حوادث

همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش برای تاسیس مدرسه امداد و نجات

همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش برای تاسیس مدرسه امداد و نجات

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر از تلاش جمعیت هلال اهامر برای ایجاد مدرسه کار، دانش، امداد و نجات با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.

بنا به گزارش، پیمان صبریان امروز در نشست مشترکی که امروز در ساختمان جمعیت هلال احمر با حضور تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: راه اندازی فرهنگستان کار و معرفت در حوزه امداد و نجات، هدف سازمان امداد و نجات است. هلال و در صورت همکاری، آموزش و پرورش طلاب این حوزه علمیه امداد و نجات در ارتفاع، امداد و نجات در سطح و امداد و نجات در عمق را آموزش می دهد و نیروهای متخصص امداد و نجات برای فعالیت در هلال احمر و سایر سازمان های امدادی آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد هلال احمر این است که آموزش در این حوزه علمیه به دو زبان باشد تا امکان کار پس از فارغ التحصیلی راحتتر فراهم شود، گفت: زنده یاب، آموزش نجات مردم در حوادث زمینی و هوایی. یکی از مهارت هایی است که در صورت تاسیس این حوزه در اختیار طلاب قرار می گیرد.

معاونت آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر تاکید کرد: رویکرد من در برگزاری آموزش های تخصصی، مهارت محور است. اگر این آموزش ها تحت عنوان آموزش رسمی به افراد ارائه شود قطعا تاثیر بهتری خواهد داشت. این رشته ها بازار کار مناسبی در داخل و خارج از کشور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، صبریان گفت: متأسفانه پیش بینی می شود در سال های آینده شاهد افزایش حوادث طبیعی و انسانی در جهان از جمله تغییرات اقلیمی باشیم. بنابراین آموزش افراد متخصص برای مقابله با حوادث بیش از پیش اهمیت دارد.

آخرین پیام