فرهنگ و هنر

? برگزیدگان کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قزوین معرفی شدند

? برگزیدگان کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قزوین معرفی شدند

تیتر نیوز/قزوین کنگره بین‌المللی شعر ایثار با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی با برگزیدگان در قزوین به کار خود پایان داد.

آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان کشوری و استان قزوین و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

بنا بر این خبر برنامه‌های مختلفی از جمله دکلمه‌خوانی فرزند شهید مدافع حرم الیاس چگینی، نماهنگ، اجرای سرود ابن‌الرضا(ع) و گروه سرود نجم‌الثاقب و قرائت بیانیه هیئت داوران هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در آیین اختتامیه اجرا شد.

هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار پیرامون موضوعات «شهدا و ایثارگران»، «مادران و همسران معظم شهدا و بانوان عاشورایی»، «سبک زندگی در مکتب فاطمی»، «شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین»، «شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم»، «فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده» و «شهدا و ایثارگران استان قزوین» امسال در استان قزوین برگزار ‌شد.

این کنگره ۳ بخش داشت که بخش اصلی شامل شاعران سراسر ایران بزرگ، بخش بین‌الملل شامل شاعران سایر کشورها در زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و بخش ویژه شامل شاعران خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین قالب اشعار ارسالی کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف و ذهن و زبان کودک و نوجوان بود.

برگزیدگان جشنواره

به گزارش تیتر نیوز، در بخش اصلی سرود، ترانه و تضعیف «زهرا سالاری» از خراسان رضوی رتبه اول، «رضا یزدانی» از قم رتبه دوم، «فاطمه بدیعی» از اصفهان رتبه سوم را از آن خود کرده و «رضا نیکوکار» از گیلان و «زهرا ساری» از سیستان و بلوچستان شایسته تقدیر شدند.

«حسین خزایی» از کرمانشاه رتبه اول، «اسماعیل محمدپور» از گیلان رتبه دوم، «سیدمحمد بابامیری» از قم رتبه سوم و «محمدحسین ابوترابی» و «عباس همتی» از قزوین عنوان شایسته تقدیر را در بخش اصلی قالب کلاسیک به دست آوردند.

در بخش اصلی قالب نو و نیمایی، «زینب رحمانی» از خوزستان رتبه اول، «مجتبی صفدری» از گیلان رتبه دوم، «زینب بندری» از سمنان رتبه سوم را از آن خود کردند و «مریم خراسانی مطلق» از خراسان رضوی، «سارا خلیفه» از فارس و «زلیخا بنی‌ایمان» از فارس شایسته تقدیر شدند.

در بخش اصلی قالب ذهن، زبان کودک و نوجوان، «زهرا محدثی‌خراسانی» از خراسان رضوی، «حسین عبدی» از گلستان و «طوبی زارع» از یزد به ترتیب حائز رتبه‌های نخست تا سوم و «رسول شریفی» و «مهدی مردانی» شایسته تقدیر شدند.

همچنین در بخش بین‌المللی، «آیات جرادی» از لبنان، «نادیا الحقانی» از لبنان و «عماد الکثری غراوی» از خوزستان به ترتیب رتبه نخست تا سوم و «احمد شهریار» از پاکستان عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کردند.

در بخش ویژه «علیرضا دهرویه» از قم در قالب کلاسیک، «ثریا عبدی» از اصفهان در قالب نونیمایی و «علی سلیمانی» از گیلان در قالب سرود، ترانه و تصنیف شایسته تقدیر شدند. در بخش شهدای قزوین نیز «اسماعیل سکاک» و «محمدحسین ابوترابی» برگزیده شدند.

در مراسم اختتامیه، خانواده شهید شاعر «حسین برزگرگنجی»، شاعر «رقیه آقایی» مادر شهید «زکریا شیری» و شاعر «یداله هاشمی» پدر شهید نبی‌الله هاشمی تجلیل شدند.

انتهای پیام