استان ها

?? تغییرات بزرگ در صنعت فیلم‌سازی پس از کرونا

فروش بلیط در گیشه هم افت کرد؛

?? تغییرات بزرگ در صنعت فیلم‌سازی پس از کرونا

اما در حالی که صنعت فیلمسازی مشغول سور و سات و جشن گرفتن است، فروش بلیط در گیشه در مقایسه با دوران قبل از کرونا شاهد یک کاهش ۳۵ درصدی است که این برای سینما‌های کوچکتر اصلاً اتفاق خوبی نیست.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، خانواده جرج میچل صاحب یک سالن سینما در شهر نیانتیکِ کنتیکات بودند، اما بعد از این که پاندمی کووید ۱۹ منجر به رکود شدید در این کسب وکار شد، آن‌ها مجبور شدند تا سینمایشان را تعطیل کنند.

میچل در گفت‌وگو با سی بی سی نیوز گفت: «وقتی که کرونا از راه رسید، فروش ما به صفر رسید و این پایان کار ما  بود.».

در حالی که کووید ۱۹ آخرین ضربه را به پیکر سالن‌هایی مانند سالن میچل‌ها وارد می‌کرد، این کسب و کار از قبل از آن مجبور به تحمل تغییرات بسیار بزرگی شده بود؛ و حالا این تغییرات در صنعت فیلم سازی را می‌توان احساس کرد.

به زودی شاهد اعتصاب نویسنده‌ها خواهیم بود و این کسب وکار به شدت تحت تاثیر سینمای خانگی و اثرات هنوز پابرجای پاندمی کرونا قرار دارد.

فردا شب ۹۵ امین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار برگزار می‌شود و فیلم‌هایی مانند «همه چیز همه جا به یکباره» و «خانواده فیبلمن» برای دریافت اسکار بهترین فیلم باید با غول‌هایی مانند «تاپ گان ماوریک» رقابت کنند.

در حالی که صنعت فیلمسازی مشغول سور و سات و جشن گرفتن است، فروش بلیط در گیشه در مقایسه با دوران قبل از کرونا شاهد یک کاهش ۳۵ درصدی است که این برای سینما‌های کوچکتر اصلاً اتفاق خوبی نیست.

بلونی روزنامه نگار حوزه رسانه می‌گوید: «نتیجه بعد از کووید این است که امروز می‌بینیم گیشه  روی فیلم‌های کمتری تمرکز کرده و این سود بیشتری را عاید فیلم‌هایی مانند «مرد عنکبوتی: راهی به سوی خانه نیست»، «تاپ گان: ماوریک»، «آواتار: راه آب» می‌کند؛ و لایه‌های میانی و پایینی بیشترین فشار را تحمل می‌کنند و برای بقا دست و پا می‌زنند.»

او گفت که هر ۱۰ فیلم بالای جدول فروش سال گذشته فیلم‌هایی بودند که دنباله فیلم‌های دیگر بودند و این برای سینمادوستانی که علاقه‌مند به فیلم‌های جدی‌تر هستند نگران کننده است، چون به این ترتیب استودیو‌های فیلم سازی کمتر به ساخت فیلم‌های جریان بدنه و جدی توجه می‌کنند.»

برای مثال، فیلم «باشگاه خریداران دالاس»، یک فیلم مستقل در سال ۲۰۱۳ که اسکار بهترین بازیگر مرد را برای متیو مک کاناهی به ارمغان آورد و نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شد جزء این فیلم‌ها است.

وینتر تهیه کننده این فیلم می‌گوید شبکه‌های سینمای خانگی کاری کرده که فیلم‌هایی که در گذشته تنها در تعداد کمی از سینما‌ها اکران می‌شدند امروز برای مخاطبان بیشتری در دسترس بشوند.

«خبر خوب این است که با دسترسی به محتوا و دسترس به تولید محتوا، فرصت‌های زیادی برای نقل داستان‌های مختلف وجودخواهد داشت. اما این بزرگترین آسیب را به سالن‌های سینمای مستقل وارد می‌کند و آن‌ها را به تدریج حذف می‌کند.»

انتهای پیام/