حوادث

پلیس فتا بازهم درباره لینک‌های جعلی و آلوده هشدار داد

پلیس فتا بازهم درباره لینک‌های جعلی و آلوده هشدار داد

دستیار پلیس جامعه فرهنگی فتایی فرجا گفت: مجرمان سایبری بر اساس رصد فضای مجازی و شکایات قضایی واصله به پلیس فتای از پیام رسان های بومی و غیربومی برای کلاهبرداری استفاده می کنند.

به گزارش تیتر نیوز، گروهبان رامین پاشایی گفت: بر اساس مشاهدات صورت گرفته در فضای مجازی و مستندات، شکایات و گزارش های مردمی مشخص می شود که آیا مجرمان سایبری با ایجاد اکانت های مختلف در پیام رسان های داخلی و غیر بومی با عناوینی مانند خودکشی می کنند یا خیر. مأمور ابلاغ جعلی قضایی یا نماینده سازمان های دیگر مانند سازمان حمایت هدفمند، وزارت صمت و … اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرده اند.

وی افزود: در این کلاس افراد به ارسال پیام هایی حاوی لینک های آلوده و جعلی، ارسال مطالب مختلف، حساب کاربری افراد در پیام رسان ها با موضوعاتی از جمله «ثبت شکایت قضایی علیه شما، صدور دستور توقیف، قطع و ثبت نام» مجرم هستند. تلفن های همراه.” لینک پیوست جعلی است” و … تا کاربران را متقاعد کند که دانلود و نصب لینک های آلوده بر روی تلفن همراه آنها امکان دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری، حساب های بانکی و امور مالی آنها را فراهم می کند.

پاشایی ادامه داد: مجرمان سایبری در روزهای اخیر از طریق پیام رسان های جعلی با حساب های کاربری مختلف و یا حساب های کاربری سرقت شده سایر افراد پیام هایی با موضوعات مشابه برای هموطنان خود ارسال کرده اند.

دستیار پلیس جامعه فرهنگی فتای فرجا گفت: با اقدامات متعدد و گسترده در حوزه اطلاع رسانی و هشدار پلیس فتای استان در صورتی که با همکاری رسانه ها و خبرگزاری ها محقق شد، سطح دانش فنی و رسانه ای هموطنان در حوزه جرایم سایبری قابل قبول بوده است، اما با توجه به ترفندهای پیچیده مجرمان سایبری، هموطنان ما باید همیشه این مطالب را در نظر داشته باشند.

پاشایی خاطرنشان کرد: سازمان ها و مراجعین حقوقی و رسمی برای ارتباط با مخاطبان خود از سامانه های ماسک استفاده کنند و شهروندان از پیام های ارسالی از طریق شماره تلفن یا حساب های نامعتبر و شخصی قانع نخواهند شد و ادلیران تنها مرجع رسمی ارسال اخطاریه قضایی است.

آخرین پیام