عمومیاخبار کسب و کار

نحوه خرید گیفت کارت اپل استور

محتوای این مطلب پنهان

10 چیز مهمی که قبل خرید گیفت کارت اپل باید بدانید!

ایا شما می خواهید گیفت کارت اپل ، اپل استور یا ایتونز خریدادری کنید؟ در این مقاله من میخواهم درباره چیزهایی که می توانید با این گیفت کارتها بخرید ، نحوه دریافت انها و چیزهایی که میتوانید انتخاب کنید صحبت کنم. خیلی ها نمیدانند چگونه باید از گیفت کارت اپل یا ایتونز خود استفاده کنند

همه چیز به این امر بستگی دارد که کدام کارت هدیه را دریافت کرده اید. خبر خوب این است که گیفت کارتهای اپل بسیار متنوع هستند. این امر بدان معنی است که می توانید از آنها برای خرید انواع چیزها استفاده کنید. مثلا انواع برنامه ها و موسیقی ها واشتراک و لوازم جانبی یک بازی. در این مقاله از فروشگاه تخصصی آیفون میخواهیم راهنماییهایی را برای نحوه استفاده از گیفت کارت اپل یا ایتونز بیان کنیم . علاوه براین برای مواردی که ممکن است بخواهید انتخاب کنید چند توصیه برایتان داریم.

نحوه خرید گیفت کارت اپل استور

1)کدام گیفت کارت اپل را دریافت کرده اید؟

دو نوع کارت هدیه توسط اپل به فروش می رسد که عبارتند از : App Store & iTunes و Apple Store. . این کارتها را میتوان فقط در همان کشوری که در آن خریداری شده اند شارژ کرد. بنابراین کارت هدیه ایالات متحده فقط در فروشگاه ایتونز ایالات متحده ، یا در یکی از خرده فروشی های این کشور یا یک فروشگاه آنلاین قابل استفاده است.

برای خرید از فروشگاه iTunes ، App Store ، Apple Books یا برنامه Apple TV می توانید از کارت هدیه App Store & iTunes استفاده کنید. درواقع میتوانید از ان به عنوان گیفت کارت خرید محصولات مجازی استفاده نمایید. کارت های هدیه App Store و iTunes موجودی اپل ایدی شما را افزایش میدهند ، بنابراین می توانید از آنها برای دانلود فیلم ها ، بازی ها ، برنامه ها ، کتاب ها ، موسیقی و نمایش های تلویزیونی استفاده کنید.

علاوهبراین می توانید از اعتبار خود برای پرداخت سایر خدمات مرتبط با اپل استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید فضای ذخیره سازی iCloud خود را ارتقا دهید یا هزینه خدمات اشتراکی مانند Apple Arcade ، Apple TV + ، Apple News + و Apple Music را پرداخت کنید.

کارت هدیه فروشگاه اپل هروی فقط در وب سایت اپل ، از طریق تلفن همراه یا در اپل استور همان کشور قابل شارژ شدن است. شما می توانید کارت های هدیه را در فروشگاه های خرده فروشی اپل خریداری کنید و یا آنها را بصورت آنلاین خریداری نموده و بعداً از طریق پست یا ایمیل تحویل بگیرید. پس از دریافت ، می توانید از آنها برای خریدهای درون فروشگاهی ، اعم از سخت افزار ، لوازم جانبی یا boxed software اپل ، استفاده کنید.

2)با گیفت کارتهای اپل چه چیزی می توانید خریداری کنید؟

شما نیازی به “شارژ” کارت هدیه اپل استور ندارید — تنها کافیست آن را مانند پول نقد در اپل استور خرج کنید
در اینجا چند ایده برایتان دارم که میتوانید از انها برای خرج کردن اعتبار اپل استور خود استفاده کنید

3)یک iPhone ,iPad یا Mac جدید بخرید

حتی اگر گیفت کارت شما به طور کامل هزینه گجت جدید اپل را پوشش نمی دهد ، می توانید از موجودی ان برای خرید استفاده کنید. این بدان معناست که اگر از اعتبار اپل استور خود استفاده کنید ، آیفون ، آیپد ، مک بوک یا سایر محصولات گران اپل برایتان ارزانتر تمام خواهند شد.

آیفون 11 و 11 پرو مکس نسبت به مدلهای سال گذشته بسیار حرفه ای تر عمل میکنند. مک بوک پروی جدید نیز بسیار گران است ، اما این گیفت کارت میتواند به شما کمک کند تا مبلغ کمتری را پرداخت کنید. علاوه براین می توانید هدفون های بی سیم AirPods و Beats X را از اپل استور محل زندگیتان خریداری کنید.

هدفون های بی سیم-آیفون
AirPods ، Beats و W1: بهترین هدفون بی سیم آیفون را انتخاب کنید

اگر مدتی است که قصد خرید دارید ، ممکن است گیفت کارت اپل استور بهانه مناسبی برای انجام خرید باشد.

4)اپل واچ بخرید

جدیدترین ساعت اپل بسته به بودجه شما در نسخه های GPS و / یا سلولار موجود است. داشتن Siri روی مچ دستتان بسیار مفید است زیرا GPS داخلی ان به شما این امکان را می دهد تا فعالیت بدنی و تمرینات خود را ردیابی کنید. با این وجود بسیاری نمیدانند چه زمانی باید بالاخره دل را به دریا بزنند و این دستگاه را خریداری کنند.

اپل واچ سری 5 با قیمت 399 دلار به هیچ وجه ارزان نیست. اما اگر از گیفت کارت اپل استور استفاده کنید و تخفیف خوبی بگیرید این دستگاه برایتان ارزانتر تمام خواهد شد. شاید قبلاً اپل واچ خریده باشید و حالا فقط میخواهید بند ان را عوض کنید؟ برای این کار می توانید از کارت هدیه خود استفاده کنید.

5)برای دستگاه های خود لوازم جانبی خریداری کنید

در اپل استورها فقط دستگاه های iPhone و Mac به چشم نمی خورد بلکه بسیاری از لوازم جانبی شخص اول و شخص ثالث نیز به فروش میرسد. این نوع لوازم جانبی شامل انواع دستگاههای صوتی مانند هدفون بی سیم Beats Solo Pro و اسپیکر Bose SoundLink Micro میباشد.

علاوهبراین دسته بازی هایی مانند SteelSeries Nimbus ، Rotor Riot Wired ، Horipad Ultimate و Gamevice برای iPhone یا iPad Air نیز برای فروش در دسترس هستند..

سایر خریدهای ارزان قیمتی که میتوانید انجام دهید شامل قاب های آیفون ، کابل های شارژر ، درایو های فلش ، باند و موارد دیگر هستند.

کارت هدیه اپل استور خزید

علاوه براین AppleCare را هم مدنظر قرار دهید
اگر اخیراً آیفون ، آیپد ، مک بوک یا یک سخت افزار گران قیمت خریداری کرده اید ، می توانید به اپل استور محل زندگیتان سری بزنید یا آنلاین شوید و در AppleCare ثبت نام کنید. از همه بهتر اینکه، می توانید از کارت هدیه خود برای خرید استفاده کنید.

اگرچه نحوه خرید و قیمت دقیق محصول بسته به دستگاهی که خریداری می کنید متفاوت است ، اما مطمئن باشید که سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی انجام داده اید ، مخصوصاً این نوع سرمایه گذاری برای دارندگان آیفون فوق العاده است. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای ما در AppleCare مراجعه کنید.

6)با کارت های هدیه اپ استور و ایتونز چه چیزهایی می توانید خریداری کنید؟

برای استفاده از گیفت کارت App Store & iTunes ، ابتدا باید از آنها استفاده کنید. پس از شارژ اعتبار، اعتبار آن به Apple ID شما منتقل شده و قابل انتقال به دیگری نیست.

خریدهای شما از این موجودی کم خواهند شد. می توانید اعتبار App Store و iTunes را با استفاده از دستگاه iOS ، دستگاه Android یا از رایانه خود خرج نمایید.

استفاده از iPhone ، iPad یا iPod touch :

App Store را نصب کنید
بر روی پایین صفحه نمایش خود ضربه بزنید
ایکن کاربری خود را در بالای صفحه انتخاب کنید (یا در صورت نیاز وارد حساب کاربریتان شوید
برای شارژ کارت هدیه از دوربینتان استفاده کنید یا اینکه کد را به صورت دستی وارد کنید.

شارژ از طریق اندروید

برنامه Apple Music را نصب کنید
دکمه منو را فشار دهید.
وارد حسابتان بشوید.
Redeem Gift Card یا Code را انتخاب کنید.
کد خود را وارد کنید و روی گزینه شارژ ضربه بزنید.

شارژ از طریق App Store در Mac :

App Store را نصب کنید.
در نوار کناری ، روی نام خود یا دکمه ورود به سیستم کلیک کنید.
برای شارژ کارت هدیه از دوربینتان استفاده کنید یا اینکه کد را به صورت دستی وارد کنید.

شارژ از طریق iTunes در ویندوز:

iTunes را راه اندازی کنید.
در نوار منو ، Account را انتخاب کنید ، سپس Redeem (گزینه شارژ) را انتخاب کنید.
وارد سیستم شوید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

7)برنامه ها و بازی های iOS را خریداری کنید

شاید رایج ترین کاری که این روزها کاربران با اعتبار Apple ID خود انجام میدهند خرید برنامه ها و بازی های موبایل باشد. با توجه به هزینه نسبتاً کم کالاهای موجود در App Store ، به احتمال زیاد اعتبار شما برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. اگر میخواهید ، می توانید با استفاده از اعتبار Apple ID خریدهای درون برنامه ای نیز انجام دهید.

8)برنامه ها و بازی های Mac را خریداری کنید

اعتبار Apple ID شما در اپ استور مک نیز به کارتان خواهد امد. برنامه هایی که در آنجا خواهید دید بسیار گران تر از نسخه های موبایل هستند. اما از انجا که انها قدرتمندتر هستند ، می توانید کارهای حرفه ای و منحصربفردی را با انها انجام دهید

شما ممکن است تخفیف خوبی برای ویدیو ادیتور حرفه ای Final Cut Pro (299،99 دلار) اپل بگیرید که باعث شود این محصول برایتان بسیار مقرون بصرفه تر باشد.
اگر به دنبال یک ویرایشگر تصویر خوب هستید اما مدل رایج Adobe را نمی پسندید ، Affinity Photo (50 دلار) دارای قیمتی متوسط بوده و بسیار قدرتمند است.

در بخش بازی اپ استور ، بازی 2019 macOS از یک پلتفرمر پازل مانند به نام GRIS (4.99 دلار) برخوردار میباشد.. Mini Metro (9.99 دلار) ، یک بازی معمایی سرگرم کننده در مورد مدیریت زیرساخت های حمل و نقل عمومی است که ارزش وقتی را که میگذارید دارد. تمدن افسانه ای VI ( 59.99 دلار) انتخاب خوبی برای طرفداران بازیهای استراتژیک است.

9)کتابها را فراموش نکنید

اگر از iPhone یا iPad خود به عنوان کتاب خوان استفاده می کنید ، می توانید از اعتبار Apple ID در برنامه Apple Books دستگاه تلفن همراه یا مک بوک خود استفاده کنید. این اپلیکیشن شامل انواع رمان های تصویری ، داستانی و غیر داستانی، کتاب های تعاملی و کتاب های صوتی است.

برای کاربرانی که قبل از کاتالینا زندگی میکنند، iTunes امکان خرید و پلی کتاب صوتی را فراهم نموده است.

10)از کارت هدیه اپل خود عاقلانه استفاده کنید

اگر نمیخواهید گیفت کارت خود را بفروشید ، گیفت کارت اپل استور می تواند یک ابزار کاربردی و گران قیمت باشد بهترین جنبه اعتبار اپل همه کاره بودن آن است. اگر می خواهید چند تا از برنامه های آیفون را خریداری کنید ، یک فیلم کرایه کنید و اشتراک Apple Music را داشته باشید ، بهتر است همین حالا از اعتبار خود استفاده نمایید.

علاقه مندان و مشتریان خدمات و محصولات اپل، با خرید گیفت کارت اپل و شارژ اکانت خود، اقدام به خرید کالا یا خدمات مورد نظر از فروشگاه‌های اپل می‌کنند. در واقع می توان گفت که اپل آیدی مانند یک کارت بانکی خالیست که با گیفت کارت اپل شارژ شده و قابلیت استفاده و پرداخت در ازای خرید از اپل را دارد.

با افزایش اعتبار به وسیله گیفت کارت اپل، به نرم افزارهای موجود در App Store دسترسی خواهید داشت. این گیفت کارت که در رده قرار می‌گیرد در واقع راهی برای پرداخت در فروشگاه‌ های آنلاین محسوب می‌شود.

اپل یک گیفت کارت آسان و قابل ردیم (redeemable) است که برای اعتبار پیش پرداخت (prepaid credit) در آیتونز(iTunes) و اپ استور(App Store) قابل بازخرید است. خرید و پخش موسیقی، دانلود برنامه ها، بازی های موبایل (mobile games)، فیلم و موارد دیگر! همچنین، از آن برای خریدهای درون برنامه ای، کتاب های الکترونیکی اپل (Apple Books) یا حتی افزایش فضای ذخیره سازی آی کلود(iCloud) خود استفاده کنید.

خرید گیفت کارت اپل آیتونز در ایران

گیفت کارت اپل همچون دیگر گیفت کارت‌ ها، در مبالغ مختلفی ارائه می‌شود. کاربران اپل می‌توانند براساس نیاز خود کارت اپل را تهیه کنند و توسط آن خود را شارژ نمایند. این کارت هدیه در مبالغ 2 دلاری، 3 دلاری و … تا 300 دلاری عرضه می‌شود. هر کاربر بسته به میزان مصرف خود می‌تواند گیفت کارت اپل را در مبلغ مورد نیاز خرید و سپس اپل آیدی خود را شارژ کند و توسط آن از شرکت اپل و فروشگاهش خدمات دریافت کند. برای خرید گیفت کارت اپل همراه با تحویل آنی می‌توانید از سایت آی گیم اقدام کنید.

چند نوع گیف کارت اپل در بازار وجود دارد؟

زمانی که قصد خرید گیفت کارت اپل را دارید، متوجه می‌شوید که دو نوع از این گیفت کارت در بازار وجود دارد؛ گیفت کارت فیزیکی و مجازی اشاره کرد. گیفت کارت‌های مجازی و فیزیکی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

به عنوان مثال، زمانی که شما یک گیفت کارت مجازی را خریداری می‌کنید، اطلاعات گیفت کارت به ایمیل و شماره تلفن شما ارسال خواهد شد. این در حالی است که اگر بخواهید از طریق اسکن کد که در روش ردیم به آن پرداخته می‌شود، اقدام کنید، این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.

در مقابل، گیفت کارت‌های مجازی اپل دارای قیمت پایین‌تری نسبت به مدل‌های فیزیکی هستند و از این رو، شما می‌توانید در هزینه خود کمی صرفه‌جویی کنید. لازم به ذکر است که برای خرید این گیفت کارت‌ها نیز نیاز ندارید تا مغازه‌های مختلف را جست و جو کنید.

در عین حال، گیفت کارت‌ های فیزیکی نیز دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. به عنوان مثال: گیفت کارت‌های فیزیکی با قیمتی ارائه می‌شوند که کمی نسبت به گیفت کارت مجازی بیشتر است که این قیمت بیشتر سود مغازه‌دار را نیز شامل می‌شود. این در حالی است که به دلیل نگارش فیزیکی بارکد، شما می‌توانید تنها با یک اسکن ساده گیفت کارت مورد نظر خود را ردیم کنید.

یکی از معایب خرید گیفت کارت‌های فیزیکی نسبت به مجازی این است که شما ممکن است روزی گیفت کارت مورد نظر را در صورت ردیم نکردن گم کنید. این در حالی است که اطلاعات یک گیفت کارت مجازی را می‌توان با چند کلیک ساده در ذخیره کرد.

چرا گیفت کارت اپل بخریم؟

اندروید و IOS به عنوان دو سیستم عامل موبایلی، استفاده کنندگان بسیاری در سرتاسر دنیا دارند. گوشی تلفن همراه هوشمند تنها یک ابزار فیزیکی و بستر استفاده برای نرم افزارها، بازی و سرویس های دیگر است. همانطور که برای خرید از گوگل پلی استور از استفاده می کنیم، برای خرید از فروشگاه های اپل نیز از گیفت کارت اپل استفاده می کنیم.

تمامی کاربران دستگاه‌های اپل می‌توانند از اعتبار گیفت کارت اپل یا بهتر بگوییم از اعتبار اکانت اپل جهت دسترسی به دنیایی از بازی، نرم‌افزار، موسیقی، کتاب، فیلم و سریال استفاده کنند. خرید گیفت کارت اپل و شارژ اکانت، در سرویس آیتونز برای دسترسی به آهنگ‌های جدید، در نرم‌افزار iBook برای استفاده از کتاب‌های گوناگون و در فروشگاه‌ های Apple Store و Mac App برای خرید و دانلود نرم افزارهای موبایل و کامپیوتر کمپانی Apple، نیز کاربرد دارد.

با خرید این گیفت کارت، بسیاری از دسترسی‌ها در دستگاه‌های اپل برای شما ممکن خواهند شد و به راحتی می‌توانید هر بازی یا برنامه یا حتی کتاب الکترونیکی را که تمایل داشتید، دانلود کنید. برای دریافت بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها، انواع خرید درون برنامه‌ای، دانلود فیلم، سریال و موسیقی از آیتونز و همین‌طور خرید اشتراک پریمیوم سرویس‌های مختلف از جمله نتفلیکس نیاز دارید تا گیفت کارت اپل را تهیه کنید.

البته یکی از بیشترین کاربردهای گیفت کارت اپل و گیفت کارت گوگل، استفاده از آنها برای خرید درون بازی و درون برنامه است. اگر گیمر هستید و از دستگاه‌های اپل استفاده می کنید، برای باید اعتبار اپل آیدی شما به اندازه کافی باشد. مثلا در صورتیکه قصد خرید جم دارید، میتوانید با خرید گیفت کارت اپل و ردیم کردن آن اقدام به یا هر خرید درون بازی دیگر بپردازید.

یکی از کاربردهای گیفت کارت اپل، استفاده از آن برای خرید درون بازی است.

آموزش استفاده از گیفت کارت اپل

  • برای استفاده از گیفت کارت اپل باید در ابتدا اپل آیدی خود را در بخش iTunes & App Store وارد کنید.
  • سپس وارد برنامه   شوید و از قسمت بالا سمت راست صفحه، بر روی عکس پروفایل آبی کلیک کنید.
  • در آین قسمت گزینه‌ای به نام Redeem Gift Card or Code وجود دارد. روی آن کلیک کرده تا وارد مرحله بعد شوید.
  • اگر نیاز به رمز اپل آیدی بود، آن را وارد کنید و سپس در صفحه بعد روی گزینه You can also enter your code manually بزنید.
  • در این مرحله نیاز است تا کد 16 رقمی گیفت کارت اپل که به شماره موبایل شما ارسال شده را وارد کنید.
  • در نهایت بر روی گزینه Redeem کلیک کرده تا عمل شارژ اکانتتان با موفقیت انجام شود.
  • مراحل ردیم کردن گیفت کارت اپل آیتونز

روش ردیم کردن گیفت کارت اپل آیتونز و اعمال اعتبار در اکانت از طریق اسکن

برای ردیم کردن گیفت کارت اپل آیتونز، شما دو روش را پیش روی خود دارید. همچنین می‌توانید این کار را در پلتفرم‌های مختلفی از جمله مک، ویندوز و تلفن همراه اپل انجام دهید. اگر قصد اعمال اعتبار گیفت کارت در حساب اپل آیتونز خود را از طریق موبایل و به روش اسکن دارید، باید ابتدا وارد برنامه آیتونز خود شوید.

در ادامه نوبت به این می‌رسد که وارد بخش Account شده و گزینه Redeem Gift Card or Code را انتخاب کنید. سپس دو گزینه پیش روی شما قرار خواهد گرفت که یکی مربوط به اعمال کد به روش کلاسیک و دیگری مربوط به اسکن کد است. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که استفاده از روش اسکن کد تنها برای گیفت کارت‌های فیزیکی ممکن خواهد بود.

پس از اینکه گزینه اسکن کد را انتخاب کردید، دوربین جلوی تلفن همراه شما برای اسکن باز می‌شود و باید کد گیفت کارت را در کادر مشخص شده دوربین اسکن کنید. همچنین برای دریافت نتیجه مطلوب نیز پیشنهاد می‌کنیم قبل از اسکن، هم گیفت کارت و هم دوربین را با دستمال عینک به خوبی تمیز کنید تا اسکن با دقت مورد نیاز انجام شود. در مواقعی نیز ممکن است که کد شما به درستی اسکن نشود که باید شرایط نور را هم بررسی کنید. اما در صورت رعایت کردن شرایط، دیگر نیازی به استفاده از روش سنتی برای اعمال گیفت کارت نخواهید داشت.

iCloud چیست؟

آی کلود یا iCloud فضای ذخیره سازی ابری متعلق به شرکت اپل است که شما می توانید با خرید اشتراک آن با استفاده از اعتبار اکانت اپل خود، داده هایتان را روی آن قرار دهید. در دستگاه‌های اپل نیز برنامه هایی تعبیه شده که اطلاعات روی این دستگاه‌ها را به سادگی روی آی کلود بارگذاری می کنند. تغییر کیفیت و رویکرد کاربران باعث شده است تا بسیاری از دارندگان دستگاه apple با کمبود فضای ذخیره‌ سازی در سرویس iCloud مواجه شوند. استفاده از این سرویس این مشکل را برای کاربران اپل به راحتی حل کرده است.

چگونه از گیفت کارت اپل استفاده کنیم؟

گیفت‌ کارت‌ ها ابزارهای مالی پیش‌پرداخت تخصصی هستند که برای دریافت بعضی از خدمات و شبکه‌های بین‌المللی کاربرد دارند. بهتر است در هنگام از فروشگاه‌ هایی اقدام کنید که نسبت به کارکرد آنها آگاه بوده و بتوانند به شما در دستیابی به خدمات یا سرویس مورد نظر کمک کنند. فروشگاه آیگیم با ارائه تخصصی گیفت کارت، محصولات دیجیتال، خرید درون بازی و انواع بازی‌ها سعی می‌کند به مشتریان خود در دسترسی به خدمات و شبکه‌های مختلف کمک کند.

از اعتبار کارت آیتونز برای خرید فضای کلود استفاده کنید.

با خرید گیفت کارت Apple iTunes از فروشگاه آی‌ گیم می‌توانید به محتوای مورد نظر خود، از بازی و اپ گرفته تا جدیدترین موزیک‌ها و مجلات منتشر شده دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از اعتبار این گیفت کارت برای خرید فضای کلود استفاده کنید و به این ترتیب، می‌توانید به شکل بهتری از امکانات دستگاه اپل خود بهره‌مند شوید.

خرید گیفت کارت آیتونز آمریکا

شاید برای بسیاری از کاربران این سوال پیش بیاید که برای خرید گیفت کارت اپل (Apple)  باید چه کشوری را انتخاب کرد. پاسخ این است که کاربر باید براساس کشور اپل آیدی خود نسبت به خرید گیفت کارت اقدام نماید. برای مثال اگر کشور اپل آیدی شما آمریکا باشد، باید نسبت به خرید گیفت کارت آیتونز اقدام کنید و یا اگر در اپل آیدی کشور کانادا ثبت شده است، باید گیفت کارت آیتونز کانادا را خریداری کنید.

برای پاسخ به سوالات مربوط به استفاده از گیفت کارت اپل، به بخش پایین صفحه مراجعه کنید. شما نیز می‌توانید لیست متنوعی از دیگر گیفت کارت های معروفی همچون: آمازون ، پلی استیشن و دیگر گیفت کارت ها را به همراه توضیحات کامل در سایت آی گیم مشاهده کنید.

مزایای استفاده از گیفت کارت اپل

گیفت کارت‌های اپل علاوه بر ارائه خدمات و محصولات فروشگاه‌های اپل و آیتونز، کاربردها و مزایای مختلفی دارند. یکی از این مزایا استفاده کامل از اپ استور است. در این بخش با برخی دیگر از مزایای استفاده از این گیفت کارت آشنا خواهیم شد.

با کارت اپل از اپ استور بهره ببرید.

خرید درون برنامه‌ای در اپلیکیشن‌های مورد نیاز

مهم‌ترین مزایای استفاده از گیفت کارت‌های اپل خرید در اپلیکیشن‌های مورد نیاز کاربران است. اگر به اپلیکیشنی نیاز دارید که امکان تهیه رایگان آن وجود ندارد یا می‌خواهید دست به خرید درون برنامه‌ای بزنید، فقط کافی است گیفت کارت اپل را با مبلغ مورد نیاز خود تهیه کنید و حساب آیتونز را شارژ کنید. سپس مجددا به صفحه اپلیکیشن مورد نظر خود بروید و با انتخاب گزینه خرید، مبلغ از حساب شما کسر و امکان دانلود اپ یا خدمات مورد نظر فراهم می‌شود.

ساخت اکانت پرمیوم در دیگر سایت‌ها

یکی دیگر از کاربردهای مهم گیفت کارت اپل برای زمانی است که شما اکانتی مانند اکانت نتفلیکس دارید؛ اما اکانت شما پرمیوم نیست. شما در این حالت می‌توانید با وصل کردن گیفت کارت آیتونز به حساب نتفلیکس خود، آن را به تبدیل کنید. دقت داشته باشید که این اکانت به صورت خودکار تمدید می‌شود.

پرداخت آنلاین درون برنامه‌ای به خصوص برای بازی‌ها

اگر اهل بازی هستید، گیفت کارت اپل به شما این امکان را می‌دهد که گیفت کارت آیتونز را به حساب آیتونز خود متصل کنید و سپس، در بازی مورد علاقه‌تان روی امکانات ویژه‌ای که قصد خرید آن را دارید، کلیک کنید. سپس هزینه آن به صورت خودکار از حساب گیفت کارت شما کسر می‌شود و در عوض، امکانات مورد نیاز شما فعال خواهد شد.

خرید فیلم، سریال و موسیقی

هرچند که بیشتر افراد برای تماشای فیلم یا گوش دادن موسیقی به صورت آنلاین سراغ خرید گیفت کارت مستر یا ویزا کارت می‌روند، ولی کاربرد گیفت کارت اپل در این بخش نیز قابل توجه است. به وسیله این گیفت کارت می‌توانید به راحتی موسیقی و فیلم مورد نظر خود را در تلفن همراه خود ذخیره کنید، آهنگ تماس پیش‌فرض تلفن همراه خود را تغییر دهید و یا هر زمانی که بخواهید، فیلم یا سریال مورد نظر خود را در پلتفرم‌های مختلف تماشا کنید.

با گیفت کارت به راحتی موسیقی و فیلم مورد نظر خود را ذخیره کنید.

گیفت کارت یک دلاری ایتونز؛ بهترین گزینه برای خرید درون‌برنامه‌ ای

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بخواهید از اپ استور خرید کنید اما به علت تحریم‌های موجود و عدم دسترسی به حساب‌های بانکی بین‌المللی برای پرداخت هزینه به مشکل خورده باشید. یک راه‌حل‌ مناسب و کم‌هزینه‌ برای رفع این مشکل، استفاده از گیفت کارت 1 دلاری آیتونز است. اما گیفت کارت 1 دلاری آیتونز چه کاربردی برای ما دارد؟

کاربردهای گیفت کارت‌ 1 دلاری ایتونز

مهم‌ترین کاربرد گیفت کارت یک دلاری آیتونز، خرید اپ‌های مورد نیاز است. در صورتی که به اپ‌هایی نیاز دارید که خرید آن‌ها پولی است، تنها کاری که باید انجام دهید اتصال گیفت کارت 1 دلاری آیتونز به حساب کاربری آیتونز است.

همچنین اگر از علاقه‌مندان دنیای گیم هستید و در زمان بازی کردن همیشه حسرت می‌خورید که چرا نمی‌توانید از امکانات اختصاصی بازی‌هایی مانند پابجی یا فیفا 2020 لذت ببرید، گیفت کارت یک دلاری آیتونز در این جا اهمیت خود را نشان می‌دهد. برای این کافی است گیفت کارت را به حساب آیتونز خود متصل کنید. سپس در بازی مورد نظر، بر روی امکاناتی که قصد خرید آن‌ها را دارید ضربه بزنید. به صورت اتوماتیک مبلغ از حساب گیفت کارت شما کسر خواهد شد.

دسترسی به بهترین خدمات شرکت اپل با گیفت کارت یک دلاری آیتونز

اگر بخواهید در اپل موزیک یک آلبوم موسیقی را دانلود و به صورت آفلاین به آن گوش بدهید و یا اینکه فیلم مورد نظر خود را خریداری کنید، می‌توانید از گیفت کارت یک دلاری آیتونز کمک بگیرید. با این گیفت کارت‌ها به راحتی موسیقی و فیلم مورد علاقه خود را در گوشی ذخیره کنید، آهنگ تماس پیش‌فرض موبایل خود را تغییر دهید و هر زمان که خواستید در اسپاتیفای و نتفلیکس اکانت پریمیوم ایجاد کنید.

نکات مهم در استفاده از گیفت کارت آیتونز

برای استفاده صحیح از گیفت کارت اپل باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. توجه کنید که در زمان استفاده از این گیفت کارت‌ها، اعتبار آن‌ها به اپل آیدی شما اضافه می‌شود. پس در صورت Login شدن در هر دستگاهی، امکان استفاده از اعتبار گیفت کارت، فقط در آن دستگاه مقدور خواهد بود.

همچنین در صورت دریافت ایمیلی با عنوان گیفت کارت اپل، در صورتی که شرکت ارسال کننده را نمی‌شناسید، روی گزینه Redeem Now کلیک نکنید و گیفت کارت ارسالی را فعال ننمایید. ممکن است در برخی موارد، پس از وارد کردن رمز 16 رقمی گیفت کارت خود، لازم باشد که یک بار از اکانت خود خارج و مجددا وارد شود تا بتوانید آن را فعال کنید. همچنین به این نکته توجه کنید که کشور IP شما باید با کشوری که در هنگام ثبت نام در اپل وارد کرده‌اید، یکی باشد تا در مراحل فعالسازی دچار مشکل نشوید.

دنیایی که ما توش زندگی می کنیم، پر از محدودیته. تا حالا فکر کردین که اپلیکیشن های مختلف از چه راهی پول در میارن تا بتونن به ما خدمات بدن؟ حالا ما چجوری می تونیم از اون خدمات به بهترین شکل استفاده کنیم؟ یا اصلا شما تا حالا از نسخه ی پولی یه اپلیکیشن استفاده کردید؟

این مقاله ی موبونیوز یه کم جنس متفاوت تری نسبت به بقیه ی مقاله هاش داره و می خوایم اطلاعات بیشتری راجع به اپلیکیشن های پرمیوم رو بگیم. اگه شما هم درباره ی گیفت کارت ها یا redeem کردن سوالی دارید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اپلیکیشن ها چجوری کسب درآمد می کنن؟

اولین چیزی که میخوام بگم موضوعیه که شاید خیلی وقته که سوال شمام بوده. این مسئله که اصلا اپلیکیشن ها چجوری کسب درآمد میکنن؟ چند حالت برای این موضوع وجود داره. اولین مدل اینه که اپلیکیشن خودش پولی عرضه میشه که با فروش برنامه، پول دستشون میرسه و بعد از اون اپلیکیشن رو به شما میدن. دومین راه درآمد اینه که توی اپلیکیشن تبلیغ نشون بدن. یعنی اول کار، شما اپلیکیشن رو رایگان نصب می کنی و به امکاناتش دسترسی داری ولی پشت سر هم بهتون تبلیغ نشون میده. اگه بخواید دقیق نگاه کنید، بابت پخش اون تبلیغی که شما می بینید پول می گیرن.

روش سوم اینه که میاد امکانات و قابلیت ها رو به شما می فروشه. مثلا توی کالاف دیوتی شما اسکین های مختلف رو باید بخرید یا مثلا باید هزینه کنی و CP بگیری تا یه سری از چیز هارو باز کنی. توی InShot برای این که transition، افکت های مختلف و بقیه ی چیزهایی که قفل هستن رو بتونی باز کنی و ازشون استفاده کنی، باید هزینه کنی. پس این سه حالت مدل های درآمدیه که هر اپلیکیشنی داره.

مشکل استفاده از نسخه ی کرک شده اپلیکیشن ها

اخطار! اگه گوشی اندرویدی داشته باشید، میگید برای استفاده از اپلیکیشن پولی از نسخه ی کرک شده ی اون استفاده می کنم. این کار برای ما ایرانی ها که قانون کپی رایت اصلا تعریف نشده برامون، معمولا استفاده میشه. بارها گفتم که این نسخه های کرک شده، با این که بد افزار دارن یا هزار تا مشکل دیگه میتونن به وجود بیارن اما به هر حال نسخه ی رایگانیه که استفاده می کنی دیگه. یه ایراد دیگه ای هم که دارن اینه که اگه مثلا یه سری از قابلیت ها اضافه بشه و آپدیت براش بیاد، تا نسخه ی کرک شده ی اون در دسترس قرار بگیره یه ذره طول میکشه.

برای استفاده از نسخه ی کرک شده منبع و بدافزارش مهمه. حالا اگه اندروید دارید وقتی اینا رو بذاریم کنار، تا یه حدی تقریبا از این داستان ها توی بعضی از اپلیکیشن ها مشکلی ندارید ولی اگه آیفون داشته باشید داستان پیچیده تر میشه. توی همون اندروید هم انقدر ساده نیست استفاده از نسخه ی کرکیه. پس حالا برای این که ما بتونیم از قابلیت ها و امکانات اپلیکیشن های مختلف استفاده کنیم، تکلیف چیه؟  شرکت اپل یا اصلا اپلیکیشن نه، تو میخوای از سرویس های مختلف استفاده کن. اون سرویس ها رو که نمیشه دیگه کرک کنید.

گیفت کارت، راه حل افزودن امکانات بیشتر اپلیکیشن ها

برای حل مشکل استفاده از امکانات و سرویس های پولی اپلیکیشن های مختلف راه حل استفاده از گیفت کارته. گیفت کارت اسمش روشه یعنی کارت هدیه. ولی میدونی در حقیقت از همون اول بهش گیفت کارت می گفتن و الانم مرسوم شده و استفاده میشه. شاید فکر کنید Gift card حتما یه کارته! قبلا اینجوری بود و نسخه ی کارتیش توی ایران هنوزم هست ولی دیگه داره کم کم داره روش تغییر می کنه و وقتی گیفت کارت می خرید فقط بهتون یه کد میدن.

این کد، کار شما رو راه میندازه. حالا چجوری میشه از گیفت کارت استفاده کرد؟ چجوری میشه بهترین شکل استفاده رو داشت؟ مثلا شما وقتی برید توی کالاف دیوتی، یه Shop اون گوشه اش داره. روی اون که بزنید می تونید مستقیم CP بخری یا این که از حساب گوگل پلی یا اپ استور استفاده کنید. باید بگم که خرید مستقیم سی پی و خرید های درون برنامه ای موضوع این مقاله نیست.

یکی از راحت ترین راه ها همون خرید درون برنامه ایه ولی نمیشه این کار رو با خیلی از اپلیکیشن ها و سرویس ها کرد. به طور مثال شما کالاف دیوتی رو خرید درون برنامه ای انجام بدید بهتر از اینه که برید گیفت کارت گوگل پلی یا اپ استور بخرید ولی اگه بخوای مثلا اشتراک iCloud بگیری، این داستان دیگه برات نمیتونه اتفاق بیفته و مجبوری بری گیفت کارت بخری. اگه ما توی ایران نبودیم، دسترسی داشتیم به سیستم های پرداخت جهانی و می تونستیم با کارت خودمون اطلاعات حسابمون رو وارد کنیم، بعد از اون کد پویامون رو بزنیم و خریدمون رو به راحتی انجام بدیم.

الان با توجه به شرایط ایران باید گیفت کارت بخریم. گیفت کارت خریدن خودش داستان های مختلف داره. خود اپل و گوگل، گیفت کارت می فروشن و یکی از کارهاشون همین فروش گیفت کارته. ما که مستقیم به خاطر مسئله ی پرداخت نمی تونیم بخریم. پس باید با واسطه این کار رو انجام بدیم.

این یه موضوع، موضوع دیگه گوگل پلی هم الان تحریم داره و خرید گیفت کارت گوگل پلی خودش ماجرا داره. یعنی اگه شما بخواید گیفت کارت گوگل پلی بخری، باید IP ثابت آمریکا داشته باشی و ریجنتم فقط باید برای آمریکا باشه که بتونی تازه شانس 50 درصد خرید گیفت کارت گوگل پلی رو به دست بیاری.

این داستان ها همیشه تو خرید گیفت کارت هست ولی اون جوری هم نیست که خیلی پیچیده، سخت و سنگین باشه. شما از هر جایی گیفت کارت بخرید، یه کد بهتون میده. این کد البته داستان داره که جلوتر بهش می رسیم. اون کد رو می تونید برید توی آیکلود یا روی اپ استورتون Redeem کنید یا اصلا کد نتفیلیکس رو برید Redeem کنید. یا اصلا اشتراک گیفت کارت های مختلفه اپلیکیشن های مختلف مثلا مثل Spotify یا هر چیز دیگه رو می تونید برید Redeem کنید. شما فقط نیاز به یه کد دارید. گیفت کارت نداریم و در واقع گیفت کد داریم.

Redeem کردن توی 5 ثانیه!

حالا اگه فکر می کنید ریدیم کردن خودش مسئله ی بزرگیه، توی 5 ثانیه نشونتون میدم که چقدر آسون و راحته. مثلا شما یه گیفت کارت خریدید و وارد App Store میشید. اون بالا روی اپل آیدیتون، عکستون هست. بالا روی Account میزنید. اینجا یه گزینه داره Redeem Giftcard یا Redeem a Code . کد رو که بهتون گفتم. واردش که بشید چون گیفت کارت ها واقعا کارت هستن و بارکد دارند می تونید اسکنش کنید. یه گزینه داره Use Camera که ما باهاش کاری نداریم. Enter Code Manually رو میزنید و اینجا می تونید اون کدی که دارید رو وارد کنید. به همین سادگی! کد که وارد بشه، حساب شما شارژ میشه و بعدش از شارژ حساب می تونید استفاده کنید.

روش کار کردن گیفت کارت

این که اپ استورتون شارژ بشه یا گوگل پلیتون با هر دردسری شارژ بشه، شما دیگه توی هر اپلیکیشنی بخواید خرید درون برنامه ای هم انجام بدید، می تونید از حسابی که روی App Store یا Google Play هست استفاده کنید. فقط یک بار رمزتون رو ازتون می گیره و یا چهرتون رو تشخیص میده و اون پولی رو که باید توی اپلیکیشن پرداخت بشه، از حساب اپ استور یا گوگل پلیتون کم میشه و به همین راحتی فرآیند اتفاق میفته. یا اصلا گیفت کارت رو، اون کده رو میتونی مستقیم بری روی iCloud پیاده کنی و Redeem کنید که اشتراک آیکلود بتونی بگیری. iCloud و Google Drive سرویس های ابری هستن که اگه مشکل حافظه با گوشیتون دارید، می تونید اشتراکشون رو بگیرید. مثلا اشتراک 20، 50، 100 گیگ در ماه و فایل هاتون رو تو فضای ابری که بهتون میده، ذخیره کنید.

البته بگم این سرویس هایی که گفتم هر کدوم اولش یه کم اشتراک بهتون میدن. مثلا آیکلود 5 گیگ اولش بهتون میده یا گوگل درایو 18 گیگ اولش بهتون میده. ولی اگه بخواید اون رو ارتقا بدید باید هزینه کنید. برای هزینه کردن کافیه اون کد رو ببرید توی iCloud یا Google Drive رو Redeem کنید و از طریق همون مستقیم با گیفت کارت های گوگل پلی و اپ استور شارژش کنید و از حافظه ی ابری استفاده کنید که حافظه ی گوشیتون کمتر پر بشه.

دسترسی بیشتر با فعال کردن بخش پولی اپلیکیشن ها

یه نکته ای رو بهتون بگم. دسترسی داشتن به امکانات پولی اپلیکیشن ها یه چیزیه که توی بخش های مختلف میتونه به شما کمک کنه. اگه گیمر باشید میدونید که خرید CP یا مثلا خرید UC کالاف دیوتی و پابجی میتونه بهتون اسکین های مختلفی بده. اصلا ترفندهایی که گیمرها خیلی دوست دارن اون یه طرف. روی اپلیکیشن ها به خصوص اگه توی یه سری از حوزه ها کار کنید، میتونه حتی برگ برنده ی شما باشه.

این بستگی به خود شما داره و من اصلا نمیگم که حتما از تیکه ی پولی اپلیکیشن ها استفاده کنید. ولی مثلا الان دیگه همه از سیستم رایگان Inshot دارن استفاده میکنن. شما با پرداخت یه هزینه ی جزئی می تونید مثلا توی چند ماه مشخص، به اون بخشی دسترسی داشته باشید که آدم های دیگه دسترسی ندارن و این میتونه به یونیک بودن شما کمک کنه.

خرید آسان گیفت کارت

به هر دلیلی اگه خواستید گیفت کارت بخرید که استفاده کنید از امکانات مجزا و قابلیت های جذابی که هر اپلیکیشن یا سرویسی بهتون میده، پیشنهاد میکنم که یه سر به بزنید. قبلا راجع به آی گیم توی ویدیوهای موبونیوز صحبت کردیم. آی گیم هم خرید درون برنامه ای داره که قبلا بهتون گفتیم. هم توش گیفت کارت های مختلف داره که قیمتشون مناسبه و مهم تر از همه پشتیبانی فوق العاده ای هم داره. مثلا Gift Card اپ استور رو بخوای بگیری، توی تایم خیلی کمی بهتون تحویل میدن.

کلام آخر

گیفت کارت در واقع یه کد برای دسترسی به کل امکانات اپلیکیشن هاست. سعی کردم کل قضیه ی گیفت کارت ها رو بگم. نحوه ی خریدن گیفت کارت و ریدیم کردن رو هم توی این مقاله به صورت جامع توضیح دادم. باید در نظر داشته باشید که اپلیکیشنی که داره به من و شما خدمات میده از یه راهی باید پول در بیاره.

اگه پول در نیاره، خدماتی به ما نمی تونه ارائه بده. توی کل دنیا از نظر اخلاقی و بیزنسی این موضوع تعریف شده اس که برای اپلیکیشن ها هزینه میکنن. ما اگه بخوایم هزینه کنیم دو تا مشکل داره. اول این که قضیه ی کپی رایت رو نادیده میگیریم. دومی این که پرداختی ها برامون مشکله که برای این موضوع igame رو پیشنهاد می کنم که مشکل پرداخت تا حد زیادی حل میشه.

اگه فکر می کنید نکته ای راجع به استفاده از اپلیکیشن ها و گیفت کارت ها رو نگفتم، حتما برامون بنویسید. شما از گیفت کارت ها استفاده کردید؟ اگه تجربه ای درباره ی استفاده از گیفت کارت ها دارید برامون بنویسید.

منبع: اپل استور هروی