اخبار کسب و کاراقتصادیعمومی

شایع‌ترین مشکل پکیج در هنگام خرابی چیست ؟

مشکل اصلی پکیج دیواری

همان طور که می‌دانید پکیج‌های دیواری همان‌قدر که سودمند هستند و برای آسایش منازل به کار گرفته می‌شوند، به همان میزان هم مشکلات پکیج در هر منزلی می‌تواند وجود داشته باشد. در صورتی که کمی با این وسیله و قطعات به کار رفته در آن آشنا باشید می‌توانید به راحتی آن را تعمیر کنید و چنانچه تمایل به یک سرویس بهتر یا داشته باشید میتوانید از یک سرویسکار خوب بهره ببرید.

برای  تعمیر کولر آبی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

علت نشت آب از پکیج دیواری چیست؟

تعمیر پکیج غرب تهران : یکی از مشکلات پکیج دیواری نشت آب از این دستگاه است. این حالت دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل نشتی آب٬ اینست که شیلنگ‌های آب متصل به دستگاه یا شیر آلات اتصال در پکیج دچار شکستگی و یا این که خرابی باشند. دستگاه سختی گیر و یا اتصالات داخلی پکیج نیز در این امر دخیل هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند. در صورت نیاز تعویض واشرها و یا گاهی محکم کردن آن‌ها می‌تواند مشکل را برطرف کند. اگر نشت آب از یک نقطه کوچک باشد نیز می‌توانید از محلول نشتی گیر استفاده کنید. مطالعه مقاله «» می‌تواند در این قسمت به شما کمک کند.

علت صدای زیاد مبدل حرارتی در پکیج دیواری چیست؟

از دیگر مشکلات پکیج این است که مبدل حرارتی با صدای بسیار زیادی کار می‌کند و این می‌تواند برای ساکنین منزل ناراحت کننده باشد.

  • تنظیم نبودن شیر برقی گاز دستگاه،
  • هواگیری مدار گرمایش پکیج،
  • رسوب‌گیری مدار و مبدل حرارتی و
  • یا خرابی پمپ آب
  • و حتی مشکلات مربوط به سنسورهای حرارتی

سبب بروز صدای اضافه در مبدل حرارتی پکیج می‌شود. برای برطرف کردن این حالت نیاز است که مبدل هواگیری شود و شیر برقی گاز دستگاه تنظیم گردد. رسوب‌زدایی مدار و مبدل حرارتی نیز به کاهش صداکمک می‌کند، همچنین با کنترل ‌NTC‌ ها هم می‌توان این صدای بلند را رفع کرد. در مسیر برگشت آب گرمایش رادیاتورها یک فیلتر مناسب نصب کنید و تست پمپ سیرکوله را نیز انجام دهید و آخرین راهکار پیشنهادی رفع دفرمگی مبدل حرارتی است.

با سرویس های دوره ای پکیج از خسارت به دستگاه جلوگیری کنید

شایع‌ترین مشکل پکیج در هنگام خرابی چیست ؟

۳مشکل زنگزدگی دودکش فلزی پکیج را چگونه برطرف کنیم؟

دودکش پکیج یکی از مهم‌ترین قطعات این دستگاه است. وجود هرگونه زنگ‌زدگی و پوسیدگی مانع خروج کامل دود از دودکش خواهد شد و یکی از مشکلات پکیج خواهد بود. برای رفع این اشکال سعی کنید سایز مناسبی برای دودکش پکیج خود انتخاب کنید.

قطر، طول، گرفتگی و شیب مناسب دودکش در نحوه کارکرد بهتر آن بسیار موثر است. از عدم مسدود بودن دودکش پکیج مطمئن باشید. در صورت نیاز دودکش پکیج خود را با عایق مناسب پوشش دهید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز

خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.

۴وجود دوده یا تغییر رنگ بدنه اصلی پکیج به چه دلیل است؟

یکی از مشکلات پکیج که شاید بسیار ساده و سطحی نیز به نظر می‌رسد وجود دوده روی بدنه اصلی پکیج است، به نحوی که ممکن است گاهی با تغییر رنگ پکیج نیز مواجه شویم. این مشکل ناشی از عدم تهویه مناسب و یا عدم خروج کامل دوده از دودکش باشد. گاهی هم ممکن است از تنظیم نبودن صحیح شیر برقی گاز این مشکل به‌وجود آمده باشد.

برای این که این تغییر رنگ رخ ندهد، باید مسیر محفظه احتراق و کلاهک تعدیل و همچنین فن و مسیر دودکش را به خوبی بررسی کنیم و از در جریان بودن هوای احتراق مطمئن شویم. در صورتی که شعله دستگاه پکیج زیاد باشد نیز ممکن است دوده ایجاد شود که می‌توان با تنظیم شیر برقی گاز این مشکل را برطرف کنیم.

علت تغییر رنگ بدنه پکیج چیست؟

۵چرا پکیج٬ انفجاری روشن میشود؟

گاهی پکیج دیواری با صدای زیاد و به حالت انفجار روشن می‌شود. دلیل این مشکل هم این است که فشار گاز شیر برقی دستگاه پکیج بیش از حد اندازه است و یا این که فاصله الکترود جرقه زن تا سطح مشعل به درستی تنظیم نشده است. گاهی اوقات شکستگی الکترود جرقه و کابل مربوط به آن خراب شده است.

در هر صورت برای رفع این مشکل شیر برق گاز دستگاه پکیج را بررسی کنید تا فاصله مناسبی بین الکترود جرقه زن و سطح مشعل وجود داشته باشد. نشتی الکتریکی و شکستگی بدنه الکترود جرقه و همچنین کابل مربوط به آن‌ها را نیز دقیق بررسی کنید. در صورتی که دود کش نیز دچار گرفتگی و انسداد باشد باز هم حالت انفجاری روشن شدن پکیج را به همراه خواهد داشت. توصیه میکنیم که در این مورد از یک متخصص برای تعمیر وسرویس و کمک بگیرید.

۶علت کم شدن فشار آب گرم پکیج چیست؟

در بسیاری از آپارتمان‌ها با مشکل کم شدن آب گرم پکیج یا پایین بودن فشار آب مواجه هستیم. از آن جایی که دلایل مختلفی در هر نقطه از شهر وجود دارد نمی‌توان این مشکل را به صورت شخصی برطرف کرد ولی این وضعیت می‌تواند بر مشکلات پکیج دیواری اضافه شود و مانع عملکرد صحیح آن شود.

برای این که با کم شدن فشار آب پکیج مواجه نشویم راه‌هایی وجود دارد:

  • از جمله این که لوله کشی ساختمان را کنترل کنیم. احتمال دارد که کاهش فشار آب پکیج ناشی از نشتی آب از یکی از لوله‌ها یا رادیاتور‌ها باشد.
  • تنظیم نبودن یا خراب بودن منبع انبساط نیز می‌تواند یکی از دلایل کاهش فشار آب پکیج باشد.
  • سلامت شیرپرکن یا همان شیر اطمینان نیز بسیار مهم است.
  • کم فشاری آب همچنین میتواند به علت پمپ آب ساختمان باشد.
  • رسوب لوله ها و مشکل گرفتگی شیر پیسوار در روشویی ها و سینک نیز میتواند علت کم فشاری آب باشد.

البته اگر کم شدن فشار آب پکیج دیواری هر سه ماه یک مرتبه رخ دهد، مشکلی وجود ندارد و امری عادی است. اولین کاری که می‌توانید برای رفع این مشکل انجام دهید بررسی و تست نشتی آب رادیاتور‌ها است.

مدار لوله کشی پکیج نباید نشتی داشته باشد. در صورتی که هر کدام از رادیاتور‌ها یا لوله‌ها دچار نشتی بود شیرپرکن یا شیر اطمینان را تعویض و فشار باد را بین 1 تا 7 تنظیم کنید. کنترل منبع انبساط نیز کمک بسیاری می‌کند.

کم فشاری آب پکیج به موارد مختلفی از جمله رسوب لوله های آب یا شیرپرکن ربط دارد

۷چرا پکیج دیواری در حالت انتظار باقی میماند؟

در صورتی که دستگاه پکیج دیواری در حالت انتظار باقی بماند و در صورتی که آب گرم بهداشتی در خانه جریان نداشته باشد و یا این که رادیاتورها هیچ کدام هیچ عکس‌العملی نشان ندهند، ممکن است در این وضعیت مشکلاتی در زمینه پرشدن دود پیش آمده باشد. برای رفع این چنین وضعیت خرابی پرشدن دود را بررسی کنید. کم بودن و یا این که مناسب نبودن دور فن و حتی گاهی وجود ترک در لوله و ونتوری یا شیلنگ سلیکونی نیز ممکن است علت اصلی این مشکل باشند.

۸چرا پکیج روشن نمیشود؟

یکی از مشکلات پکیج این است که مدار گرمایش به درستی کار نمی‌کند و این سبب می‌شود که پکیج به خوبی نتواند گرمای مناسبی برای گرمایش آب ایجاد کند. این مشکل به احتمال بسیار قوی به فلوسوئچ با همان فلومتر پکیج مربوط می‌شود. می‌توانید فلومتر را باز و بررسی کنید تا در صورت نیاز آن را تعویض کنید. سیم‌های فلوسوئچ را که به یکدیگر متصل شده‌اند را کوتاه کنید در صورتی که پکیج دیواری روشن نشد مطمئن شوید که پکیج خراب است و باید قطعات داخلی آن تعویض شوند.

۹چرا دستگاه پکیج دیواری مرتب روشن و خاموش میشود؟

ممکن است برای شما هم این مشکل پیش آمده باشد که دستگاه پکیج دیواری مرتب خاموش و روشن شود. این یکی از مشکلات پکیج دیواری است که اگر هنگام استفاده از آب گرم رخ دهد و بسیار ناخوشایند خواهد بود. روشن و خاموش شدن پشت سرهم پکیج به دلیل تنظیم نبودن شیر برقی گاز دستگاه است که نمی‌تواند جهت احتراق هوای کافی را جابه‌جا کند. گاهی نیز رسوب گرفتن دستگاه پکیج دیواری می‌تواند سبب بالا رفتن ناگهانی دما و روشن و خاموش شدن دستگاه شود. برای این که این مشکل را برطرف کنیم کنترل کنید که هوای لازم برای احتراق به داخل پکیج وارد می‌شود یا خیر و همچنین دستگاه را رسوب‌زدایی کنید. برای آشنایی بیشتر٬ مقاله را مطالعه کنید.

سالانه برای رسوب زدایی پکیج خود اقدام کنید

۱۰چرا مدار آب گرم بهداشتی و گرمایشی منزل کار نمیکند؟

در صورتی که مدار آب و گرمایش از کار افتد دمای شوفاژ به بالای 87 درجه سلسیوس رسیده است و ترموستات خراب شده است. حتی مشکلات ناشی از NTC‌ ها نیز می‌تواند سبب بروز اینچنین حالتی شود. راهکار رفع این مشکل بررسی صحت سلامت ترموستات و همچنین کنترل کردن سیرکوله و پمپ آب است. بررسی سلامت NTC‌ های دور مدار آب بهداشتی و مدار گرمایشی نیز می‌تواند در رفع این وضعیت کمک کند.

علت بوی بد اب گرم پکیج

گاهی برایمان سوال پیش می آید که بوی بد و تغییر رنگ آب سرد به خاطر پکیج است یا خیر؟ در صورتی که آب سرد تغییر رنگ داده و بوی بد بدهد از پکیج نیست ولی اگر آب گرم مصرفی تغییر رنگ بدهد یا بوی نامطبوع حتما این مشکل را باید با یک در میان بگذارید.

معمولا بوهایی شبیه بوی گوگرد٬ بوی فاضلاب و یا مواد فاسد شده در آب٬ میتواند بخاطر رشد و تکثیر باکتری در پکیج باشد.

پکیج ممکن است در شرایط زیر بو بگیرد:

  • اگر مدت زیادی از آب گرم استفاده نشده باشد
  • یا آب پکیج مدتی قطع باشد
  • و یا ترموستات پکیج روی دمای پایین ست شده باشد

اگر در سیستم لوله کشی بوی تخم‌ مرغ گندیده به مشام برسد میتواند بخاطر خورده شدن میله‌ آنود آبگرمکن نیز باشد. با اینکه باکتری ها ممکن است ضرر نداشته باشد اما بهترین راه حل این است که از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید تا موضوع را برای شما بررسی کند.

معمولا تعمیر کار این مراحل را برای تعویض میله یا لوله مشکل دار انجام میدهد:

۱- پکیج را خاموش کرده و آب آن را تقریبا خالی میکند.
۲- لوله‌ آنود را در آورده و دور انداخته میشود.
۳- قبل از نصب لوله آنود جدید، از نوار تفلون برای عایق‌ بندی استفاده میکند و لوله‌ آنود را سرجای خود قرار میدهد.
۴- سپس مخزن را پر کرده و پکیج را مجددا روشن میکند.

مشکلات پکیج گرمایشی کمتر است یا موتورخانه؟

اگر بخواهیم مزایای برتر پکیج‌های حرارتی را نسبت به موتورخانه بشماریم، می‌توانیم به این نکات اشاره کنیم:

  • پکیج‌های گرمایشی نیاز به فضای بزرگی جهت نصب و کارکرد ندارند
  • پکیج‌های گرمایشی کم مصرف و بی‌صدا هستند
  • پکیج‌های گرمایشی راندمانی بیشتری نسبت به موتورخانه‌های مرکزی دارند
  • پکیج‌های گرمایشی به راحتی نصب و راه‌اندازی می‌شوند و در صورت پیدایش مشکلات پکیج به راحتی قابل تعمیر و یا حتی تعویض هستند
  • به وسیله پکیج‌های گرمایشی هر واحد مسکونی به طور جدا و مستقل قادر به تامین آب گرم بهداشتی و همچنین گرمایش محیطی است
  • پکیج‌های گرمایشی مجهز به عملگرهای امنیتی هستند که مانع از بروز هرگونه حادثه احتمالی می‌شوند
  • با توجه به مزایای نام برده می‌توان گفت در کنار مشکلات پکیج باز هم این سیستم گرمایشی نسبت به موتورخانه‌های سنتی بسیار بهتر و اقتصادی‌تر است.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز

خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد

منبع : enconcomserv