اخبار کسب و کارعمومی

هنگام خرید میز اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ویژگی های میز اداری که هنگام خرید باید در نظر گرفت

وقتی جهت خرید میز اداری اقدام می‌کنید در ابتدا ممکن است برخی نکات برایتان کم اهمیت و پیش پا افتاده به نظر برسند اما در حقیقت نقشی بسیار مهم و کلیدی در سلامت بدنی و راندمان کاری شما خواهند داشت. فرقی ندارد که یک کارمند ساده یا مدیر یک مجموعه باشید شما در هر صورت به محصولی نیاز دارید که در ساعات کاری و حین استفاده از آن راحت باشید و کمتر احساس خستگی کنید. در این راهنمای خرید میز اداری ما ویژگی‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که بیش از دیگر ملاک‌های انتخاب اهمیت دارند. بی‌تردید تفاوت در سلیقه و نوع کسب‌وکار و دیدگاه هر شخص هم می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی مؤثر باشد. مهم‌ترین ویژگی های میز اداری مناسب برای محل کار یا دفاتر خانگی به شرح زیر است:

  • رعایت استانداردهای لازم در فرایند تولید میزهای اداری.
  • درنظرگرفتن اصول ارگونومی جهت حفظ سلامت بدن.
  • به‌کارگیری مواد اولیه مرغوب و باکیفیت.
  • زیبایی ظاهری محصولات و رنگ‌بندی متنوع جهت سازگاری با محیط‌های اداری مختلف.

در بین این ویژگی‌ها مورد آخر تا حدودی به دکوراسیون اداری هم ارتباط پیدا می‌کند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌توانید مقاله ما در مورد دکوراسیون اداری را از مطالعه کنید. اما بیایید به شکلی دقیق‌تر به هرکدام از این معیارها نگاه کنیم و کمی بیشتر در مورد آنها بدانیم.

هنگام خرید میز اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

رعایت استانداردهای تولید، یکی از نکات مهم در خرید میز اداری

همه ما با واژۀ استاندارد و کالای استاندارد آشنا هستیم. با دیدن این نشان روی هر محصول می توان اطمینان حاصل کرد که یک سری اصول اساسی در تولید آن رعایت شده است. به همین خاطر مصرف‌کننده اطمینان خاطر دارد که با کالایی روبه‌رو است که از نظر ایمنی، استحکام و کیفیت در سطح مطلوبی قرار دارد.

معمولاً محصولات کارخانه‌هایی که دارای نشان استاندارد هستند در بازه‌های زمانی مختلف از سوی نهادهای مسئول مورد آزمایش قرار می‌گیرند و کیفیت آنها از نظر متریال مورد استفاده و طراحی اصولی بر اساس استانداردهای بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد. به همین خاطر است که یکی از نکات مهم در خرید میز اداری توجه به این علامت محسوب می‌شود. در حقیقت می‌شود داشتن علامت استاندارد را از ویژگی‌های میز اداری مناسب دانست.

در آزمایش‌های استاندارد استحکام و مقاومت سطح میز در برابر عوامل فرساینده مثل رطوبت، حرارت و… تست می‌شود و حتی کشوهای محصول امتحان می‌شوند تا مشخص شود باز و بسته‌شدن‌های مکرر تا چه حد می‌تواند در خرابی و استهلاک آنها تأثیر بگذارد. این موارد اما فقط بخشی از ملاک‌های ارزیابی است و در مجموع فاکتورهای زیادی هستند که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

توجه به اصول ارگونومی، از معیارهای خرید میز اداری

یکی دیگر از معیارهای خرید میز اداری توجه به اصول ارگونومی است. برای اینکه متوجه میزان اهمیت ارگونومی بشویم لازم است مفهوم کلی این واژه را بدانیم. ارگونومی به معنای دانش شناخت یک کار و رابطۀ افراد با آن کار است. ارگونومی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از جمع‌آوری اطلاعات به‌دست‌آمده از آنها برای طراحی مشاغل، فراورده‌ها، تجهیزات و… بهره می‌گیرد. دانش ارگونومی در سه حوزۀ مختلف ورود پیدا می‌کند که عبارت‌اند از:

آنچه در حائز اهمیت است مورد اول یا همان فیزیکال است. این حوزه بر ویژگی‌هایی از محصول تمرکز دارد که راحتی کاربر حین کار را تضمین می‌کند. کاهش خستگی ناشی از کار، فشار کمتر به اعضای بدن، حفظ سلامت جسمی و افزایش راندمان کاری همگی جزو مسائلی هستند که اصول ارگونومی به آن توجه دارد. به همین دلیل ارگونومیک بودن یک ویژگی میز اداری مناسب است. جالب است بدانید این اصول حتی در تولید محصولاتی مثل هم به شکل دیگری رعایت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارگونومی را بخوانید!

مواد اولیه مرغوب و با کیفیت

شاید این مورد در راهنمای خرید میز اداری از بدیهیات باشد. بی شک هیچ‌کس نمی‌خواهد محصولی را خریداری کند که از نظر مرغوبیت در ردیف کالاهای درجه‌دو یا سه قرار بگیرد. به‌خصوص در مورد تجهیزات اداری که اغلب برای مدت طولانی در یک شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به این نکته توجه داشت که مواد اولیه باکیفیت و بادوام باشد. اگر کالایی نامرغوب را برای دفتر کار خود انتخاب کنید مجبور می‌شوید کمی بعد آن را با یک محصول بهتر جایگزین کنید. به‌این‌ترتیب نه‌تنها متحمل ضرر مالی شده‌اید بلکه حتی ممکن است وقفه‌هایی اجتناب‌ناپذیر هم در کارتان به وجود بیاید. پس به کیفیت میزی که می‌خواهید خریداری کنید حتماً توجه داشته باشید!

تنوع و زیبایی ظاهری؛ از ویژگی های میز اداری مناسب

تنوع تجهیزات اداری ، شکل خاص طراحی و عناصر زیبایی‌شناختی با اینکه نسبت به ملاک‌های دیگر ممکن است کمتر مورد توجه قرار بگیرند اما نمی‌شود بی‌تفاوت از کنار آنها گذشت. هر مدیر باهوشی می‌خواهد که شرکتش به بهترین شکل ممکن آراسته شده باشد طوری که مشتریان هنگام مراجعه به محل با دیدن محیط تحت تأثیر قرار بگیرند. از طرفی دکوراسیون محیط‌های اداری مختلف تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. این تفاوت‌ها گاه به دلیل سلیقه است و گاهی به‌خاطر حوزه‌های کاری و نوع فعالیت متفاوت؛ یا بعضی وقت‌ها دلیل آن را باید در معماری متفاوت ساختمان‌ها پیدا کرد. علت هر چه باشد، فضاسازی‌های مختلف نیاز به چیدمان و ترکیب رنگ‌های مختلف دارند. همین موضوع باعث می‌شود که تصمیم بگیرید میز اداری متفاوتی را برای محل کار خود انتخاب کنید تا هماهنگی بین دکوراسیون و تجهیزات ایجاد شود.

با درنظرگرفتن این مسئله حتماً باید توجه داشته باشید که محصول انتخابی شما امکان سفارش در رنگ‌های مختلف، قابلیت سفارشی‌سازی و تولید با ابعاد دلخواه، طرح‌های متفاوت و روکش‌هایی از جنس مختلف داشته باشد. اگر امکان شخصی‌سازی وجود دارد، شما دیگر مشکلی در هماهنگی محیط با تجهیزات نخواهید داشت.

نکات مهم دیگر در خرید میز اداری

غیر از نکاتی که در این راهنمای خرید میز اداری به آنها اشاره داشتیم عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد که ممکن است هنگام خرید از آنها غافل شویم. عواملی نظیر توان فنی شرکت تولیدکننده، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده، نیروی انسانی متخصص و نهایتاً خط‌مشی شرکت در ارائه خدمات پس از فروش. همچنین باید توجه داشته باشید که برای کدام بخش از شرکت قصد تهیه میز دارید. میزهای اداری دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. شیوه طراحی و ابعاد هرکدام از این محصولات باتوجه‌ به کاربردی که دارند متفاوت است. پس در انتخاب خود دقت کنید.

شرکت مبلمان اداری راما با بیش از 15 سال سابقه در زمینۀ تولید مبلمان اداری با کوله باری از تجربه و درک نیاز بازار همواره محصولاتی را به مشتریان خود عرضه کرده که از نظر کیفی در بالاترین سطح قرار داشته است. ما باتکیه‌بر دانش فنی نیروهای متخصص و استفاده از ماشین‌آلات روز اروپایی پیوسته در تلاشیم تا رضایت مشتریان را جلب کرده و کالایی را به دست آنها برسانیم که مایۀ افتخار ایران و ایرانی باشد. از محصولات ما دیدن کنید و نظرات خود را دربارۀ این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

منبع : میز اداری راما

officedepot.com