اجتماعی

افزایش تقدیر مردم از عملکرد پلیس پایتخت/ راه‌اندازی تیم‌های فوریتی ۱۹۷ در تهران

افزایش تقدیر مردم از عملکرد پلیس پایتخت/ راه‌اندازی تیم‌های فوریتی ۱۹۷ در تهران

رئیس پلیس پایتخت از آغاز فعالیت‌ گشت‌ها و تیم‌های فوریتی ۱۹۷ خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز، سردار عباسعلی محمدیان در مراسم آغاز به کار تیم‌های مرکز فوریت‌های ۱۹۷ بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت:‌ پلیس از دیرهنگام همواره سعی داشته به عنوان یک سازمان پاسخگو به موارد مطرح شده از سوی مردم رسیدگی کند و در همین راستا نیز مرکز پاسخگویی ۱۹۷ را با هدف پاسخ به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم راه‌اندازی کرد. امروز نیز مرکز فوریت‌های ۱۹۷ در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افتتاح شد و بر این اساس در هرجایی که نیاز به حضور ماموران بازرسی پلیس برای نظارت بر رفتار ماموران یا رسیدگی به شکایات و انتقادات و پیشنهادات باشد این تیم‌ها در محل حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای تاکید فرمانده فراجا بر پاسخگویی بیشتر پلیس به مردم و تکریم ارباب رجوع انجام شده است، گفت: در همین راستا نیز اگر شهروندان از پلیس انتقاد یا شکایتی داشته و نیاز داشته باشند که نیروهای مرکز فوریت پلیس برای رسیدگی به موضوع در محل حضور داشته باشند  می‌توانند آن را به مرکز ۱۹۷ اعلام کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه فعالیت این تیم‌ها به شکل ۲۴ ساعته خواهد بود، گفت: این تیم ها بر اساس سرکلانتری‌ها تقسیم شده‌اند و در هر شیفت کاری به ازای هر کلانتری حداقل یک تیم مستقر خواهد بود.

محمدیان در پاسخ به پرسش تیتر نیوز مبنی بر اینکه آیا این تیم‌ها اقدام به گشت‌زنی در محل و نظارت میدانی بر رفتار پلیس نیز خواهند کرد یا خیر، گفت:  وظایفی مانند بازدید از مراکز انتظامی، نظارت محسوس و نامحسوس و … نیز برعهده تیم‌های گشتی مرکز فوریت‌های ۱۹۷ قرار داده شده است.

وی درباره اینکه بیشترین تماس‌ها با مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ در ماه‌های اخیر شامل چه مواردی بوده است، نیز به تیتر نیوز گفت:‌ ما این آمارها را از مجموع تماس‌ها با مرکز ۱۹۷ استخراج کرده‌ایم. به طورکلی می‌توان گفت که در دو ماه اخیر مجموع تماس‌ها با ۱۹۷ افزایش داشته است که بر این اساس هم پیشنهادات افزایش یافته و هم تقدیر مردم از عملکرد پلیس بیشتر شده است. ضمن اینکه شمار قابل توجهی از تماس‌های برقرار شده با مرکز ۱۹۷ پلیس پایتخت نیز گرچه با موضوع انتقاد به ثبت می‌رسد، اما در واقع شامل پیشنهادات مردم برای عملکرد بهتر پلیس است.

انتهای پیام