فرهنگ و هنر

? پاکسازی پل‌های تاریخی لرستان از نوشته‌های تبلیغاتی

? پاکسازی پل‌های تاریخی لرستان از نوشته‌های تبلیغاتی

تیتر نیوز/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پاکسازی پل‌های تاریخی استان از شعارنویسی‌ها، لکه‌ها، رنگ پاشیدگی‌ها و نوشته‌های تبلیغاتی خبر داد.

عطا حسن‌پور بیست و هشتم اسفندماه اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی شهروندان با بی‌توجهی به قدمت و ارزش پل‌های تاریخی اقدام به شعارنویسی و مخدوش کردن این ابنیه کرده‌اند که در همین راستا همه پل‌های تاریخی استان در آستانه سال جدید پاکسازی شدند.

وی ادامه داد: این نوشته‌ها و شعارنویسی‌ها اغلب به وسیله رنگ روغنی انجام می‌گیرد که پاک کردن آن‌ها هم سخت بودن و ممکن است به بنا آسیب وارد کند ضمن اینکه شعارنویسی بر روی ابنیه تاریخی جرم محسوب می‌شود و این کار پیگرد قانونی در بردارد.

حسن‌پور تأکید کرد: پسندیده است هم استانی‌ها با توجه به قدمت و ارزش پل‌ها و ابنیه تاریخی هرگز اقدام به مخدوش کردن آنان نکنند و بدانند که این میراث متعلق به خود آنان و کشور است بنابراین باید خود در برابر حفاظت از این ابنیه مسئول بدانند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: در ایام نوروز بازدید از پل‌های تاریخی استان به عنوان شاهکار معماری جهان از برنامه‌ها و اولویت‌های مسافران و ‌گردشگران محسوب می‌شود.

انتهای پیام