اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

تاثیر لیزر بر روی کدام مناطق بدن بیشتر می باشد؟

 آیا می توان با استفاده از لیزر ، به صورت دائمی موهای زائد را از بین برد؟

لیزر موهای زائد یک روش مطمئن و تایید شده است که اگر به درستی و با دستگاه های لیزر مناسب انجام شود تاثیر زیادی در از بین رفتن و کم شدن موهای زائد بدن شما دارد و میتوانید از آن برای از بین بردن موهای زائد، تمام نقاط بدنتان استفاده کنید.(حتی مناطق حساس) برای تاثیرگذاری کامل لیزر روی موهای زائد بدن در نقاط مختلف ، حتما نیازمند چندین جلسه لیزر وصرف زمان کافی است، تا شما به نتیجه دلخواه خودتان برسید. لیزر میتواند در بخش هایی از بدن مثل  پا (ساق پا ، ران) ، صورت، کمر، بیکینی، زیربغل ، دست و …انجام شود و اگر با دستگاه مناسب و یا زیر نظر پزشک مجرب انجام شود رضایت بخش باشد.

لیزر به همان اندازه که برای خانم ها  مفید می باشد، میتواند برای آقایان هم قابل استفاده باشد. آقایان میتوانند از لیزر برای از بین بردن موهای زائد قسمت هایی از بدنشان ،مثل پشت کمر، سینه، ساق پا ، دست و نواحی حساس استفاده کنند و به نتیجه دلخواهشان برسند. در افرادی که دارای موی تیره هستند لیزر موثرتر است. کسانیکه دارای موهای خاکستری یا موهای قرمز هستند نمیتوانند به خوبی از لیزر استفاده کنند.چون لیزر توانایی هدف گیری رنگ موی آنها را ندارد  و بیشتر برای موی تیره طراحی شده است. اما با سرعتی که رشد علم و تکنولوژی دارد بعید نیست که به زودی دستگاه ها و روش هایی مناسب این افراد هم تولید شود.

تاثیر لیزر بر روی کدام مناطق بدن بیشتر می باشد؟

لیزر،برای نتیجه گیری بهتر نیازمند زمان است

عوامل زیادی درمیزان  تاثیر و تعداد جلسات لازم برای لیزر موی زائد وجود دارد که بسته به هر فرد متفاوت می باشد و مدت زمان و تعداد جلسات لیزر به رنگ پوست افراد، ضخامت مو، رنگ موی هر فرد متفاوت است. لیزر معمولا روی افراد دارای پوست روشن با موی ضخیم و تیره تاثیربیشتری دارد.هر چه اختلاف رنگ پوست فرد و رنگ موی فرد  بیشتر باشد میزان تاثیر لیزر نیز بیشتر خواهد بود.

با این وجود افرادی که دارای موهای نازکتر هستند هم میتوانند از لیزراستفاده کنند ؛شاید تعداد جلسات بیشتری لازم باشد تا به نتیجه ی مطلوب برسند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که در قسمت هایی که موها کرکی و خیلی خیلی نازک هستند، لیزر تاثیری نخواهد داشت (چه لیزر کلینیکی مانند الکساندرایت و چه دستگاه های لیزر خانگی). از این رو پیشنهاد می کنم برای این قسمت ها از دستگاه لیزر استفاده نکنید. در صورتی که موها بسیار کرکی هستند نیاز به از بین بردن ریشه آنها نیست و قابل مشاهده نخواهد بود.

تاثیر لیزر موی زائد روی قسمت های مختلف بدن

·        زیربغل

یکی از مناطقی که لیزر تاثیر زیادی دراز بین رفتن موهای آن دارد، زیر بغل می باشد. به این علت که اکثرا موهای نواحی زیر بغل تیره و ضخیم تر می باشد نسبت به قسمت های دیگر بدن. همینطور لیزر دراین قسمت از بدن علاوه برازبین بردن موی زائد، کمک به روشن تر شدن این بخش می شود. وتیرگی که دراثر شیو یا روش های دیگر اصلاح ایجاد شده را تا حدودی از بین می برد.

·        بیکینی

موهای این بخش به صورتی می باشد که لیزر کاملا روی آن تاثیر مطلوب را می گذارد و شما بعد از گذشت چند جلسه تاثیر چشمگیر آن را مشاهده خواهید کرد. البته در افراد مختلف تاثیر آن متفاوت هست و نمی توان انتظار داشت که موها به طور کامل از بین برود. اما با توجه به این مسئله که موها در این قسمت به نحوی رشد می کند که ممکن است با روش های مو زدایی دیگر به صورت کامل از بین نرود و یا حتی با روش های دیگر دچار عوارض جبران ناپذیری بشوید که قابل درمان هم نباشد.

موهای زائد در قسمت بیکینی از زشت ترین قسمت های اعضای بدن است که با رفع این موها حس خوش و تمیزی به هر فردی دست خواهد داد. مسئله وجود عارضه لیزر در ناحیه بیکینی هم ادعایی بی پایه و اساس است و بر طبق تحقیقات انجام شده و آزمایش های پی در پی توسط افراد اهل فن این دستگاه ها مجوزهای مرتبط با تاییدیه ها را دریافت کرده اند و به اثبات رسیده که دستگاه ها دارای هیچ گونه عوارضی نیستند.

·        صورت

لیزر روی موی صورت مدت زمان بیشتری لازم دارد ، به این دلیل که موی صورت نسبت به قسمت های دیگر بدن روشن تر و نازک تر می باشد. دلیل دیگری که میتوان به آن اشاره کرد ، درصد کمی از موهای صورت در سیکل رشد می باشد و درصدی از موی صورت در فاز استراحت. و لیزر روی موهایی که در سیکل رشد هستند ؛ تاثیرگذاراست. باید زمان بیشتری درنظر بگیریم تا تمام موهای صورت در این فاز(فاز رشد) باشند و لیزر روی آنها موثر باشد. معمولا لیزر صورت برای از بین رفتن کامل موها انجام نمی شود، بلکه برای نظافت و آراستگی انجام می شود.

·        پاها

لیزر در قسمت پاها هم میتواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.چون دراین بخش هم ، موهای ضخیم و تیره وجود دارد که در اثرگذاری لیزر مهم می باشد. انجام لیزر بر روی تمامی قسمت های بدن امکان پذیر می باشد. در بالا فقط به مواردی اشاره شد که بیشترین رویش موها را در بین افراد دارد . البته این مسئله بستگی به سیستم رویش موها در بدن هر فرد دارد که قطعا با فرد دیگر متفاوت است، و شما می توانید با توجه به رویش موها در بدنتون از این دستگاه در هر ناحیه از بدنتون استفاده کنید.

نکاتی که باید قبل ازانجام بدانید

  1. قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، ممنوع
  2. حتما نواحی که لیزر انجام می شود شیو شده باشد.
  3. اگر نیاز بود از کرم های بی حسی استفاده کنید حتما نیم ساعت قبل از لیزر این کار را انجام دهید.درهنگام انجام لیزر پوست باید کاملا تمیز باشد.
  4. از کرم های لایه بردار ۱۴ روز قبل و بعد لیزر استفاده نشود.
  5. یک هفته قبل از لیزر از مواد برنزه کننده پوست استفاده نشود.
  6. اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، حداقل۱۴ روزصبر کنید و بعد لیزرانجام دهید.چون احتمال دارد، آسیب بیشتری به پوست وارد شود.
  7. برای رعایت بهداشت حتما قبل از لیزر پوست تمیز باشد.
  8. حداقل ۱هفته قبل از لیزراز مصرف محصولاتی از قبیل : آلفا هیدروکسی و

بتا هیدروکسیل (AHA / BHA) ، هیدروکینون ، رتینول ها / رتینوئید ، تازوراک و دیفرفرین خودداری کنید.

  1. اگر در ناحیه لیزر خال یا لک داشتید، قبل از شروع جلسات حتما درمانش کنید.

۱۰٫قبل از لیزر از انجام هرگونه فعالیت بدنی که باعث بالا رفتن دمای بدن و پوستتان می شود خودداری کنید

نکاتی که بعد از انجام لیزر باید بدانید:

  1. از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید به صورت مستقیم، خودداری کنید.
  2. از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  3. از تحریک و خاروندن قسمت های لیزر شده در بدن خود بپرهیزید.
  4. در صورت انجام هر گونه کار پوستی-زیبایی با پزشک و متخصص حتما مشورت کنید.
  5. در صورت استفاده از دستگاه لیزر خانگی حتما دستگاه خودتون رو با الکل ضد عفونی کنید.

جمع بندی:

دو نوع فولیکول مو در بدن وجود دارد. فولیکول ترمینال و فولیکول ولوس

موهایی که در صورت، سر، زیر بغل و دست ها و پاها هستند از نوع ترمینال می باشند و ضخیم تر هستند. موهایی که در سرتاسر بدن ما وجود دارند بجز کف دست ها و پاها جز موهای  ولوس هستند.وبه صورت ریز می باشند. از بین بردن موهای ترمینال به وسیله لیزر انجام پذی است ، چون این موها ضخیم بوده و رنگدانه های بیشتری دارند. از بین بردن موهای ولوس به وسیله لیزر امکان پذیر نیست، چون به صورت پرز روی پوست ما هستند و اکثرا هم قابل مشاهده نمی باشند.

توضیح این مسائل و آگاهی از تفاوت بین این دو باعث میشود که بدانید لیزر تا چه حد و روی کدام بخش ها تاثیر بیشتری دارد. لیزر ابرو فقط در قسمت های بالا و پایین ابرو قابل اجراست و به هیچ عنوان توانایی شکل و فرم دادن به ابرو را ندارد. فقط با این کار میتوان به تمیز و اراستگی ابرو کمک کرد. سعی کنید بعد از لیزر ابرو حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و در معرض مستقیم  نور خورشید قرار نگیرید.