حوادث

خسارت به ۹۲۵۰ خانه در خوی/ زمان احتمالی تصویب وام

خسارت به ۹۲۵۰ خانه در خوی/ زمان احتمالی تصویب وام

مدیرعامل بنیاد مسکن گفت: بر اساس آخرین آماری که تاکنون تهیه شده، در جریان زلزله یک هزار و 750 واحد مسکونی تخریب و 7 هزار و 500 واحد آسیب دیده و باید بازسازی شود.

اکبر نیکزاد در گفت وگو با خبرنگار تیتر نیوز، اظهار کرد: سازه های آوار در آذربایجان غربی تحت تاثیر زلزله 5.9 ریشتری قرار گرفت. چهار روز پیش شروع شد اگر علاوه بر همکارانم در بسند مسکن آذربایجان غربی، چهار استان دیگر از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان با ماشین آلات و نیروی انسانی در محل حادثه حضور پیدا می کردند حتما به زلزله زدگان کمک می کردند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار بنیاد مسکن در جریان زلزله یک هزار و 750 واحد مسکونی ساخته و 7 هزار و 500 واحد احداث شد که در مجموع 9 هزار و 250 واحد آسیب دیده است.

این وام احتمالا یکشنبه تایید می شود

مدیرعامل بنیاد مسکن درباره زمان صرف شده برای نوسازی واحدهای مسکونی گفت: مسئولیت من بحث تخریب و ارائه آماری از میزان تلفات بود. گزارش های مربوطه را به مقامات دولتی ارائه کردیم. تصور می کنم در جلسه روز یکشنبه هفته آینده هیات دولت وام و کمک به واحدهای زلزله زده را تصویب کند.

نیکزاد با بیان اینکه زلزله زدگان در اماکن عمومی از جمله مساجد، مدارس، سالن های ورزشی و … اسکان داده شده اند، گفت: موضوع امداد رسانی و اسکان موقت بر عهده هلال احمر و سایر دستگاه های امدادی است. ما برای جمع آوری آمار و پیشروی در لبه این دستگاه ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه وقوع زمین لرزه برخی مناطق بدون برق، گاز و یا مسدود شدن جاده ها بوده است. در حال حاضر تمامی شعب وصل شده، راه ها بازگشایی شده و اقلام غذایی بین مردم توزیع شده است.

مدیرعامل بسند مسکن نیز وضعیت ارائه خدمات شهری را مطلوب دانست و گفت: با همکاری مردم و کسبه بسیاری از مغازه ها مانند نانوایی ها، سوپرمارکت ها و … فعالیت و خدمات رسانی خود را از سر می گیرند.

نیکزاد درباره مدت زمان بازسازی واحدهای تخریب شده گفت: نوسازی واحدهای روستایی اگر عموماً یک کلاسه باشند حدود شش ماه زمان می برد. لذا منتظر تسهیلات و وام بلاعوض متقاضیان هستیم تا پایان شهریور ماه سال آینده روند نوسازی واحدهای روستایی به پایان برسد.

آخرین پیام