حوادث

هوشمندسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در کلانشهرها

رئیس پلیس راهور فرجا از برنامه ریزی هوشمندسازی علائم راهنمایی و رانندگی خبر داد.

سردار سید کمال هادیان فر در گفت وگو با تیتر نیوز. وی درباره استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی هوشمند در جاده ها و تاثیر آن در ترافیک گفت: هوشمندسازی و استفاده از اطلاعات یکی از مواردی است که در پلیس راهور آغاز شده است که از جمله آن می توان به اجرای طراحی الکترونیکی، استفاده از پهپاد در مدیریت تردد، ارائه خدمات، شماره گذاری و تعویض پلاک به شکل حرف … مشخص می شود. در این راستا هوشمندسازی علائم راهنمایی و رانندگی در معابر یکی از مواردی است که فاز اول آن در سازمان ترافیک و کنترل ترافیک و سایر نهادهای مسئول در حوزه شهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تهران در استفاده از بردهای هوشمند پیشرو بوده است، گفت: علاوه بر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد… نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

علائم راهنمایی و رانندگی هوشمند در شهرها

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجا درباره اینکه آیا استفاده از چراغ های LED در تابلوها مد نظر قرار می گیرد یا خیر، گفت: از این چراغ ها نیز استفاده می شود، تابلوها را می توان در شرایط مختلف در نظر گرفت به عنوان مثال می توان سرعت مجاز را اعلام کرد. به رانندگان با توجه به وضعیت ترافیک.

هادیانفر ادامه داد: همچنین این تابلوها باید شبانه روز قابل رویت باشند تا در تمام ساعات شبانه روز توسط رانندگان قابل رویت بوده و به صورت هوشمند به آنها اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید:

لزوم جلوگیری از فرسودگی علائم راهنمایی و رانندگی

وی همچنین در مورد تاثیر استفاده از این تابلوها در ترافیک گفت: قطعا هوشمند بودن تابلوها تاثیر بسزایی در مدیریت ترافیک و حتی پیشگیری از تصادفات خواهد داشت و این موضوع در صورتی است که پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه اقدام کرده باشد. و گسترش سریعتر انجام خواهد شد.

آخرین پیام