فرهنگ و هنر

? ضرورت رعایت نکات بهداشتی توسط ایثارگران به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا در ایام نوروز

ضرورت رعایت نکات بهداشتی توسط ایثارگران به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا در ایام نوروز

دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه توصیه‌های ضروری خطاب به ایثارگران با توجه به فرارسیدن ایام نوروز پرداخت.

به گزارش تیتر نیوز، جلال سیانی گفت: جهش ویروس‌ها یک روال طبیعی است که در اثر انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر اتفاق می‌افتد، با توجه به اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر افزایش شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی در کشور، به تمام ایثارگران رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رعایت بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی، ترزیق دز یادآور واکسن کرونا، استفاده از ماسک و همچنین عدم حضور در تجمعات شلوغ توصیه می‌شود.
وی با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و دید و بازدید ایام نوروزی تأکید کرد: ایثارگران و جانبازان پرخطر شامل سالمندان، افراد دارای بیماری‌های نقص سیستم ایمنی، پیوند عضو، بیماران مزمن قلبی، ریوی، کبدی، کلیوی و سایر گروه‌های خاص ایثارگران و جانبازان شیمیایی شدید، بیماران صعب‌العلاج، بیماران دیابتی، سرطان و سایر بیماری‌های خاص و افراد زمین‌گیر، جهت تزریق دز یادآور واکسن کرونا هر چه زودتر اقدام کنند.
وی افزود: ضروری است برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی و همچنین عیادت از بیماران پرخطر فوق‌الذکر در مناطق قرمز کرونایی تا اطلاع بعدی صورت نگیرد و همچنین بازدید از مراکز درمانی، آسایشگاه‌ها و توانبخشی و اعزام‌های درمانی نیز تا اطلاع بعدی متوقف شود.
سیانی با اشاره به اطلاعیه‌های قبلی ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران به کارکنان بنیاد تأکید کرد: حضور در منازل ایثارگران جهت طرح تکریم، طرح پایش سلامت و یا عیادت از ایثارگران در منزل و شرکت در کمیسیون‌های پزشکی با در نظر گرفتن مجوز ستاد کرونای استان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت پذیرد.
وی همچنین خطاب به کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تأکید کرد: کارکنان باید نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا اقدام کرده و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رعایت بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توصیه می‌شود.
انتهای پیام