حوادث

۳۹۵ میلیون تردد بین شهری طی تعطیلات نوروزی/ مسافران از جاده هراز به شمال سفر کنند

۳۹۵ میلیون تردد بین شهری طی تعطیلات نوروزی/ مسافران از جاده هراز به شمال سفر کنند

مدیر میدان راهور علت اصلی تصادفات و تلفات را خستگی و عدم دقت جاده عنوان کرد و گفت: ترافیک نیمه سنگین و سنگین است. مسافران باید نکات ایمنی را در طول سفر در نظر داشته باشند.

گزارش خواهد کردسردار سید کمال هادیان فر درباره میزان تردد بین جاده ای نیز گفت: 395 میلیون تردد بین استانی و بین شهری تاکنون (10 فرودین) انجام شده که از این میزان 27 میلیون تردد در روز گذشته اتفاق افتاده است. این تردد نسبت به سال گذشته 5 درصد و نسبت به نوروز 1400 بیش از 40 درصد افزایش داشته است که البته این افزایش ترافیک روندی طبیعی و مناسب است.

وی افزود: متاسفانه در این 15 روز از نوروز و تعطیلات حدود 666 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند. علت ۷۶ درصد این تصادفات واژگونی خودرو بر اثر خستگی بوده و بین ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ داده است. بازیکنان باید مراقب باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند و حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور پلیس راهور ادامه داد: بارش برف در استان های اردبیل گزارش شده است که با کاهش دما همراه خواهد بود و این شرایط جوی به ویژه در مسیرهای منحرف خطرناکتر است و توصیه می شود در این مسیرها از زنجیر چرخ و وسایل ایمنی استفاده شود. مسیرها استفاده شود

وی افزود: بیش از همه استان ها تجمعات مردمی در استان های گیلان و مازندران است. شدت ترافیک در برخی نقاط سنگین و در برخی نقاط نیمه سنگین است. جاده چالوس نیز از شمال به جنوب یک طرفه است، مسافران از این مسیر نمی توانند به شمال بروند، باید از مسیر قزوین عبور کنند وگرنه به سمت شمال حرکت می کنند، همچنین جاده برای مسافران دو طرفه است.

سردار هادیان فر در پایان در خصوص محورهای کیشور جنوبی توضیح داد: در محورهای کیشور جنوبی تردد به صورت مستمر در جریان است اما نکته مهم این است که تصادفات معمولا در 30 کیلومتری شهرها و در مسیرهای طولانی اتفاق می افتد لذا رانندگان استراحت کنند. و نکات ایمنی را رعایت کنید.مسیر باید مورد توجه و احترام قرار گیرد.

آخرین پیام