حوادث

جیب‌بر آسانسوری دستگیر شد/ حفاری به عمق ۷ متر برای سرقت

جیب‌بر آسانسوری دستگیر شد/ حفاری به عمق ۷ متر برای سرقت

معاون رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق جابر ارهایی در تخریب و سرقت منازل در گیشا خبر داد و این سارق برای انجام این سرقت در عملیاتی جداگانه هفت متر حفاری کرده بود.

بنا به گزارش، سرهنگ محمدقاسم طرهانی به تشریح برخی از ماموریت های پیشگیرانه پلیس در شب گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت ها منجر به دستگیری سارق حرفه ای در غرب تهران شد. پس از این حادثه چندین فقره سرقت، سرقت گوشی تلفن همراه و اموال شخصی در اختیار ماموران کلانتری 137 نصر قرار گرفت و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته هویت سارق را به دست آوردند.

وی با بیان اینکه چهره متهم در دسترس تمامی تیم های عملیاتی و یگان های گشت بود، گفت: در نهایت ماموران موفق به مشاهده و دستگیری متهم در حین سرقت تابعیت شدند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به انتقال متهم به مقر اداری گفت: با توجه به اینکه متهم در حین ارتکاب جنایت دستگیر شد، یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه و یک کارت بانکی هفت رقمی نیز کشف شد. و توقیف شد.این فرد در بازجویی چاره ای جز اعتراف نداشت، به 20 فقره سرقت به زور اعتراف کرد و گفت: سرقت ها را در مکان های شلوغ مانند مترو، اتوبوس و حتی داخل آسانسور انجام داده است.

طرهانی با بیان اینکه تاکنون پنج نفر از متهمان شناسایی شده اند، گفت: تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر متهمان همچنان ادامه دارد. همچنین برای متهم پرونده تشکیل و برای تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق تلفن همراه در عملیاتی دیگر خبر داد و گفت: ماموران کلانتری خانی آباد روز گذشته در حال گشت زنی در این محله بودند که یکی از شهروندان به آنها نزدیک شد و اعلام کرد لحظاتی قبل تلفن همراهش خاموش شد. یک موتورسیکلت شخصی به سرقت رفته است.

وی با بیان اینکه ماموران کلانتری عملیات مشخصات مظنون را به تمامی واحدهای گشت اعلام کردند و برای دستگیری این سارق عملیات تعقیب و گریز انجام شد، گفت: در عملیاتی هماهنگ، متهم خلع سلاح و دستگیر شد.

طرهانی با بیان اینکه از متهم نیز تلفن همراه مسروقه کشف شد، گفت: متهم 48 ساله در بازجویی به 6 فقره سرقت گوشی تلفن همراه اعتراف کرد و در پی آن پرونده جنایی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد. برای بررسی بیشتر

تخریب و سرقت خانه های گیشا

وی همچنین از دستگیری سارقان حین سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در محله گیشا، با موضوع و دستگیری سارقان توسط ماموران کلانتری نصر برخورد می شود. و آنها تحقیقات میدانی خود را برای شناسایی و دستگیری سارقان انجام خواهند داد.» سارقان شروع کردند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و تحقیقات 4 سارق را شناسایی کردند، گفت: ماموران پلیس آگاهی طرح دستگیری سارقان را اجرا کردند و گشت های هدفمند آغاز شد تا اینکه خودروی متهم در یکی از خیابان های خیابان کشف شد. محله در حالی که دو نفر از سارقان در داخل منزل مشغول سرقت بودند به دام ماموران افتادند.

طرهانی ادامه داد: در این عملیات دو متهم در حال خارج کردن لوازم و اقلام گران قیمت بودند که در محل دستگیر شدند. دو متهم دیگر نیز در اقدامی به سرقت از خودرو متواری شدند اما پس از تعقیب و گریز متوقف و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه تعداد زیادی ادوات و ادوات به سرقت رفته از متهمان و خودروها کشف شد، گفت: متهمان بین 33 تا 41 سال سن داشتند که افراد مشابه نیز شناسایی شدند. تحقیقات بیشتر برای شناسایی مظنونان و مظنونان احتمالی ادامه دارد.

دزد دستگیر شد

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق کابل های مخابراتی در بازار تهران خبر داد و گفت: سارق با حفاری در عمق هفت متری زمین اقدام به سرقت کابل کرد. رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که ماموران کلانتری 113 بازار در حال گشت زنی در محدوده امنیتی خود بودند و با مشکوک شدن فردی که در حوالی یک ساختمان مسکونی در حال حفاری بود، برای تحقیقات بیشتر به وی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه متهم به محض مشاهده ماموران با پای پیاده متواری شد، افزود: در عملیاتی متهم دستگیر و دستگیر شد. در تحقیقات اولیه مشخص شد که با مواجهه ماموران، کابل های ارتباطی و کابل های فشار قوی در حال سرقت است. متهم 46 ساله با انتقال به مقر اداری به سرقت کابل های مخابرات اعتراف کرد و گفت که با حفاری در زمین اقدام به سرقت کابل های مخابراتی و برق کرده است.

به گفته طرهانی، برای متهم دستگیر شده پرونده تشکیل و این فرد برای تحقیقات بیشتر به دادسرا معرفی شد.

آخرین پیام