اجتماعیاخبار کسب و کار

شرایط مسافرت به دبی

برای سفر به دبی ویزا لازم دارید

برای صدور ویزای دبی حتما باید شخص، شرکت یا سازمانی در دبی ضمانت تقاضا کننده ویزا را برعهده بگیرد و مسافر را در تاریخ مقرر از کشور خارج کند. این مسئول در امارات به نام ” کفیل ” یا ” اسپانسر ” شناخته می‌‌شود. ویزای دبی را می‌توان به آسانی و با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی و از طریق کارگزاران گرفت. شرایط و قیمت ویزای دبی و خرید بلیط ارزان هواپیما بسته به آژانس مورد نظر و زمان تحویل متفاوت است. پیشنهاد ما به شما خرید بلیط هواپیما از قاصدک 24 می باشد.

(تمام اعداد و هزینه‌هایی که در این مقاله عنوان شده، مربوط به پاییز ۹۸ است).

قیمت ویزای دبی بر اساس طول سفر:

  • هزینه ویزای نرمال ۱۴ روزه: ۲۹۰ تا ۳۲۰ درهم (۹۵۰ هزار تا ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان)
  • هزینه ویزای فوری نرمال ۱۴ روزه: ۳۶۰ تا ۴۸۰ درهم (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان)
  • هزینه ویزای یک ماهه: ۳۴۰ درهم (۱ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان)
  • هزینه ویزای فوری ۱ ماهه: ۴۲۰ درهم (۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان)
  • هزینه ویزای یک ماهه مولتی: ۸۲۰ درهم (۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان)
  • هزینه ویزای سه ماهه: ۹۶۰ درهم (۲ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان)
  • هزینه ویزای سه ماهه مولتی: ۱۹۶۰ درهم (۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان)

شرایط مسافرت به دبی

نکات مهم دریافت ویزای دبی

  • به دلیل عدم دخالت سفارت برای صدور ویزای امارات، نیازی به مصاحبه حضوری متقاضی نیست.
  • خانم‌های مجرد، دختران و پسرانی که ویزای آن‌ها به واسطه صدور ویزای همراهشان صادر شده است، بدون همراه خود نباید به دبی وارد شوند؛ در غیر این‌صورت جریمه سنگین و زندان در انتظار آن‌ها خواهد بود.
  • برای دریافت ویزای دبی، پاسپورت شما باید حتما بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشد. پس اگر اعتبار پاسپورت شما تمام شده یا قصد گرفتن پاسپورت را دارید، هزینه پاسپورت هم به هزینه سفر به دبی افزوده خواهد شد. برای دریافت و تعویض پاسپورت باید مبلغ ۱۳۷.۵۰۰ تومان هزینه پرداخت کنید.

هزینه عوارض خروج برای سفر به دبی

هم جزو هزینه‌های سفر به دبی است .برای بار اول ۲۲۰ هزار تومان، بار دوم ۳۳۰ هزار تومان و بار سوم به بعد ۴۴۰ هزار تومان باید عوارض را به صورت اینترنتی و یا حضوری از طریق بانک پرداخت کنید.

هزینه سفر به دبی بدون تور

برای سفر به دبی لازم نیست حتما از تور استفاده کنید. اما اگر خودتان می‌خواهید هزینه سفر به دبی بدون تور را برگزار کنید، حسابی حواستان باید به مدیریت هزینه‌ها باشد.

هزینه سفر به دبی با هواپیما

قیمت بلیط دبی رفت و برگشت حدود دو برابر هر کدام از این عددهاست. مثلا محدود بلیط رفت و برگشت به دبی از تهران در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون تومان خواهد بود.

هزینه سفر به دوبی با کشتی

برای رفتن به دوبی با کشتی اول باید به بندرلنگه بروید. برای این مسیر می‌توانید از قطارهای تهران بندرعباس که هزینه‌ای بین ۹۵.۰۰۰ تا ۱۸۰.۰۰۰ تومان و یا اتوبوس‌های وی‌ای‌پی با هزینه بین ۱۰۷.۰۰۰ تا ۱۲۷.۰۰۰ تومان استفاده کنید و بعد از بندر عباس با اتوبوس خودتان را به بندر لنگه برسانید.

روزهای حرکت کشتی در مسیر بندرلنگه به دبی روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت ده صبح و برای مسیر دبی به بندرلنگه روزهای یک‌شنبه و پنج‌شنبه ساعت ده صبح است. هزینه سفر به دبی و خرید بلیط یکسره کشتی تندرو درجه دو از بندر لنگه به دوبی ۶۲۵,۰۰۰ تومان و بلیط دوسره ۹۶۷,۰۰۰ تومان است.

اگر می‌خواهید با تور به دبی سفر کنید

اگر قصد سفر با تور هوایی دبی را دارید بسته به مدت زمان اقامت و کیفیت هتل و خدماتی که در تور به شما ارائه می‌شود میزان هزینه متغیر است. به طور قطع هزینه سفر به دبی با تورهای لحظه آخری کمتر خواهد بود. فقط نکته این است که برای سفر لحظه آخری باید همیشه آماده سفر باشید.

هزینه تاکسی از فرودگاه دبی تا هتل

کرایه تاکسی بر اساس مسافت طی شده و توسط تاکسی‌متر تعیین می‌شود. شروع کرایه از ۲۰ درهم (۶۵ هزار تومان) و به ازای هر کیلومتر ۱.۶ درهم (حدودا ۵۳۰۰ تومان) بر کرایه افزوده می‌شود. عوارض ۴ درهمی (حدود ۱۳ هزار تومان) هم هر بار که تاکسی از عوارضی بگذرد بر کرایه افزوده می‌شود.

هزینه هتل در دبی

قیمت هتل های دبی بازه وسیعی را شامل می‌شود. این اختلاف قیمت ناشی از تعداد ستاره‌ها، کیفیت و خدمات هتل و موقعیت مکانی آنهاست. در ادامه محدوده‌ای از قیمت هتل های دبی بر اساس ستاره را برایتان ذکر کرده‌ایم.

هزینه یک شب اقامت در هتل های یک ستاره دبی برای اتاق دو نفره ۴۳۶.۰۰۰ تا ۱.۰۹۲.۲۰۰ تومان است.

برای یک شب اقامت در هتل دو ستاره در دبی باید بین ۴۸۴.۰۰۰ تا ۲.۴۰۳.۰۰۰ تومان هزینه کنید. می‌توانید کیفیت این هتل‌ها را در وب‌سایت علی‌بابا بررسی کنید.

در هزینه سفر به دبی برای یک شب اقامت در هتل‌های سه ستاره مبلغ ۴۶۸.۰۰۰ تا ۸.۹۸۸.۰۰۰ تومان، هتل‌های چهار ستاره حدود ۵.۷.۰۰۰ تا ۶۴.۰۶۴۰۰ تومان در نظر بگیرید.

می توانید هتل‌های پنج ستاره‌ را با رنج قیمتی بین ۸۷۹.۶۰۰ تا ۲۳.۹۶۷.۰۰۰ تومان برای یک شب اقامت رزو کنید.

هزینه هتل در سفر به دبی در بعضی زمان‌ها کمتر است

هتل‌های شهر دبی در طول کریسمس و تعطیلات سال نو و همچنین فصل‌های پرگردشگر یا به اصطلاح (ماه سپتامبر تا مه) در گران‌ترین حالت خود قرار دارند؛ اما در ماه‌های گرم سال (از ژوئن تا آگوست) یا فصل‌های کم‌گردشگر می‌توان هتل‌هایی با قیمت‌های خوب پیدا کرد. از طرف دیگر، بدون تردید هزینه اقامت در نجومی خواهد شد.

چه بخشی از هزینه سفر به دبی را به غذا اختصاص دهیم؟

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت دبی باید ۳۰ درهم (حدود ۱۰۰ هزار تومان) و برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران لاکچری به طور متوسط باید ۱۹۵ درهم (حدود ۶۴۰ هزار تومان) پرداخت کنید. قیمت منوهای مک‌دونالد در شهر دبی تقریباً ارزان‌تر است و حدود ۲۵ درهم (حدود ۸۲ هزار تومان) است. رستوران‌های زنجیره‌ای Shawarma  هم در هر جایی از دبی یافت می‌شوند که قیمت‌های به نسبت ارزانی (۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان) دارند.

می توانید برای خوردن غذای ارزان به رستوران دریایی فیش هات، وکیو نودل بار، رستوران راوی، رستوران اپریشن فلافل، کافه رستوران بتاوی و رستوران آیکیا سر بزنید. خوردن غذایی شاهانه در دبی را می‌توانید در رستوران‌های الدوار، رستوران أماسینا، رستوران آرمانی امَل، رستوران سلبریتیز و رستوران اسکاتس امریکن گریل تجربه کنید.

اگر قصد خرید بعضی از خوراکی‌های ضروری را دارید بهتر است بدانید که قیمت یک قرص نان پنج درهم (۱۶۴۰۰ تومان)، یک لیتر شیر شش درهم (۲۰ هزار تومان)، ۱۲ عدد تخم مرغ ده درهم (حدود ۳۳ هزار تومان)، یک کیلو برنج هفت درهم (۲۳ هزار تومان)، یک بطری آب ۲.۲ درهم (۷۳۰۰ تومان)، یک کیلو گوجه فرنگی هفت درهم (۲۳ هزار تومان)، یک کیلو پیاز و سیب‌زمینی چهار درهم (۱۳ هزار تومان) است.

هزینه تفریحات در سفر به دبی چقدر است؟

جاذبه‌های گردشگری دبی بخش اعظمی از هزینه‌ سفر به دبی را شامل می‌شود. بد نیست از هزینه این جاذبه‌ها هم اطلاع داشته باشید تا مخارج سفر به دبی از دستتان درد نرود.

برج خلیفه

برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۹ متر، به‌عنوان مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان و مشهورترین مکان در شهر دبی است. شما می‌توانید از بالاترین طبقه این آسمان‌خراش مناظر زیبای شهر دبی ببینید. آسانسور فوق پرسرعت این برج با نمای ۳۶۰ درجه جذابیت آن را صد چندان کرده است.. تفرجگاه‌های اطراف برج خلیفه هم، با آب‌نما و فواره با بازی نور و آب، گردشگران را جذب می‌کنند. ورودی برج خلیفه ۱۴۹ تا ۶۰۸ درهم (حدود ۴۹۹ هزار تا ۲ میلیون تومان) است.

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین دیدنی‌های دبی در دبی‌مال قرار دارد. این آکواریوم که یکی از بزرگترین آکواریوم‌های معلق دنیاست، مخزنی با حجم ۱۰ میلیون لیتر دارد و هزاران جاندار آبی را در خود جای داده است. برای ورود به آکواریوم دبی بین ۱۷۵ تا ۴۰۰ درهم (۵۷۴ هزار تا یک میلیون ۳۱۲ هزار تومان) هزینه در نظر بگیرید.

باغ گل میراکل

باغ گل معجزه دبی یکی از مشهورترین و خاص‌ترین جاذبه‌های دبی و بزرگ‌ترین باغ گل موضوعی دنیا است. این باغ گل، مجموعه‌ای از تندیس‌های غول‌پیکر پوشیده از گل است که فضایی رویایی و رنگارنگ را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است. برای ورود به این باغ باید ۵۰ درهم (حدود ۱۶۴ هزار تومان) پرداخت کنید.

باغ گاردن گلو

در دسامبر ۲۰۱۵، باغ درخشان دبی که یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده دبی است در پارک زعبیل افتتاح شد. درختان، گیاهان و حیوانات الهام گرفته از جاذبه‌های مختلف سراسر جهان، نورپردازی هماهنگ با نور طبیعی و تابش خورشید، عصر دایناسورها، درختان سخنگو، باغ درخشان، حیوانات درخشان، نمایش نورهای لیرز، نمایش‌های زنده و نمایش‌های خیابانی بهترین لحظه‌ها و خاطرات را برای شما به یادگار می‌گذارند. درختان زیادی را در پارک درخشان می‌بینید که از بطری‌های پلاستیکی، فنجان، بطری‌های دارو و حباب‌های رنگارنگ بازیافتی درست شده‌اند تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود. اگر می‌خواهید از این باغ دیدن کنید باید ۶۵ درهم (حدود ۲۱۴ هزار تومان) ورودی پرداخت کنید.

دلفیناریوم

دلفیناریوم دبی جایی است که برای ورود به آن ۷۵ درهم (۲۴۶ هزار تومان) ورودی دریافت می‌کنند. در این مجموعه نه تنها می‌توانید شاهد شیرین‌کاری دلفین‌ها باشید، بلکه اجازه دارید تا نزدیکی آن‌ها بروید و حتا دقایقی را با آن‌ها در آب شنا کنید.

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی جزو ده پارک آبی برتر دنیا است. این پارک آبی در سال ۱۹۹۹با مساحت حدود ۵ هکتار در یکی از بهترین مناطق دبی، ساحل جمیرا، مقابل برج العرب ساخته شده است. حدود ۳۰ نوع سرگرمی در این پارک آبی وجود دارد و محیط آن خانوادگی و صمیمانه است. سرسره آبی به ارتفاع ۳۳ متر و استخر موج‌دار از امکانات موجود در این استخر است. ورودی پارک آبی وایلد وادی ۲۹۹ درهم (حدود ۹۸۰ هزار تومان) است.

پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس در محوطه هتل آتلانتیس دبی و در مجمع الجزایر نخل جمیرا قرار دارد. از بخش‌های جذاب این پارک آبی آکواریوم، سرزمین دلفین‌ها و سرسره‌های آبی آن است. ورودی این پارک آبی ۳۲۰ درهم (حدود ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان) است. اگر برنامه دارید که به این پارک آبی بروید، احتمالا هزینه خرید بلیط اتوبوس و تاکسی و در کل هزینه سفر دبی شما کمی گران از آب درمی اید.