واکنش ستادکل نیروهای مسلح به «کاهش مدت سربازی»

رئیس اداره سرمایه انسانی تصمیم و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح برای کاهش مدت خدمت سربازی را تکذیب کرد.

بنا به گزارش، همین روز گذشته بود که یکی از رسانه ها بدون منبع و تنها با تکیه بر شنیده ها در خبری اعلام کرد که «مدت سربازی در سال 1402 کاهش می یابد». این شایعه ای بود که چند ماه پیش در میان برخی از سربازان مطرح شده بود، اما هر بار پیگیری های تیتر نیوز از منابع رسمی مرتبط با ارتش، چنین تصمیمی را تایید نمی کرد.

حال در جدیدترین اخبار مربوط به کاهش مدت خدمت سربازی، شایعاتی که در میان سربازان مطرح شده بود در یکی از رسانه ها نیز بازنشر شد و اعلام شد که «ستاد کل نیروهای مسلح دوره مورد نظر را بررسی کرده است. خدمت سربازی و بر این اساس، پس از ابلاغ، سازمان نظام وظیفه عمومی و مدت خدمت سربازی کاهش می یابد.

واکنش ژنرال به

امیر رحیمی پور

پس از اعلام این خبر، امیر غلامرضا رحیمی پور، رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت که چنین تصمیمی معتبر نیست و ستاد کل نیروهای مسلح تصمیمی در خصوص کاهش کاهش نداشته است. دوره سربازی چنین موضوعی ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه منتظریم رسانه ها در مناطقی مانند نذیر سرزابی با منبع و رضایت اخبار را منتشر کنند، گفت: انتشار چنین اخباری در سطح رسانه باعث می شود خدای ناکرده برخی از سوژه ها دچار شوند. سربازی را به تعویق انداختند اگر نیایند برایشان مشکل ایجاد می کند.

با تاکید بر اینکه ستاد کل نیروهای مسلح از هرگونه طرح و تصمیمی در راستای زیباسازی بیشتر و بهبود مستمر محیط نظامی استقبال خواهد کرد. در صورت تایید حتما از طریق منابع و رسانه های رسمی اعلام خواهم کرد. متأسفانه در گذشته دیده شده بود که عده ای طرح ها و نظریات خود را در مورد ارتش به گونه ای مطرح کردند که گویی چنین تصمیمی اجرا شده است.

در حال حاضر بر اساس تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح مدت خدمت سربازی در مناطق «عادی» برای سربازان بومی ۲۴ ماه و برای سربازان غیربومی ۲۱ ماه است. اگر سربازان خدمت سربازی خود را در مناطق «امنیت غیر درگیری یا بد آب و هوا» بگذرانند، در صورت بومی بودن 21 ماه و در غیر بومی بودن 18 ماه خدمت خواهند کرد. همچنین برای سربازان بومی و غیربومی در صورت انجام خدمت سربازی در مناطق «درگیری عملیاتی» مدت خدمت سربازی 17 ماه در نظر گرفته می شود.

آخرین پیام