اخبار کسب و کارعمومی

فرق پنجره های آلومینیومی و upvc چیست؟

آیا تفاوت بین پنجره های آلومینیومی و پی وی سی را می دانید؟ همانطور که می دانید امروزه برای تولید درب و پنجره از مواد مختلفی استفاده می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

از بین تمام مواد، آلومینیوم و UPVC بیشترین استفاده را برای ساخت پروفیل در و پنجره دارند. این مواد دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به بررسی و مقایسه آنها می پردازیم. منتظر ادامه مقاله این سازنده باشید.

1. پنجره های آلومینیومی

آلومینیوم رایج ترین ماده ای است که در ساخت نمایشگرهای در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد و از زمان های قدیم در صنعت ساختمان سازی استفاده می شده است.

آلومینیوم وزن سبکی دارد و در مقایسه با فولاد برای ساخت درب و پنجره مناسب است. پنجره های آلومینیومی دارای فریم، رنگ، متریال و دهانه های متفاوتی هستند که می توانند نیازهای ساختمانی را برطرف کنند.

ویژگی های پنجره آلومینیومی

وزن این نوع پنجره ها کمتر از پنجره های استیل است اما همچنان از استحکام خوبی برخوردارند.

به دلیل وزن کم این نوع پنجره ها، نصب آسانی نیز دارند.

پنجره های آلومینیومی به راحتی نگهداری می شوند و می توان آنها را با اسفنج مرطوب تمیز کرد.

پنجره های آلومینیومی می توانند جذب گرما یا اتلاف گرما را تا 60 درصد بهبود بخشند.

این پنجره ها ارزان و مقرون به صرفه هستند.

این ماده بیشترین میزان بازیافت را در بین فلزات دارد.

2. پنجره UPVC

UPVC مخفف Unplasticized Polyvinyl Chloride است. هیچ روان کننده ای به PVC که یک پلاستیک سخت است اضافه نمی شود، در حالی که UPVC تولید می شود.

فرق پنجره های آلومینیومی و upvc چیست؟

پلی وینیل کلراید غیرپلاستیکی است که مقاومت بالاتری نسبت به پی وی سی دارد و در ساختمان سازی به ویژه در تولید درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد.

پروفیل های UPVC در برابر مواد شیمیایی، نور خورشید، تغییرات جوی و رطوبت بسیار مقاوم هستند. وزن این ماده بسیار سبک است و قابل استفاده مجدد و بازیافت است.

ویژگی های پنجره UPVC

پنجره های دوجداره در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند.

سرعت نصب این پنجره ها بالا و آسان است.

این نوع پنجره عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی خوبی است و هزینه های سرمایش و گرمایش اشیاء ساختمان را کاهش می دهد.

پنجره های UPVC ضد آب هستند و رطوبت روی آنها تاثیری نخواهد داشت.

پنجره های upvc از نظر مقاومت در برابر خوردگی انتخاب خوبی هستند.

این پروفیل ضد سرقت را می توان با شیشه های ضد گلوله یا ضد سرقت ترکیب کرد تا مکانی امن ایجاد کند.

این پنجره ها به دلیل ظاهر درخشان و براق خود ذرات گرد و غبار کمتری را به خود جذب می کنند و به راحتی با مواد مخصوص تمیز می شوند.

در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده و اثرات مضر آن را از بین می برد.

پایداری، عمر طولانی دارد و پس از تخریب و تعمیر قابل استفاده مجدد است.

پنجره های یو پی وی سی

مقایسه پنجره UPVC و پنجره آلومینیومی

مقاومت پنجره UPVC بسیار بالا است و در دمای بسیار بالا آتش می گیرد، اما پنجره آلومینیومی در مقابل حرارت و آتش استحکام کمتری نسبت به UPVC دارد.

پنجره های UPVC نوعی عایق محسوب می شوند که از انتقال انرژی جلوگیری می کند. یکی از ویژگی های این نوع پنجره ها این است که با پروفیل های چند شیار ساخته می شوند. این فضاها با نوع خاصی از پوشش پر می شوند که پوشش پنجره را تقویت می کند. از سوی دیگر، آلومینیوم نوعی رسانا است که اجازه می دهد گرما از خود عبور کند. امروزه برای رفع این مشکل از ترمال بریک در فریم های آلومینیومی استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست این ماده نوعی عایق حرارتی است که از انتقال هوا و گرما جلوگیری می کند.

UPVC مقاوم و بادوام است و مواد شیمیایی تولید نمی کند. اما در فرآیند تولید آلومینیوم از مواد شیمیایی سرطان زا و خطرناک استفاده می شود. جایگزینی UPVC در ساخت پنجره باعث کاهش آسیب های محیطی می شود.

پنجره UPVC مقاومت بسیار بالایی دارد و دچار خوردگی و پوسیدگی نمی شود. در مقابل، پنجره آلومینیومی مقاومت کمتری در برابر آلودگی و تغییرات آب و هوایی دارد. این پنجره ها به مرور زمان زنگ می زند و تغییر رنگ می دهند.

تغییرات دما و اختلاف دما در داخل و خارج ساختمان باعث میعان بر روی جزئیات آلومینیومی می شود که به مرور زمان به آن آسیب می رساند، اما جزئیات UPVC به دلیل انعطاف پذیری از تراکم جلوگیری می کند.

در این مقاله سازنده تفاوت بین پنجره های آلومینیومی و پنجره های UPVC را با هم مقایسه می کنیم. امروزه استفاده از پنجره های یو پی وی سی افزایش چشمگیری پیدا کرده است چرا که این نوع پنجره ها عایق خوبی برای صدا و حرارت بوده و از ورود گرد و غبار به داخل خانه جلوگیری می کند.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات ارزشمندی کسب کرده باشید. اگر دوست داشتید، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در سازندگان در میان بگذارید.