اجتماعیاخبار کسب و کار

اصول مهم در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

برای آنکه بتوانید منزلی زیبا و با طراحی منحصر به فرد داشته باشید، می بایست از اصول متعددی به هنگام چیدمان دکوراسیون داخلی منزل پیروی نمایید. با رعایت این اصول هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در منزل تان افراد را به وجد خواهد اورد و آن ها را شگفت زده می کند. برای اشنایی با اصول مهم در چیدمان دکوراسیون منزل در ادامه با ما همراه بمانید.

اصول مهم در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

بررسی اصول مهم در چیدمان دکوراسیون منزل

·         ایجاد محل گفتگو

از مهمترین اصولی که باید به هنگام چیدمان دکوراسیون منزل به آن توجه داشته باشید، ایجاد محل گفتگو است. در بسیاری از مواقع دیده می‌شود افراد کاناپه ها و مبل ها را به شدت از یکدیگر فاصله می دهند که این موضوع سبب می گردد افراد نتوانند به راحتی با یکدیگر تعامل برقرار کند. به همین خاطر توصیه می شود تا به هنگام ایجاد محل گفت و گو کاناپه ها را در کنار یکدیگر و با سلیقه فراوان بچینید.

·         توجه به مسیر رفت و آمد

از دیگر نکاتی که باید به هنگام چیدمان دکوراسیون منزل آن را حائز اهمیت تان قرار دهید، توجه به مسیر رفت و آمد است. وسایل باید به گونه ای چیده شوند که افراد به هنگام رفت و آمد با آنها برخورد نکنند. به همین خاطر توصیه می شود مابین میز و کاناپه ها فاصله مناسبی ایجاد کنید تا افراد بتوانند به راحتی قدم بزنند و عبور نمایند.

·         استفاده از فرش ها با ابعاد مناسب

برای اینکه بتوانید فضایی زیبا و دلنشین را در منزل خود ایجاد کنید، باید از فرش ها با ابعاد مناسب استفاده نمایید. ممکن است عده‌ای از افراد با خود بپرسند که فرش در چه ابعادی برای منزل مناسب است؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم فرش را باید به اندازه ای خریداری کنید که وسایل و مبلمان به طور کامل بر روی آنها قرار گیرند. توجه داشته باشید که فرشها را به اندازه های بزرگ نخرید که کل محیط اتاق را بپوشاند، بلکه بهتر است دور تا دور اتاق به میزان کافی خالی از فرش باشند تا اسباب اثاثیه جلوه بیشتری را داشته باشند.

·         تهیه یک میز بزرگ

یکی از اصولی که به هنگام چیدمان دکوراسیون منزل باید به آن توجه داشت، تهیه یک میز نسبتا بزرگ است. میزهای بزرگ معمولاً در مرکز پذیرایی قرار می گیرند و می توانند زیبایی بسیاری را با خود به ارمغان آورند. البته توجه داشته باشید که این میز به حدی بزرگ نباشد که رفت و آمده افراد را دشوار کند، بلکه میزی تهیه نمایید که با ابعاد و متراژ منزلتان تناسب داشته باشد. میز ها باید به گونه‌ای قرار گیرند که افراد برای دسترسی به آنها مجبور به بلند شدن از کاناپه نباشند و بتوانند به راحتی وسایل خود را بر روی میز مد نظر قرار دهند.

اصول مهم در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

·         روشن سازی فضا با استفاده از منابع نوری مصنوعی

از دیگر اصولی که باید به هنگام چیدمان دکوراسیون منزل آن را رعایت کنید، روشن سازی فضا با استفاده از منابع نوری مصنوعی می باشد. هر مقدار نورپردازی بهتر باشد، وسایل جلوه بیشتری داشته و روحیه ساکنان منزل بهتر می شود. برای این اقدام می توانید از لامپ های سقفی، مخصوص کف زمین و حتی رومیزی استفاده نمایید.

·         استفاده از آثار هنری بر روی دیوار ها

همه ما می دانیم که دیوار منزل اگر خالی از هرگونه تابلو و آثار هنری باشند، جلوه ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر توصیه می‌شود تا از آثار هنری مناسب با سبک چیدمان منزل استفاده نمایید. اگر می خواهید در پشت کاناپه ها تابلویی را آویزان کنید، به شما پیشنهاد می دهیم تا از آویختن قطعات کوچک پرهیز نمایید و از یک تابلوی نسبتاً بزرگ بر روی دیوار خود استفاده کنید تا بتوانید جلوه فوق العاده زیبایی را برای منزل خود ایجاد نمایید.

بهترین شرکت طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل

اگر قادر به به رعایت اصول ذکر شده به هنگام چیدمان دکوراسیون منزل تان نیستید، میتوانید از یک شرکت معتبر در این زمینه کمک بگیرید. از بهترین شرکت های طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل می توان به مجموعه تهران دکو اشاره کرد. این مجموعه فوق العاده با سال‌ها فعالیت متوالی می تواند ایده های بسیار نوینی را برای چیدمان منزل شما داشته باشد و رضایت تان را به دست آورد و همچنین توجه داشته باشید که خدمات این مجموعه بسیار مقرون به صرفه بوده و افراد با هر بودجه ای می توانند از این خدمات بهره کافی و لازم را ببرند. برای همکاری با شرکت دکوراسیون تهران دکو میتوانید به وب سایت آن مراجعه کرده و با شماره تماس های ارائه شده تماس حاصل فرمایید.

اصول مهم در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

سخن پایانی

همان طور که تا به الان متوجه شده اید، برای چیدمان دکوراسیون منزل باید از اصول خاصی پیروی نمود تا بتوان نتیجه و خروجی بهتری را شاهد بود. به همین خاطر در این قسمت سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با اصول چیدمان دکوراسیون داخلی منزل آشنا نماییم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را در این زمینه برطرف کرده و در صورت تمایل از شرکت معرفی شده برای طراحی دکوراسیون منزل خود کمک بگیرید.

منبع : تهران دکو