حوادث

مدارس «پولی» می‌شود؟ – تیتر نیوز

مدارس «پولی» می‌شود؟ - تیتر نیوز

اطلاعیه توسعه مدارس توسط هیئت امنا توسط سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ. » در دستورالعمل موجود است. روزنامه جمعی امروز به موضوعات مختلفی از جمله این موضوع می پردازد.

بنا به گزارش، اخیراً وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ در خصوص توسعه مدارس بر اساس زیر سوال بردن آموزش رایگان و مدارس «پرداختی» مورد انتقاد هیئت امنا قرار گرفته است. احمد محمودزاده، رئیس سازمان مردم نهاد مدارس و مراکز وزارت آموزش و پرورش با رد آنها، گفت: «در چند روز اخیر که هیئت امنا درباره توسعه مدارس صحبت می کند، اکثر آنها از من بپرس چرا می‌خواهی بودجه مدارس را تأمین کنی؟» بخشی از آموزش و پرورش یعنی مدارس غیردولتی پولی است و فواید و گاه معایب دارد، البته صرفاً توجه مالی ندارد، بلکه مشارکت هیئت امنا در مدارس چند جانبه تلقی می شود. وجهی

وی گفت، این موضوع برای آموزش و پرورش در دولت سند به مشکل تبدیل شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین تاکید کرده است که در خصوص حمایت های مالی خانواده ها باید مدیریت صحیح به مدارس واگذار شود. ما در این دولت چنین رویکردی نداریم. در سند ذکر شد که دولت جمهوری خلق چین 22 محور دارد.

تغییرات در شاخص های آلودگی هوا؛ اصرار آموزش و تکذیب وزارت بهداشت

وزیر آموزش و پرورش امروز بار دیگر از اصرار بر تغییر شاخص های آلودگی هوا و عدم تعطیلی مدارس در هنگام آلودگی هوا خبر داد. یوسف نوری درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر درخواست تجدید نظر در تغییر شاخص های آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس اعلام کرد: در دنیا تا زمانی که شاخص آلودگی هوا کمتر از 200 باشد، مدارس را تعطیل نمی کنیم. هنوز به 200 نرسیده انشالله این موضوع را در هیئت دولت مطرح خواهم کرد. به محض انجام مطالعه مقاله آن را به دکتر عین اللهی ارائه خواهم کرد.

وی معتقد است: در دنیا در شرایط آلودگی هوا حتی مقطع راهنمایی را تعطیل نمی کنند و برخی جاها در دوره ابتدایی مدارس را تعطیل می کنند. کشورهایی مانند مکزیک، فرانسه و… پس از 300 سال آلودگی را به حالت تعلیق درآورده اند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که دکتر عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت تاکید کرد که پاکسازی معضل با تغییر شاخص آلودگی هوا صحیح نیست، باید جدی بگیریم. اقداماتی برای کاهش قرار گرفتن در معرض و کاهش غلظت آلاینده های هوا. ای کاش وزیر محترم آموزش و پرورش پیشنهاد می کردند که اقداماتی از قبیل نوسازی ناوگان و حمل و نقل عمومی، دفع خودروهای فرسوده، بهبود کیفیت سوخت و ارتقای کیفیت تولید خودروهای داخلی… برای کاهش تمرکز. از آلاینده های هوا در وزارت بهداشت، تعطیلی مدارس را راه حل واقعی نمی دانیم، اما چاره ای جز کاهش مواجهه کودکان با آلودگی هوا نداریم.

وی گفت: برخی از روزها در تهران غلظت ذرات معلق PM2.5 بیش از 10 برابر دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی است، یعنی غلظت ذرات معلق آنقدر بالاست که برای سلامتی افراد و به ویژه حساس‌ها خطرناک است. گروه ها.

آلودگی مداوم هوا در شهرهای صنعتی

بر اساس اعلام مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران، آلودگی هوا تا پایان هفته در شهرهای صنعتی و شهری ادامه دارد. همچنین از روز شنبه (8 بهمن) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کیشور، در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات و دامنه های البرز جنوبی بارش پراکنده باران و برف دور از انتظار نیست.

به گفته کارشناسان آلودگی هوا تغییر استانداردها برای کاهش آلودگی هوا اقدام جالبی نخواهد بود و باید تمام تلاش خود را برای کاهش انتشار آلودگی انجام دهیم تا کیفیت هوا مطلوب باشد. با تغییر استانداردها منابع آلودگی استاتیکی و دینامیکی کاهش نمی یابد و نتیجه نمی گیریم.

یوسف رشیدی، کارشناس آلودگی هوا در گفت وگو با تیتر نیوز، در پاسخ به جلسه وزیر کیشور مبنی بر ارائه پیشنهاد سازمان محیط زیست به دولت برای تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا، گفت: موافق نیستم. یا با این طرح موافق نباشید در روند کار تاثیری ندارد اما در هر صورت تغییر استانداردها، شاخص آلودگی هوا، نوعی پاکسازی در صورت وجود مشکل باید اقدامات لازم برای کاهش انتشار انجام شود. از آلودگی هوا

بودجه حذف شده افراد معلول بازگشت؟

لایحه بودجه سال 1402 در صورتی که اظهارات فعالان دارای معلولیت حاکی از حمایت از حقوق معلولان باشد، چندی پیش از سوی دولت تقدیم مجلس می شود.آنها قوانین مصوب را حمایتی می دانند. افراد دارای معلولیت وظیفه آنها باشد، در صورت تضاد بین قوانین مختلف، باید سریعاً عزل شوند، اما اجرای قانون نباید متوقف شود.»

علیرضا انجلسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور چندی پیش در این باره به تیتر نیوز توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه بودجه سازمان از 12 هزار بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه شده، کل ارقام آماده خواهد شد. و 300 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده به 16 هزار و 600 میلیارد تومان می رسد که می توان گفت اعتبار قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حذف نشده است و لایحه بودجه نیز حذف نشده است. برای سال 1402 پیش بینی شده است.

در همین حال علیهیمت محمودنژاد سخنگوی شبکه سراسری تشکل های معلولین حرکتی و حرکتی این اقدام را نقض قانون حقوق افراد دارای معلولیت دانسته و می گوید این دستور ممکن است اجرای این قانون را با خطراتی مواجه کند. حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت

ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

هنوز پایان روز را ندیده ایم/ شرایط کرونا در کیشور آرام است

به گفته دستیار وزیر بهداشت در حال حاضر اوضاع نسبتا آرام است اما هنوز به پایان نرسیده ایم. دکتر حسین فرشیدی گفت: متاسفانه مدیریت جهانی کووید 19 به خوبی مورد توافق قرار نگرفت و همه کشورها دستورالعمل های یکسانی را رعایت نکردند و اقدامات متفاوتی انجام شد. بر این اساس، انواع مختلف کووید هر روز از هر گوشه جهان در حال انتشار است و خطر ابتلا به کووید-19 هنوز برای من وجود دارد.

رشد 56 درصدی بودجه 1402 شهرداری تهران

شهردار تهران امروز از افزایش ۵۶ درصدی بودجه شهرداری تهران در سال آینده خبر داد. علیرضا زاکانی در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان ارائه لایحه بودجه 1402 شهرداری تهران در صحن شورا گفت: امسال بودجه را با سه سقف بسته ایم. سقف اول باید محقق شود، سقف دوم مجوز شورا است و در سقف سوم تا جایی که بتوانیم مشارکت جذب خواهیم کرد. مبلغ 78 هزار و 475 میلیارد تومان با 56 درصد رشد نسبت به سال قبل در اولین سقف بودجه تعیین شده است. این به این دلیل است که امسال با وجود حمله به زیرساخت ها و ناآرامی های اخیر نتوانستند جلوی رشد من را بگیرند.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

هشدار نهایی به صاحبان سازه های بحران در تهران/ دستور قضایی مبنی بر عدم ایمن سازی

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، آخرین اخطار به مالکان ساختمان های ناایمن و خطرناک پایتخت داده شده است که در صورت عدم توجه به این هشدارها، برخورد قانونی با آنها انجام خواهد شد. صاحبان

قدرت الله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و صاحبان ساختمان های ناایمن پایتخت گفت: در حال حاضر 119 ساختمان خطرناک یا بحرانی در تهران داریم. همانطور که می دانید با توجه به پیگیری های جدی و ویژه در خصوص ایمن سازی ساختمان های ناایمن شهر تهران طی شش ماه گذشته، با همکاری سایر ادارات در مدیریت شهری و دادستانی منطقه تهران، خوشبختانه 10 ساختمان از فهرست از 129 ساختمان ناایمن و بحرانی انجام شده است که ایمن سازی شهر تهران آغاز و ساختمان های حساس از لیست خارج شدند.

وی با بیان اینکه به زودی تعداد بیشتری از ساختمان های فوق از وضعیت بحرانی خارج می شوند، افزود: جلسه امروز نیز به همین دلیل برگزار شد و بر اساس آیین نامه، امنیت ساخت و سازها توسط خود قضایی گرفته نمی شود. برای هر ساخت و ساز سفارش صادر خواهد شد.

برخی روزنامه‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در سرویس اجتماعی تیتر نیوز بازبینی شده‌اند:

کشف 21000 جلد کتاب با محتوای «خلیج عربی» در جنوب تهران.

آرامش ظهور کرونا / چرخش کووید قدیم و جدید در کیشور

صرفه جویی اقتصادی سالانه 46 میلیون تومان با تعویض هر دستگاه موتور سیکلت برقی

دستگیری 124 شرور در پایتخت / کشف 160 هزار مواد مخدر قاچاق و غیرمجاز

آخرین پیام