها و کامنت‌های دریافتی پست‌های شما را در کنار سایر فعالیت‌ها به نمایش در می‌آورد.
  • دکمه Profile: این آیکن شما را به صفحه پروفایل می‌برد و می‌توانید بیوگرافی و پست‌های خود را تماشا کنید. ضمنا از همین صفحه است که به تنظیمات دسترسی می‌یابید.

درست مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام در نهایت کارکردی را خواهد داشت که شما از آن بخواهید. اکثر مردم ترجیح می‌دهند صرفا به تماشای محتوای دیگران بپردازند و خود فعالیت چندانی نداشته باشند. برخی دیگر، به خصوص صاحبین کسب‌وکار، برندها و اینفلوئنسرها آن را ابزاری حیاتی برای بازاریابی به حساب می‌آورند.

اما در بنیادین‌ترین حالت، اینستاگرام وعده‌ای ساده‌ به مخاطبان می‌دهد. شما به دنبال کردن اکانت‌هایی که جالب توجه هستند می‌پردازید. مردم هم شما را فالو می‌کنند. سپس می‌توانید پست‌های دیگران را لایک کنید یا برای آن‌ها کامنت بگذارید و عکس این موضوع هم صادق است. چه بخواهید به شکلی بی‌سر و صدا فعالیت کنید و چه جامعه مخاطبانی وسیع به دست آورید، میزان فعالیت در اینستاگرام به خود شما بستگی دارد و اجباری به هیچ کار خاصی نیست.

آموزش اینستاگرام – مراحل بنیادین

برای اینکه آموزش اینستاگرام به بهترین شکل ممکن انجام شود، نخست لازم است به بنیادین‌ترین مسائلی بپردازیم که باید برای ورود به این شبکه اجتماعی بدانید و انجام دهید. سپس به صورت جزئی‌تر تمام قابلیت‌ها و امکانات اینستاگرام را از نظر رد خواهیم کرد.

دستگاه‌های سازگار با اپلیکیشن اینستاگرام

اینستاگرام به صورت رایگان روی موبایل‌های هوشمند مبتنی بر دو سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس قرار گرفته. این یعنی می‌توانید آن را روی دیوایس‌های آیفون و آیپد و همینطور تبلت‌ها و موبایل‌های شرکت‌هایی نظیر شیائومی، سامسونگ، آنر، هواوی و سایرین به اجرا در آورید. برای آغاز به کار با این پلتفرم شبکه اجتماعی لازم است اپلیکیشن آن را از گوگل پلی استور () یا اپ استور iOS () دانلود کنید.

از سوی دیگر، با مراجعه به وب‌سایت رسمی اینستاگرام () هم قادر به استفاده از نسخه تحت وب آن هستید. با این همه آپلود تصویر و ویدیو و با دیگر کاربران ایستاگرام تنها روی اپلیکیشن موبایل اینستاگرام امکان‌پذیر است.

دانلود اینستاگرام و ساخت حساب کاربری اینستاگرام

نخستین کاری که باید انجام دهید، دانلود و برای موبایل‌های مبتنی بر iOS یا اندروید است و البته به خاطر داشته باشید که همیشه را انجام دهید و آخرین نسخه آن را روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنید. بعد از دانلود و نصب، نوبت به ساخت حساب کاربری می‌رسد و در ادامه این فرآیند را به صورت گام به گام تشریح کرده‌ایم.

نکته: اگرچه می‌توانید روی کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها هم به اینستاگرام دسترسی داشته باشید، اما قابلیت‌هایی محدودتر در اختیارتان قرار می‌گیرد. اینستاگرام بیش از هر چیز برای استفاده روی موبایل‌های هوشمند بهینه شده است.

۱. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و روی گزینه Create New Account بزنید. (روی موبایل‌های اندرویدی، به سراغ گزینه Sign Up with Email or Phone Number بروید.)

اگر در شبکه اجتماعی فیسبوک یک حساب کاربری دارید، می‌توانید با استفاده از همان اکانت وارد اینستاگرام شوید.

۲. انتخاب کنید که می‌خواهید اکانت جدیدتان با شماره موبایل ایجاد شود یا با یک ایمیل آدرس. با کلیک روی گزینه Phone می‌توانید شماره موبایل را وارد کنید و با کلیک روی گزینه Email، ایمیل آدرس را. بعد از اینکه کار به پایان رسید گزینه Next را بزنید.

۳. اینستاگرام در قالب پیامک یا ایمیل، یک کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌کند. آن کد را در فضای مربوطه وارد کرده و Next را بزنید.

۴. نام خود را وارد کرده و Next را بزنید.

۵. یک رمز عبور انتخاب کنید و Next را بزنید.

۶. تاریخ تولد خود را وارد کرده و Next را بزنید.

نکته: این اطلاعات درون پروفایل شما به نمایش درنمی‌آید. اینستاگرام صرفا می‌خواهد بداند که سن شما از ۱۳ سال بالاتر است یا خیر.

۷. اگر علاقه‌مند به یافتن دوستان فیسبوکی خود در اینستاگرام بودید Connect to Facebook را بزنید و در غیر این صورت به سراغ گزینه Skip بروید.

۸. اینستاگرام به صورت خودکار دوستان فیسبوکی شما را اد نمی‌کند. بنابراین انتخاب دوستانی که آن‌ها را در اینستاگرام فالو می‌کند به خود شما بستگی دارد.

۹. برای یافتن دوستان خود براساس لیست مخاطبان موجود در تلفن هوشمند، گزینه Search Your Contacts را بزنید و در غیر این صورت به سراغ گزینه Skip بروید.

۱۰. برای افزودن یک تصویر به پروفایل یا گزینه Add a Photo را بزنید و در غیر این صورت به سراغ Skip بروید.

۱۱. اینستاگرام حالا اکانت‌هایی را برای فالو کردن به شما پیشنهاد می‌کند. برای دنبال کردن هرکسی که می‌خواهید، گزینه Follow را بزنید. برای یافتن دوستان فیسبوکی هم Find را بزنید. برای ادامه کار به سراغ Next بروید.

۱۲. حالا می‌توانید شروع به انتشار پست کنید. اینستاگرام همچنان به پیشنهاد کردن اکانت‌هایی که ممکن است علاقه‌مند به دنبال کردن آن‌ها باشید ادامه می‌دهد.

البته برای خود می‌توانید از راهنمای جامع و تصویری که در مجله فرادرس منتشر شده است استفاده کنید و برای نیز مطلب مرتبطی که در همین زمینه در دسترس قرار دارد را بخوانید.

  • برخی از مواردی که بعد از ساخت اکانت اینستاگرام به آنها نیاز پیدا خواهید کرد عبارتند از:

استفاده از فید اینستاگرام

بعد از اینکه حساب کاربری خود در اینستاگرام را ساختید، چند فالوئر به دست آوردید و برخی اکانت‌های دیگر را هم فالو کردید، لازم است آموزش اینستاگرام را با برخی دیگر از کارکردهای بنیادین ادامه دهیم.

۱. هر بار که اپلیکیشن اینستاگرام را باز می‌کنید، به صورت اتوماتیک وارد صفحه Home می‌شوید که آیکنی به شکل یک خانه در منوی پایینی دارد. صفحه هوم شما یک نام دیگر هم دارد و تحت عنوان «فید» شناخته می‌شوند. در اینجا است که می‌توانید میان پست‌ افراد و اکانت‌هایی که دنبال کرده‌اید اسکرول کنید.

۲. در منوی پایینی، گزینه Explore یافت می‌شود که شما را به صفحه‌ای با همین نام برده و پست‌های متعلق به اکانت‌هایی که شاید به آن‌ها علاقه‌مند باشید را نمایش می‌دهد.

۳. در منوی پایینی با انتخاب گزینه Reels می‌توانید ویدیوهای کوتاه، سرگرم‌کننده و ترندی را مشاهده کنید.

۴. باز هم در منوی پایینی با کلیک روی تصویر پروفایل خود می‌توانید پست‌های قبلی را مشاهده کنید، به ویرایش پروفایل خود بپردازید، به اکانت‌هایی که فالو کرده‌اید و شما را فالو می‌کنند دسترسی یابید و چیزهایی از این دست.

۵. در بالای صفحه با انتخاب علامت مثبت می‌توانید پستی تازه ایجاد کنید.

۶. با کلیک روی آیکن Direct Message‌ (به شکل یک هواپیمای کاغذی، مشابه با لوگوی تلگرام) می‌توانید تاریخچه فعالیت‌های خود در میان پیام‌های خصوصی را مشاهده کنید. با کلیک روی گزینه Compose (به شکل یک قلم و کاغذ) هم می‌توانید پیامی تازه ایجاد کرده و پس از انتخاب گیرنده، آن را ارسال کنید.

تعامل با پست‌های اینستاگرامی

در این بخش از آموزش اینستاگرام توضیح می‌دهیم که چطور قادر به تعامل با اکانت‌هایی هستید که در این شبکه اجتماعی دنبال کرده‌اید.

۱. برای لایک کردن یک پست، روی علامت قلب در زیر تصویر یا ویدیو بزنید.

نکته: از ماه مه ۲۰۲۱، اینستاگرام قابلیتی را به اپلیکیشن خود افزوده که به کاربران اجازه می‌دهد شمار لایک‌ها را از چشم عموم کاربران پنهان کنند. شما هم می‌توانید یا لایک‌های متعلق به تمام پست‌ها در فید خود را پنهان کنید یا صرفا به پنهان‌سازی آن‌ها در پست‌های خودتان بپردازید. برای این کار در تنظیمات اینستاگرام به بخش Posts بروید تا قادر به خاموش کردن لایک‌ها باشید. برای خاموش کردن نمایش لایک‌ها در یک پست خاص هم در بالای آن پست به منوی More (با علامت سه نقطه عمودی) بروید.

۲. برای کامنت گذاشتن، روی آیکن شبیه به حباب در زیر هر پست کلیک کنید، متن مورد نظرتان را بنویسید و سپس گزینه Post را بزنید.

۳. برای ارسال پست‌ها برای شخصی دیگر، روی گزینه هواپیمای کاغذی در پایین پست بزنید. سپس شخصی که می‌خواهید پست را مشاهده کند را انتخاب کرده و گزینه Send را بزنید.

۴. اگر پست از اکانتی عمومی با قابلیت اشتراک‌گذاری ارسال شده باشد، می‌توانید آن را درون استوری اینستاگرام خود نیز منتشر کنید.

چطور در اینستاگرام یک تصویر را پست کنیم؟

در این بخش از آموزش اینستاگرام می‌بینیم که چطور قادر به منتشر کردن یک تصویر خواهید بود.

۱. از صفحه هوم خود روی علامت مثبت در بالا بزنید.

۲. در پایین گزینه Post را برای آغاز فرآیند انتشار تصویر یا ویدیو بیابید.

۳. برای ساخت یک استوری روی گزینه Story بزنید، برای ساخت ویدیوی ۱۵ ثانیه‌ای روی Reels و برای مخابره زنده ویدیو به سراغ Instagram Live بروید.

۴. در زیر تب Recents، به سمت پایین اسکرول کنید تا قادر به انتخاب یک تصویر یا ویدیو از گالری خود باشید. وقتی کار به پایان رسید Next را بزنید.

۵. برای پست کردن همزمان چندین تصویر یا ویدیو، Select Multiple را بزنید.

۶. در صورت تمایل، یک فیلتر برای تصویر انتخاب کرده و Next را بزنید.

۷. یک (متنی که زیر تصویر به نمایش در می‌آید) بنویسید و در صورت تمایل با گزینه Tag People، دوستان خود را در تصویر تگ کنید.

۸. به صورت مشابه و به دلخواه، می‌توانید یک لوکیشن هم به تصویر خود اضافه کرده و گزینه اشتراک‌گذاری خودکار محتوا در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر یا تامبلر را هم انتخاب کنید. وقتی کار تمام شد Share را بزنید.

۹. کاربران سیستم عامل iOS به قابلیت‌هایی عمیق‌تر از نظر یکپارچگی میان اینستاگرام و توییتر دسترسی دارند. اگر از یک توییت خوشتان آمده و می‌خواهید آن را در استور اینستاگرام به اشتراک بگذارید، روی توییت بزنید، سپس به سراغ آیکن Share بروید و Instagram Stories را انتخاب کنید. توییت مورد نظر سپس در استوری شما نمایش داده می‌شود. دقت کنید که اینستاگرام برای تصاویری که روی آن پست می‌شوند ابعاد معینی را در نظر می‌گیرد، هر چه شما عکسی که می‌خواهید را پست کنید به این ابعاد نزدیک کنید خروجی چشم‌نوازتری ایجاد خواهد شد. برای آگهی دقیق از ابعاد استاندارد پست‌های اینستاگرام توصیه می‌کنیم به مطلب مراجعه کنید.

تنظیمات حریم شخصی و امنیت اینستاگرام

درست مثل تمام اپلیکیشن‌ها و سایت‌های شبکه اجتماعی، امنیت در اینستاگرام هم از اهمیت فراوان برخوردار است. در ادامه آموزش اینستاگرام از چند ترفندی خواهیم گفت که باعث می‌شوند حساب کاربری شما در اینستاگرام شکلی ایمن‌تر به خود بگیرد:

  • خصوصی کردن پروفایل: به صورت پیش‌فرض، تمام تصاویر اینستاگرامی شما در حالت عمومی قرار دارد و بنابراین هرکسی می‌تواند پست‌ها را مشاهده کند. با مراجعه به تنظیمات، به شکلی آسان قادر به قرار دادن حساب خود در حالت Private یا خصوصی هستید.
  • پاک کردن یک تصویر: برای پاک کردن یکی از تصاویر، کافیست روی آیکن سه نقطه در کنار آن زده و سپس Delete را انتخاب کنید.
  • گزارش کردن تصویر: اگر یکی دیگر از کاربران تصویری نامناسب برای محیط اینستاگرام منتشر کرده، روی آیکن سه نقطه در کنار زده و گزینه Report را انتخاب کنید. در همین راستا قادر به بی‌صدا یا آنفالو کردن آن حساب نیز هستید.
  • بلاک کردن یک کاربر: اگر می‌خواهید شخصی خاص قادر به مشاهده پروفایل شما یا فالو کردن شما نباشد، می‌توانید او را بلاک کنید. خارج کردن شخص از حالت بلاک یا اصطلاحا «آنبلاک» هم بسیار آسان است.

سوالات متداول

1سایت ردیت چیست؟

سایت ردیت نیز نسخه تحت وب اپلیکیشن آن است. در سایت این برنامه نیز می‌توانید به تمام امکانات اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

  1. چگونه با ردیت کار کنیم؟

شاید در نگاه اول نحوه فعالیت در شبکه اجتماعی reddit کمی گیج‌کننده به‌نظر برسد. چرا که رابط کاربری آن ممکن است برای همه کاربران ساده نباشد. اما با توجه به موارد بالا می‌توانید ظرف مدت کوتاهی به تمام قابلیت‌ها و امکانات آن تسلط پیدا کنید.

  1. آیا ردیت رایگان است؟

استفاده از ردیت کاملا رایگان است. اما یک اشتراک پرمیوم نیز قابل خریداری است که با آن دیگر خبری از تبلیغات نحواهد بود و همچنین شما یک قسمت چت اختصاصی دریافت می‌کنید و می‌توانید آواتار خود را با گزینه‌های بیشتری شخصی‌سازی کنید. این اشتراک سالیانه 50 دلار هزینه دارد.

می‌توان بحث کرد که یک شبکه اجتماعی حقیقتا منحصر به فرد است. به جای بهره‌گیری از کلمات، این پلتفرم به صورت تقریبا تمام و کمال بر اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو بنا شده است. همین ماهیت بصری نیز بوده که اینستاگرام را به چنین پلتفرم فرهنگی تاثیرگذاری تبدیل کرده است. با بیش از یک میلیارد کاربر ثبت شده، اینستاگرام که در سال ۲۰۱۲ میلادی به زیرمجموعه‌ای از فیسبوک تبدیل شد، اکنون جزئی از زندگی روزمره بسیاری از مردم در سراسر جهان به حساب می‌آید.

در واقع به نظر می‌رسد که این روزها هرکسی در اینستاگرام فعالیت می‌کند، از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، سازمان‌های خبری، سلبریتی‌ها، تصویربرداران، موزیسین‌ها و البته بی‌شمار اینفلوئنسر که در هر حوزه قابل تصوری فعالیت می کنند. به همین خاطر آموزش اینستاگرام و ترفندهای آن اکنون شکلی مهم‌تر از همیشه به خود گرفته.

به احتمال فراوان شما نیز همین حالا در اینستاگرام ثبت نام کرده‌اید یا می‌خواهید در آینده نزدیک دست به چنین کاری بزنید. اگر فکر می‌کنید به صورت کامل از چم و خم اینستاگرام باخبر نیستید یا می‌خواهید از سیر تا پیاز کار با این شبکه اجتماعی را بدانید، در این مقاله به آموزش اینستاگرام به مفصل‌ترین شکل ممکن می‌پردازیم. به مطالعه ادامه دهید و به شما همه‌چیز را راجع به اینستاگرالم، از فرآیند دانلود و نصب گرفته تا ثبت نام و کارهای پیشرفته‌تر مانند استفاده از تنظیماتی که باعث می‌شوند در جذب فالوئر موفق‌تر باشید خواهیم گفت.