اخبار کسب و کاراقتصادیعمومی

تفاوت ادیت، روتوش و تصویر سازی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست ؟

عکاسی صنعتی چیست؟

عبارت «عکاسی صنعتی چیست» جمله‌ای پرتکرار بین کسب و کارها و شرکت‌های تبلیغاتی هنگام بستن قرارداد است. برای جواب به این سوال به یاد آورید که آیا تا به حال بدون دیدن نمونه‌ای از محصول یا خدمت مجموعه‌ای، از او خرید کرده‌اید؟ عکاسی صنعتی درست در چنین جایگاهی وجود دارد. جایگاهی بدون مبالغه، بدون جلوه ویژه، بدون برانگیختن احساسات، تنها برای نمایش محصول و ویژگی‌های درج شده روی آن از این ژانر تصویربرداری استفاده می‌شود.
یک عکاس صنعتی حرفه‌ای، از جزئیات فنی سوژه‌هایی مانند محصولات کوچک و بزرگ، مصنوعات، ماشین‌آلات، صنایع کارخانه‌ها و… عکس می‌گیرد. این تصاویر برای اهداف ترویجی (معرفی و به نمایش گذاشتن محصولات) در کتاب‌ها، گزارش‌ها، کاتالوگ‌ها، بنرها، وب سایت و سایر مکان‌هایی که مخاطب هدف در آن حضور دارد، استفاده می‌شوند.
به تصاویری که در صفحات وب می‌بینید، توجه کنید. هنگامی‌ که یک محصول را سرچ می‌کنید، چندین عکس را مشاهده خواهید کرد؛ عکس‌هایی ساده با فوکوس بر ظاهر محصول. رایج‌ترین نوع عکس صنعتی، با زمینه سفید و مشکی است. این تصاویر ماهیت یک محصول را به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارند. با توجه به اینکه در این نوع عکاسی تمرکز بر نشان دادن ویژگی‌های خاص و کاربردی محصول است، پس ‎زمینه و نورپردازی بایستی متناسب با محصول باشد.

تفاوت ادیت، روتوش و تصویر سازی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست ؟

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

به نقل از ویدی وود: اگر بخواهیم در یک جمله جواب «عکاسی تبلیغاتی چیست» را بدهیم، باید بگوییم اگر با دیدن عکس محصول عواطف و احساسات بیننده برانگیخته شود، عکاسی تبلیغاتی انجام شده است. یکی از این احساسات، احساس نیاز به محصول است که در عکاسی تبلیغاتی حرفه‌ای این احساس بیدار می‌شود و باعث می شود. عکاسی تبلیغاتی با پررنگ‌تر کردن جنبه احساسی، به افزایش خرید محصولات کمک می‌کند.
به دلیل اینکه جنبه تبلیغاتی این نوع تصویربرداری به‌مراتب بیشتر از عکاسی صنعتی است، تصویربرداری و ادیت عکس تبلیغاتی پرزرق و برق‎‌تر خواهد بود. البته اشتباه نیست اگر بگوییم عکاسان تبلیغاتی شبیه هنرمندان هستند. آن‌ها با رنگ‌ها، نورپردازی مناسب، کادربندی، و ایجاد جلوه‌های ویژه در ادیت عکس،داستانی جذاب را به‌منظور فروش بیشتر محصولات به نمایش می‌گذارند.
عکاس‌ تبلیغاتی باید در کنار هنر عکاسی، به مدیریت تجاری، بازاریابی و حوزه‎های فروش مسلط باشند تا با علم خود بتواند تصاویری موثر خلق کند. با توجه به اهمیت این نوع عکاسی و بر اساس آمار جهانی، می‌توان گفت که در 80 درصد کمپین‎های تبلیغاتی، از عکاسی تبلیغاتی استفاده می‎شود.

7 اصل مهم در تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تا اینجای کار با مطالعه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دریافتید که با وجود هدف مشترک ارتقای فروش و جذب مخاطب، تفاوت زیادی باهم دارند. حالا نوبت آن است که به بررسی بیشتر، متوجه 7 اصل مهم در تفاوت‌ عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی شوید. در ادامه با میزان تاثیر گذاری، اهداف و مناسب‌ترین زمان استفاده از هریک آشنا می‌شوید. این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • تفاوت در هدف
    هدف عکاسی‌ تبلیغاتی و صنعتی متفاوت است. برای مثال زمینه‌های خاصی مانند ، ، ، می‌توانند سوژه عکس‌های تبلیغاتی باشند. عکس تبلیغاتی به‌لحاظ روانی می‌تواند به تصمیم مشتریان بالقوه جهت دهد و از این ‌طریق آمار فروش صاحبان سرمایه را بالا ببرد. اما هدف و تمرکز عکاسی صنعتی، نمایش محصول و جزییات ویژه‌ای از آن است که مخاطب دوست دارد بیشتر درباره آن بداند.
    سوژه‌های عکاسی صنعتی می‌توانند محصولات آرایشی، قطعات یدکی، شیرآلات، ماشین آلات، عکاسی خط تولید کارخانه‌ها و… باشند.

هدف معرفی محصول در کاتالوگ با عکاسی صنعتی در عکستو

  • تفاوت در قصد و نیت
    القای احساس نیاز و تاثیر پذیرفتن مخاطبین از تصاویر تبلیغاتی، امری طبیعی بوده و یکی از قدرت‌های این هنر بزرگ به شمار می‌رود. در این هنر از تکنیک‌ها و حربه‌های بصری روانی استفاده شده تا ا شما با یک عکس تبلیغاتی می‌توانید نقش مشتری را در سناریوی خود تعیین کنید، اما در یک عکس صنعتی صرفاً اطلاعاتی درباره محصول خود ارائه خواهید داد. در عکس صنعتی، خبری از ابراز عواطف و بازی با احساسات مشتریان نبوده و منطق فروش، تنها محوریت عکس‌ها خواهد بود.

وضوح تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با عکستو

  • تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در استایل

جلوه‌های بصری در عکس‌های تبلیغاتی به‌شدت مورد توجه قرار می‌گیرند. لازم است بدانید که محصولات در عکس‌های صنعتی دقیقا به‌همان‌گونه‌ای که ساخته شده‌اند، به تصویر کشیده می‌شوند؛ یعنی صنعتی، تنها برای تنظیم کردن نور و رنگ است.

عکس صنعتی ادیت شده مناسب معرفی در عکستو

  • تفاوت در به کارگیری ترفندها

عکاس تبلیغاتی از هر تکنیکی برای زیباتر جلوه دادن محصول موردنظر استفاده می‌کند. برای مثال سناریویی طراحی می‌کند که محصول مذکور در آن نقش اول را داشته باشد. روایتی که عکس در مرکز آن قرار گرفته و در واقع همان نیازی است که برای مخاطبین مطرح شده و موجب تحریک آن‌ها خواهد شد.
این روایت سرشار از شادی و نشاط، با خرید آن محصول اتفاق می‌افتد و برای مشتریان آرامش ایجاد می‌کند. عکاس‌های تبلیغاتی بر روی جنبه‌های روانی و احساسی مشتری دست می‌گذارند تا بتوانند حس نیاز افراد را برانگیخته کنند. در مقابل همه این تفاسیر عکاس صنعتی نیازی به تفکر و ایده‌پردازی قبل از ثبت تصاویر ندارد.

احساس نیاز به محصول با دیدن عکس به سبک تبلیغاتی با عکستو می‌کنند

  • تفاوت در ویرایش عکس صنعتی و تبلیغاتی

ادیت عکس صنعتی با محوریت رفع نواقص ظاهری، رفلکس‌های مزاحم و برطرف کردن سایه‌ها انجام می‌شود. روتوش عکس محصول مورد نظر به بهترین شکل ممکن ظاهر می‌شود و واقعیت خود را به نمایش می‌گذارد. این امر موجب می‌شود تا هنگام ادیت تصاویر صنعتی، از هیچ‌گونه فیلتر جذابی استفاده نشود.
افزایش کیفیت و جذابیت تصاویر، محوریت ادیت عکس‌ تبلیغاتی است و با استفاده از فیلترهای جذاب می‌توان زیبایی عکس‌های تبلیغاتی را افزایش داد. علاوه‌بر فیلترهای جذاب، به کمک افزودن عناصر مختلف و تکنیک‌های کلاژ می‌توان روایت‌ تازه‌تری را برای عکس‌های تبلیغاتی طراحی کرد.

عکس مناسب تبلیغات با تکنیک کلاژ در عکستو

  • تفاوت در سوژه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

اگر در تصاویر صنعتی یک انسان باشد، درباره چنین تصویری می‌توان گفت که فرد نسبت به اعضای بدن خود احساسات منفعلانه‌ای داشته و سعی در القای نیاز خاصی ندارد. برای فهم این موضوع، عکس یک کارخانه را درنظر بگیرید که نیروی انسانی آن مشغول به‌کار هستند. حال در مقابل تصویر یک عطر را تصور کنید که بازیگر مشهوری در کنار آن ایستاده تا افراد برای خرید آن عطر رغبت نشان دهند. آن‌ها قصد دارند برای نزدیکی یا شبیه شدن به خانم یا آقای بازیگر، محصول مذکور را خریداری کنند.

تبلیغ کت و شلوار مردانه بر تن بازیگر معروف

  • بستر انتشار متفاوت عکستبلیغاتی و صنعتی

برای معرفی محصول در طراحی کاتالوگ، بروشور و تراکت‌ها می‌توانید از عکاسی صنعتی استفاده کنید. این‌درحالی است که برای معرفی محصول در بسترهایی مانند سایت، شبکه‌های اجتماعی، بیلبورد، پوستر و کاتالوگ‌های تبلیغاتی بایستی از عکس‌های تبلیغاتی استفاده شود.

نمونه طراحی کاتالوگ با عکس مناسب در عکستو

مناسبترین عکس تبلیغاتی و صنعتی با عکستو

هر فرد با تعیین اهداف تبلیغاتی خود می‌تواند از انواع روش‌های عکس‌برداری استفاده کند تا درنهایت آمار فروش محصولات خود را افزایش دهد. در این مطلب سعی کردیم روایت‌های پشت پرده هر نوع عکس را بیان کنیم و شما را با تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی آشنا کنیم. البته همانطوری که پیش‌تر نیز یادآور شدیم، عکاسی محصولات نیاز به مهارت و دانش تخصصی مربوط به خود را دارد؛ بنابراین بهتر است آن را به دست توانمند متخصصان این حوزه سپرد.
شما عزیزان می‌توانید برای دیدن نمونه کارهای عکاسان و ادیتورها روی عبارت کلیک کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به عکاس احتیاج دارید، روی عبارت ثبت و یا ثبت کلیک کنید.
در صورتی که می‌خواهید سریع‌تر از همیشه سفارش خود را ثبت کنید و فعلا فرصت دانلود و ثبت نام را ندارید، روی عبارت کلیک کنید. برای همین اگر به فیلم‌بردار هم احتیاج دارید می‌توانید روی عبارت کلیک کنید و درخواست خود را برای عکستو ارسال کنید

منبع : ATRIX STUDIO