اخبار کسب و کاراقتصادیعمومی

چگونه کارتریج را تمیز کنیم؟

سطل آشغال کارتریج کجاست؟

کارتریج که منبع تامین رنگ در پرینتر بوده، دارای دو مخزن اصلی و ضایعات برای تونر است. درون مخزن اصلی، تونری که برای چاپ از آن استفاده می‌شود قرار می‌گیرد. درون مخزن ضایعات، تونر‌های اضافی قرار می‌گیرند. همزمان با خالی شدن مخزن اصلی، مخزن ضایعات پر شده و تونر اضافی درون آن قرار می‌گیرد.

برای رفع مشکل انداختن خط سیاه هنگام پرینت گرفتن، باید ایراد را در کارتریج جستجو کنید.

چگونه کارتریج را تمیز کنیم؟

چگونه سطل آشغال کارتریج را خالی کنیم؟

خرید کارتریج پرینتر: چگونه سطل آشغال کارتریج را خالی کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش باید بگوئیم، این کار تخصصی بوده و نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد. زیرا برای انجام این پروسه، لازم است کارتریج را از هم باز کرد تا بتوان تونر اضافی را از آن تخلیه کرد. علاوه بر این ممکن است، در طی انجام این کار، کل فضایی که در آن قرار دارید با تونر کثیف و آلوده شود. بهتر است مسائل مربوط به ، سرویس و را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید تا از آسیب به پرینتر جلوگیری کنید.

باز کردن سطل آشغال کارتریج، امری تخصصی بوده و تنها افراد ماهر در این زمینه می‌توانند آن را انجام دهند.

دستکشها فراموش نشود

اگر قصد تمیز کردن کارتریج جوهری را دارید، باید ابتدا یک جفت دستکش لاتکس برای خود تهیه کنید. در این مرحله شما بدون واسطه، با جوهر کار دارید، بنابراین باید جانب احتیاط را رعایت کرده و برای جلوگیری از پخش شدن قطرات جوهر، دستکش به دست کنید. می‌توانید برای اطمینان بیشتر، مقداری روزنامه و یا حتی سفره یکبار مصرف در محیطی که در آن کارتریج را تمیز می‌کنید پهن کنید. به یاد داشته باشید، اگر به دستکش لاتکس حساسیت دارید، می‌توانید از یک جفت دستکش پلاستیکی نیز استفاده کنید.

برای تمیز کردن کارتریج پرینتر، قبل از هر کاری ابتدا باید دستکش دست کنید.

ورود برق ممنوع

یا تمیز کاری فرقی نمی‌کند، مهم نیست که چه کاری با پرینتر دارید، در هر صورت قبل از هرکاری ابتدا باید آن را از برق کشیده و بگذارید خنک شود. این مرحله در بسیاری از امور مربوط به پرینتر یکسان است و تغییری نمی‌کند. اما در برخی از پرینتر‌ها، تنها در صورتی می‌توانید کارتریج را از دستگاه خارج کنید که، چاپگر به برق وصل باشد. در چنین شرایطی ابتدا بهتر است، کارتریج‌ها را به آرامی از دستگاه بیرون آورده و سپس آن را از برق بکشید. اگر پرینتر را از برق کشیده و متوجه شده‌اید که در چنین شرایطی نمی‌توانید کارتریج‌ها را بیرون بیاورید، دست نگه دارید. زیرا فشار و قدرت شما، تنها باعث آسیب به پرینتر خواهد شد.

خدمات شارژ کارتریج فالنیک

بهترین قیمت شارژ کارتریج را برای بهترین کیفیت آن بخواهید، 25 بار شارژ کارتریج در فالنیک معادل یک بار خرید کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.

با احتیاط عمل کنید

اکنون زمان آن رسیده است که، به سراغ پرینتر رفته و کارتریج را بیرون بیاورید. به طور کلی کارتریج پرینتر‌های جوهری، در قسمت جلویی دستگاه قرار دارند. شما می‌توانید بدون هیچ فشاری و به راحتی محفظه را باز کرده و کارتریج و کاغذ را مشاهده کنید. دستکش به دست کرده و آرام آرام کارتریج‌ها را، یکی یکی بیرون بیاورید. برای این کار کافیست، در کمال آرامش کمی کارتریج‌ها را به سمت پایین فشار داده تا از نگهدارنده جدا شوند. در ابتدای مقاله اشاره کردیم که، قبل از هرکاری ابتدا دستکش به دست کنید، چربی طبیعی که در پوست دستان شما وجود دارد، می‌تواند در اثر برخورد با کارتریج به شدت روی کیفیت پرینت تاثیر بگذارد.

بعد از دست کردن دستکش‌ها، به آرامی کمی فشار به کارتریج وارد کرده تا بتوانید آن را بیرون بیاورید.

حالا وقت تمیز کاری است

بعد از بیرون آوردن کارتریج، آن را روی یک دستمال خشک قرار داده و سپس وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. به مقداری دستمال لطیف و الکل ایزوپروپیل احتیاج دارید. الکل ایزوپروپیل یک ماده موثر، برای تمیز کردن ماشین‌های اداری است. مقداری الکل روی دستمال ریخته و با ظرافت و آرامی روی کارتریج بکشید، تا بدنه را از هرگونه جوهر و لک اصافی پاک کنید. شما می‌توانید برای اطمینان از پاک شدن تمامی جوهر‌ها، این پروسه را چندبار انجام دهید.

با تمیز کردن این قطعه، کیفیت را بالا ببرید

اگر از کاربران پرینتر‌های جوهری باشید، بی شک از نقش اساسی هد پرینتر در کیفیت چاپ آگاهی دارید. خشک شدن جوهر روی هد پرینتر و یا گرفتگی سوزن نازل‌ها، می‌تواند در کیفیت پرینت تاثیر گذار باشد. خوشبختانه، برای رفع این مشکل راه‌حل‌های زیادی وجود دارد. یکی از آن‌ها تمیز کردن هد پرینتر است. شما می‌توانید هد پرینتر را به صورت دستی و یا خودکار تمیز کنید. برخی از پرینتر‌ها از قابلیت تمیز کردن هد به صورت خودکار پشتیبانی می‌کنند. برای دانستن این نکته، که آیا پرینتر شما قابلیت تمیز کردن هد به صورت خودکار را دارد یا خیر، می‌توانید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

راه و روش مختلفی برای تمیز کردن هد پرینتر وجود دارد، اما آسان‌ترین راه استفاده از یک گوش پاک کن پنبه‌ای است. هد پرینتر را از دستگاه خارج کرده و گوش پاک کن را در آب داغ زده و سپس به بدنه هد بکشید. به آرامی تمامی قسمت‌های هد را، با استفاده از این وسیله تمیز کنید. برای نتیجه بهتر، این عملکرد را چندبار انجام دهید.

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش کیفیت پرینتر، تمیز کردن هد پرینتر است.

کارتریج را خشک کنید

بعد از تمیز کردن کارتریج با الکل ایزوپروپیل، باید مقداری دستمال کاغذی برداشته و کارتریج مرطوب را با دقت و به آرامی خشک کنید. هیچ نقطه‌ای را از قلم نیاندازید، کارتریج باید خشک و عاری از هرگونه رطوبتی باشد. زیرا قرار دادن کارتریج خیس و مرطوب درون پرینتر، تنها به دستگاه شما آسیب وارد خواهد کرد.

نوبت نصب کارتریج است

حالا که کارتریج‌ها را، با دقت خشک کردید باید دوباره آن‌ها را سر جای خود قرار دهید. برای این کار کافیست کمی کارتریج‌ها را به سمت پایین فشار داده و آن‌ها را سمت نگهدارنده هول دهید. اگر نصب کارتریج را به درستی انجام داده باشید، صدای تقی از دستگاه خواهید شنید. اکنون با انگشتان خود روی کارتریج‌ها بکشید و بررسی کنید که آیا آن‌ها محکم هستند و یا در جتای خود لق می‌زنند. همانطور که اشاره کردیم، در طی انجام تمامی این مراحل باید دستکش به دست کرده باشید.

بعد از خشک کردن کارتریج‌ها، باید آن‌ها را با ملایمت در دستگاه قرار دهید.

پرینتر را امتحان کنید

بعد از اطمینان یافتن از نصب درست کارتریج، باید دستگاه را به برق وصل کرده و سپس آن را روشن کنید. اکنون شما باید، دستگاه را امتحان کنید. بنابراین چند فایل را برای چاپ، از سیستم به پرینتر ارسال کنید. یک فایل تک رنگ و سندی رنگی انتخاب کنیدف تا از نصب درست کارتریج مشکی و کیت کارتریج رنگی اطمینان یابید. متون سیاه و سفید و رنگی را برای پرینتر ارسال کنید تا ببینید اسناد و متون چگونه چاپ می‌شوند.

علت سیاه شدن برگه هنگام پرینت

یکی از مشکلاتی که، کاربران پرینتر همواره از آن شکایت می‌کنند انداختن خط سیاه هنگام پرینت گرفتن است. اگر از پرینتر جوهری استفاده می‌کنید، علت سیاه شدن برگه هنگام پرینت می‌تواند به دلیل کثیفی هد پرینتر باشد. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید تمیز کردن هد پرینتر را به صورت دستی و خودکار انجام دهید. اما اگر به دنبال علت انداختن خط سیاه هنگام پرینت گرفتن در پرینتر‌های لیزری هستید، باید بدانید یکی از علائم پر شدن سطل آشغال کارتریج، سیاه شدن برگه هنگام پرینت است.