علمی و پزشکی

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفاف، وزیر بهداشت گفت: در شهر هندودر کار بسیار جالبی انجام شده بود که مرکز جامع سلامت بسیار مجهز و خوبی با کمک خیرین شروع شده بود و تجهیز توسط وزارت بهداشت انجام گرفته بود و در حال حاضر در شازند مرکزی وجود دارد که حدود ۷۰ درصد آن در ۲ هزار متر مربع تکمیل شده و از نظر خدمات بهداشتی و درمانی بسیار مجهز است.

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

عین اللهی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده و گسترش این طرح جزء برنامه وزارت بهداشت است در مراکزی که امروز افتتاح شد سطح ۱ پزشک خانواده را بصورت پرونده الکترونیک و بطور کامل این مراکز انجام می‌دهند.

او افزود: مرکز شازند یکی از مراکزی خواهد بود که اسفند امسال افتتاح خواهد شد و مرکز شبانه روزی که خدمات بهداشتی بصورت کامل خواهد داشت.

عین اللهی بیان کرد: ما پس از شازند عازم اراک خواهیم بود و از بیمارستان ولیعصر بازدید خواهیم کرد این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های بسیار بزرگ اراک است که ۴۰۰ تخت خواهد داشت و ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر استانی ریاست جمهوری در استان مرکزی تخصیص داده شده و امیدواریم این مرکز بتواند یکی از مراکز بسیار پیشرفته کشور باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ما از شروع دولت تا به امروز ۸۵۰ پروژه بهداشتی بزرگ را افتتاح کردیم و تا پایان امسال پروژه‌ها به ۲ هزار خواهد رسید و این در طول تاریخ کشور ما بی سابقه است؛ ما ۷۹ مرکز درمانی با حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت را به بهره برداری رسانیدیم و تا پایان امسال ۷ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی دیگر را اضافه خواهیم کرد.

او بیان کرد: امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری را به مردم کشورمان ارائه دهیم.

افتتاح دو پروژه حوزه سلامت در شهر توره شازند

پایگاه اورژانس ۱۱۵ خیرساز شهر توره به نیابت از مرحومین مشهدی احمدی بیغش و خانم زنگنه در مدت یک سال و نیم ساخته شده است. 
 
مساحت زمین این پایگاه یک هزار و ۲۵ متر مربع و زیربنای آن ۱۳۷ متر مربع است همچنین پارکینگ اتوبوس آمبولانس نیز در کنار این پایگاه در زمینی به مساحت ۳۴۰ متر مربع در حال ساخت است. 
 
همچنین پد اورژانس هوایی شهر توره در مدت ۳ ماه و در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۵۰ متر مربع ساخته شده و برای آن که یکی از ۱۲ پد هوایی استان مرکزی است، حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. 
 
وزیر بهداشت همچنین از مرکز جامع سلامت شهری و روستایی توره بازدید کرد.
 
او در حاشیه افتتاح این پایگاه اورژانس گفت: شهر توره باتوجه به موقعیت جغرافیایی و تردد بالا به احداث این پایگاه نیاز داشت که توسط خیرین سلامت ساخته شد که از خیرین این پایگاه تشکر می کنیم. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان