علمی و پزشکی

? تجهیزات چینی در راه ایران/ چین در توسعه نسل پنجم اینترنت چه جایگاهی دارد؟

? تجهیزات چینی در راه ایران/ چین در توسعه نسل پنجم اینترنت چه جایگاهی دارد؟

هواوی یکی از رهبران جهانی در حوزه‌ی تجهیزات شبکه محسوب می‌شود و بر اساس ادعای مؤسسه‌ی تحقیقاتی Dell’Ore، این شرکت برترین تأمین‌کننده‌ی تجهیزات شبکه‌ی 5G است و اریکسون و ZTE و نوکیا در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

غول چینی صنعت فناوری به‌همراه اریکسون، نوکیا و ZTE در سال گذشته‌ی میلادی بیشتر از هر شرکت دیگری تجهیزات شبکه‌ی چند کانالی (MCN) نیز تأمین کرد. پیش‌بینی می‌شود میزان استفاده از شبکه‌های MCN و MEC در سال جاری میلادی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

رازگشایی از هلیکوپتر ۱۵ میلیون دلاری روسی که «احمدی نژاد» خرید و «وزیر ورزش» با آن سقوط کرد!

شاخ و شانه کشیدن پژو برای تویوتا، هیوندا و دیگران / عکس

در این بیابان خشک از آسمان ماهی می‌بارد!

بر اساس گزارش هواوی سنترال، صنعت تجهیزات شبکه در خارج از چین در فصل پایانی سال گذشته‌ی میلادی به روند رشد بازگشت. در همین راستا درآمد واحد شبکه‌ی هواوی برای اولین بار از فصل سوم ۲۰۲۱ به بعد رشد کرد. این خبر خوبی برای هواوی است، شرکتی که کسب‌وکار موبایلش به‌خاطر تحریم‌های آمریکا فلج شده است.

در حال حاضر ۳۹ اپراتور در سراسر دنیا در حال ارائه‌ی شبکه‌ی موبایلی 5G هستند. به احتمال زیاد تعداد این شرکت‌ها تا پایان سال جاری میلادی رشد قابل‌توجهی تجربه می‌کند. تاکنون بیش از سه میلیون برج مخابراتی 5G احداث شده‌اند که به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر خدمت‌دهی می‌کنند.

رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی هواوی سال گذشته در اجلاسی بین‌المللی گفت سرعت رشد 5G بسیار بیشتر از نسل‌های قبل شبکه‌های موبایلی بوده است. هواوی هم‌اکنون روی توسعه‌ی 5.5G کار می‌کند.

58321