حوادث

تشریح اهداف سفر رییس هلال احمر به مناطق زلزله‌زده سوریه

تشریح اهداف سفر رییس هلال احمر به مناطق زلزله‌زده سوریه

رئیس هلال احمر در تشریح اهداف سفر به مناطق زلزله زده سوریه و دیدار با مسئولان این کشور گفت: همه مسئولان در سوریه از حمایت ها و کمک های رهبری، دولت و مردم قدردانی می کنند. ملت ایران به زلزله زدگان انتقال تجربیات و توانمندی های هلال احمر ایران به سوریه نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بنا به گزارش، دکتر پیرحسین کولیوند در سفر به سوریه و بازدید از مناطق زلزله زده گفت: با همکاری سفیر سوریه در سوریه بلافاصله پس از وقوع زلزله ارزیابی های اولیه و نیازهای فوری سوری ها انجام شد. زلزله زدگان مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس نیازهای اعلام شده برنامه ریزی شد و تیم های امدادی خود را به همراه هواپیماهای حامل محموله های بشردوستانه به سوریه اعزام کردیم.
کولیوند ادامه داد: اگر قرار بود گروه کمک های اولیه از سوریه وارد شود، تیم های امدادی از ایران با مواد غذایی و آذوقه همراه می شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر کیشور در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه سفیر ایران در سوریه امروز با نخست وزیر کیشور، وزیر بهداشت سوریه، رئیس هلال احمر عربی و وزیر بهداشت دیدار و گفتگو کردیم، گفت: مدیریت محلی و محیط زیست کیشور خاطرنشان کرد: جز همه مسئولان در سوریه از حمایت ها و کمک های رهبری، دولت و ملت ایران قدردانی کردند و احساس کردند که ایرانیان از طریق هلال احمر به آسیب دیدگان زلزله نزدیک بوده و به دنبال آن هستند. برای کاهش درد و رنج مردم آسیب دیده.

کولیوند بیان کرد: در این دیدارها بر ضرورت انتقال تجربیات هلال احمر ایران به سوریه در حوزه امداد و نجات در بلایای طبیعی تاکید شد و در خصوص انتقال سایر تجربیات هلال احمر ایران در حوزه های پزشکی تبادل نظر شد. درمان و دارو چیزی که بیش از همه به چشم آمد، تشکر صمیمانه از کمک ها و حمایت های رهبری، رئیس جمهور و همه مردم ایران از زلزله زدگان سوریه بود که برادران سوری خود را در این بحران تنها نگذاشتند. .

ایران اولین کشوری بود که کمک‌ها و کمک‌های بشردوستانه را برای مردم زلزله‌زده ارسال کرد

وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه نیز در دیدار با دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ایران اولین کشوری بود که آمد و برای مردم زلزله زده کمک های بشردوستانه ارسال کرد.

مهندس حسین مخلوف در این دیدار گفت: از همان لحظه اول حادثه سفیر ایران در کنار من بود و کمک های موثر و مفیدی از ایران دریافت شد. چون اولین کیشوری بود به من کمک می کرد و برای مردم زلزله زده کمک های بشردوستانه می فرستاد.

وی ادامه داد: در سخت ترین شرایط، در غم ها، سختی ها و بحران ها، کشور و ملت ایران در کنار مردم سوریه ایستادند و این واقعیتی انکارناپذیر و موضوعی همیشگی است که حمایت های انسان دوستانه شما در غمگینان تأثیر بسزایی داشت. دلها و تسکین آلام مردم رنج کشیده سوریه.حضور شاما نشانه همکاری نزدیک این دو جوان است.

وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه با قدردانی از همه تلاش های صادقانه رهبری، دولت و ملت ایران خاطرنشان کرد: تجربه من در سوریه در حوادث طبیعی بسیار کمتر از شماست. ما به تازگی از یک جنگ تروریستی بیرون آمده ایم، جنگی که تأثیرات زیادی بر امکانات و زیرساخت های ما داشت، علاوه بر آن تحریم های یک جانبه از سوی کشورهای غربی که خود حامی تروریست هستند، بر ما تحمیل شد. من در این زمینه با شما یک احساس مشترک دارم.

وی افزود: از همان لحظات اولیه پس از زلزله عملیات امداد و نجات آغاز شد تا بتوانیم کسانی را که زنده هستند از زیر آوار خارج کنیم. امروز در مراحل پایانی امداد رسانی به حادثه دیدگان هستیم و این کار با حمایت تیم های امدادی داخلی و تیم های اعزامی کشورهای دوست و همسایه انجام شد.

مخلوف ادامه داد: در حال حاضر ساخت کانکس های موقت زلزله زدگان و ساخت و بازسازی سازه های آسیب دیده با تجهیزات مهندسی اگر کمک کنند در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه از برگزاری دوره های آموزشی برای آموزش امدادگران سوری در حوادث و بلایا استقبال کرد و خاطرنشان کرد: همچنین نیازمند حمایت کارشناسان هلال احمر ایران هستیم. برای آموزش مکانیسم های دریافت کمک های بشردوستانه بین المللی.

آخرین پیام