آمار سفر‌های نوروزی افزایش یافت

آمار سفر‌های نوروزی افزایش یافت

آفتاب نیوز:

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعداد سفرهای نوروزی امروز 15 فروردین 1402 را اعلام کرد.

دستیار وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز (6 فروردین ماه) تردد مسافران در جاده های کیشور هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. مدت مشابه سال گذشته

داریوش امانی با حضور در استودیو مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: در تعطیلات نوروزی امسال در مجموع روزانه حدود 200 میلیون و حدود 19 میلیون تردد در جاده های کیشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون سازمان راهداری با استفاده از 900 دوربین نظارتی، 2100 دستگاه پلاک خوان و 2600 دستگاه تردد شمار در حال ارائه خدمات به مردم در جاده های کیشور است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کیشور گفت: به رانندگان توصیه می کنیم قبل از سفر وضعیت ترافیکی و جوی مسیر را از سامانه 141 بررسی کنند.
عضو تریدر ایران شوید و کسب درآمد کنید.

امانی به وجود مراکز خدمات بین راهی و نمازخانه های فراوان در مسیر جاده های کشور اشاره کرد و گفت: افتتاح این ایستگاه ها به این معناست که رانندگان و مسافران سفر را جزء برنامه و زمان سفر بدانند و از آن لذت ببرند و توجه کنند. به توصیه های ایمنی برای رفع خستگی به ازای هر 2 ساعت سفر 15 دقیقه استراحت در نظر گرفته می شود.

وی گفت: با توجه به عملکرد سامانه های پلاک خودرو، بیشترین نقطه شروع تردد خودروها به ترتیب تهران، البرز، خراسان رضوی و فارس بوده و هدف از این سفرها استان های مازندران و گیلان در شمال بوده است. بندرعباس و بوشهر در جنوب، خراسان رضوی است.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با نگاهی به تمامی عوامل خدمت رسان جاده ای از جمله راه، هلال احمر و پلیس راه و با وجود افزایش 11 درصدی مسافران جاده ای در خراسان رضوی. تعداد فوتی های جاده ای در نوروز 1402 تاکنون 13.5 درصد بوده است.کل تصادفات جاده ای 40 درصد کاهش داشته است.

امانی افزود: از ابتدای سفرهای نوروزی تا امروز 3.5 میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی تردد داشته ایم که تنها نیم میلیون از این سفرها از مشهد و خراسان رضوی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد سفرهای اتوبوسرانی خراسان رضوی نسبت به سال گذشته 2.5 درصد افزایش داشته است، گفت: علیرغم کاهش ظرفیت و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی، شاهد حضور مسافران رشد بوده ایم که این نشان دهنده علاقه است. “گوسفند در حمل و نقل جاده ای رایج است.