حوادث

جمع‌آوری ۶۶۰ معتاد متجاهر در پایتخت/ تعطیلی بازارهای شبانه دستفروشان شوش و مولوی

جمع‌آوری ۶۶۰ معتاد متجاهر در پایتخت/ تعطیلی بازارهای شبانه دستفروشان شوش و مولوی

فرمانده اداری ارشد تهران از جمع آوری بیش از 660 معتاد متجاهر در پایتخت در دو روز گذشته خبر داد و گفت: مرکز برخورد شبانه روزی با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر در هرندی ایجاد شده است. محله

بنا به گزارش، سردار عباسعلی محمدیان در بازدید از محله هرندی گفت: امروز در محله هرندی هستم. اگر مردم به نظام و انقلاب اسلامی وفادار باشند، زندگی در چنین فضایی که معتادان و خرده فروشان در آن حضور داشته باشند، شایسته نیست، لذا با توجه به دستورات فرمانده محترم فرجا، معتادان متجاهر را از محل خارج خواهیم کرد. خیابان ها به خصوص هرندی شوش در را جمع آوری می کنیم و به کمپ های ترک اعتیاد و بازپروری منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه این طرح یکباره نیست و تا پاکسازی این مناطق از حضور معتادان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به حضور برخی از مراکز ارائه دهنده خدمات به معتادان، شاهد حضور معتادان نیز هستیم. در این مراکز افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سوال تیتر نیوز مبنی بر این سوال که آیا مراکز و مراکز خدمات دهنده معتادان محله هرندی را جمع آوری می کنند یا خیر؟ وی همچنین گفت: ما چنین تصمیمی نگرفته ایم اما طبیعتاً وقتی این مناطق پاکسازی می شوند، اگر فعالیت کنند دیگر مشتری نخواهند داشت.

وی از راه اندازی مرکز ثابت و شبانه روزی استقرار مسئولین مصوبه جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان خبر داد و گفت: این مرکز از امروز در محله هرندی فعالیت خود را آغاز می کند. به صورت شبانه روزی و در صورت نیاز معتادان بلافاصله جمع آوری و به کمپ منتقل می شوند.

محمدیان با بیان اینکه خوشبختانه ظرفیت های جدیدی برای رسیدگی به معتادان متجاهر ایجاد شده است، گفت: البته ما درگیر نام و ظرفیت ماموریت خود نخواهیم شد و مهم است که مردم نتیجه را ببینند و راضی باشند. با عملکرد مکان

وی در پاسخ به سوال دیگر تیتر نیوز مبنی بر اینکه چه تعداد معتاد متجاهر در تهران جمع آوری شده است، گفت: در 48 ساعت گذشته 660 معتاد متجاهر در سطح پایتخت جمع آوری و این افراد به مراکز بازپروری منتقل شده اند.

محمدیان تاکید کرد: پلیس اجازه ایجاد زاغه و تجمع معتادان متجاهر در منطقه هرندی و کل پایتخت را نخواهد داد.

رئیس پلیس پایتخت همچنین تاکید کرد: جمع آوری معتادان از محله هرندی به معنای فرار آنها به مکان های دیگر نیست. من در واقع آنها را جمع آوری می کنم تا اینکه بگذارم جای دیگری بروند.

بازارهای تعطیلات، شب فروشان، شوش و مولوی

وی درباره فعالیت شب فروشان اطراف میدان شوش و خیاب مولوی نیز گفت: در چند روز آینده این بازارها نیز جمع آوری می شود اگر انشاالله در چنین فضاهایی دیگر اقلام مسروقه به فروش نرسد. قطعا جمع آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت ها موثر است.

محمدیان درباره نحوه برخورد با منازل پلاک قرمز نیز گفت: خانه هایی که به مراکز مصرف و عرضه مواد مخدر تبدیل می شوند توسط پلیس شناسایی شده و با آنها برخورد خواهد شد.

آخرین پیام