اجتماعی

امدادرسانی به ۵۵۴ نفر در پی آبگرفتگی و کولاک در ۱۳ استان کشور

امدادرسانی به ۵۵۴ نفر در پی آبگرفتگی و کولاک در ۱۳ استان کشور

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۵۵۴ نفر در پی وقوع آبگرفتگی و بارش برف و کولاک در ۱۳ استان کشور خبرداد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با تیتر نیوز، درباره اقدامات امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حوادث مرتبط با آب‌گرفتگی و برف و کولاک در ۲۴ ساعت گذشته در کشور گفت: در مجموع طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ استان کشور متاثر از بارش‌ها قرار داشتند که از این تعداد در ١٣ استان آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قروین، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان ماموریت‌های امدادی انجام شد.

وی با بیان اینکه امدادگران در ۳۸ منطقه در ۳۴ شهرستان شامل ٢٨محور، یک شهر، هشت روستا و یک منطقه عشایری عملیات امداد و نجات انجام دادند، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به ۵۵۴ نفر امدادرسانی شده و ۴۲ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین پنج نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از رهاسازی ۱۳۰ دستگاه خودرو از برف نیز خبر داد و گفت: در مجموع ۱۶۹ نفر در پوشش ۵۱ تیم عملیاتی در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند. البته سازمان امداد و نجات پیش از این امدادگران را به حالت آماده‌باش درآورده بود و تمهیدات لازم برای مواجهه با این حوادث پیش‌بینی شده بود.

بیشتر بخوانید:

با رعایت این هشدارها زمستان را «سلامت» سر کنید

به گفته محمودی در این مدت اقلامی چون چادر، پتو، موکت، نایلون، بسته‌های غذایی و … نیز در میان حادثه دیدگان آب‌گرفتگی و کولاک توزیع شده است.

انتهای پیام