اجتماعی

نظر آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاسهایی چون «چرتکه» برای دبستانیها

نظر آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاسهایی چون «چرتکه» برای دبستانیها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس‌هایی خارج از برنامه درسی برای دانش آموزان دوره ابتدایی نظیر آموزش ریاضیات با چرتکه توضیحاتی ارائه داد و گفت که نمی‌توان برای تمام این دوره‌ها دستور کلی در رد یا تایید آنها صادر کرد.

معصومه نجفی پازوکی در گفت‌وگو با تیتر نیوز، در پاسخ به این پرسش که برخی مدارس و والدین اقدام به برگزاری و یا ثبت نام در کلاس‌هایی چون چرتکه برای آموزش ریاضیات برای فرزندان اول دبستانی می کنند، آیا چنین دوره‌هایی از سوی آموزش و پرورش تایید می‌شوند و تداخلی با روش تدریس کتاب درسی ندارند؟ اظهار کرد: نمی‌شود یک دستورکلی صادر کرد که تمام دوره‌های آموزشی که اضافه بر موضوعات درسی هستند فایده‌ای ندارند و باید کلا آنها را کنار بگذاریم یا اینکه بخواهیم همگی را تایید کنیم.

وی افزود: این موضوع را باید بسته به کیفیت آن دوره، اهدافی که دارد و شرایط استعدادی خود دانش آموز بررسی کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه این توصیه به والدین که اگر می خواهند چنین اقدامی کنند حتما با خود مدرسه و معلم دانش آموز هماهنگ باشند گفت: اگر والدین می خواهند فرزندشان را به کلاس‌ها و دوره‌هایی بیرون از مدرسه ببرند، حتما بررسی کنند که رسمیت و مجوزی دارد و از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تایید شده است یا خیر.

نجفی ادامه داد: اما به طور کلی نمی‌شود یک دستورکلی صادر و برای چنین دوره‌ها و آموزش‌هایی نسخه واحدی پیچید.

انتهای پیام