فرهنگ و هنر

این راهی که می رویم رو به پیشرفت است

این راهی که می رویم رو به پیشرفت است

به گفته داور بخش نگارگری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، یکی از اهداف این جشنواره‌ها، شناسایی، حمایت و ایجاد انگیزه برای هنرمندان جوان است.

حسین عصمتی ـ هنرمند نگارگر و داور بخش نگارگری در جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۴۰۱ ـ در گفت‌وگویی با تیتر نیوز شرکت کرد. او که سال گذشته نیز داوری این بخش را عهده دار بود، در ارتباط با وضعیت کمی و کیفی آثار شرکت کننده اظهار می‌کند: با مقایسه دو دوره اخیر می توان گفت آثاری که امسال به جشنواره راه پیدا کرده اند، به لحاظ کمی و کیفی بیشتر و بهتر بودند اما آمار دقیق و کلی برای مقایسه فعلا در دسترس نیست.

او در پاسخ به این پرسش تیتر نیوز که بنا بر اظهارات دبیر جشنواره پانزدهم، بخش نگارگری در این دوره با پیشرفت هایی همراه بوده، این پیشرفت چگونه اتفاق افتاده است؟ می گوید: جشنواره دارای استمراری است و روند طبیعی آن به پیشرفت می‌رسد؛ چراکه یکی از اهداف این جشنواره‌ها شناسایی، حمایت و ایجاد انگیزه برای هنرمندان جوان است. البته جوایزی که در نظر گرفته شده شاید آنقدر چشم‌گیر نباشند اما با توجه به سختی‌های اقتصادی، برگزاری جشنواره رقابت سالمی بین جوان ها به وجود می‌آورد که به صورت طبیعی به پیشرفت می انجامد.

او با بیان اینکه جشنواره مستمر برقرار می‌شود، می‌گوید: ما خودمان را برای ارائه کارهای خوب و قابل قبول آماده می‌کنیم. همچنین هنرمندان جوانی که در جشنواره هستند نیز آثار همدیگر را نقد می‌کنند و همین روند باعث می‌شود کیفیت آثار سال‌های بعد ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام