حوادث

اعلام مناطق قرمز لرستان / هشدار‌ها جدی گرفته شود

اعلام مناطق قرمز لرستان / هشدار‌ها جدی گرفته شود

آفتاب نیوز:

بهروز مرادپور امروز 21 فروردین ماه در جلسه مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: سامانه بارشی نسبتا قوی از صبح چهارشنبه تا صبح جمعه در لرستان فعالیت خود را آغاز می کند و شاهد بارش های خوبی در استان خواهیم بود.

وی افزود: دوره اصلی فعالیت این سامانه از بعدازظهر چهارشنبه تا بعدازظهر پنجشنبه است و خطراتی از جمله آبگرفتگی معابر، بارش باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید، گردباد، بارش باران و برف در ارتفاعات و ریزش را به همراه خواهد داشت. درجه حرارت.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: این سامانه بارشی شدید و ضعیف تمام نقاط استان را در بر می گیرد و احتمال طغیان رودخانه ها و معابر در تمامی شهرستان های لرستان وجود دارد.

مرادپور تصریح کرد: میزان بارندگی در لرستان 40 تا 60 میلی متر پیش بینی می شود اما احتمال بارندگی 50 تا 70 میلی متر است و در جنوب و جنوب شرق استان نیز این میزان بارندگی بین 120 پیش بینی می شود. تا 140 میلی متر

وی ادامه داد: در کوهدشت، رومیشکان، پلدختر، سراب دورا، خرم آباد، اسپیدیدشت، شول آباد و نورآباد شهید بین 130 تا 160 میلی متر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه بیشترین بارندگی مربوط به نواحی غرب، مرکز، جنوب و جنوب شرق استان یعنی شهرستان های کوهدشت، رومیشکان، پلدختر، چگنی، خرم آباد، اسپیددشت، شول آباد و نورآباد است. وی تصریح کرد: در جنوب پلدختر، پاالم و باران سیل آسا و کوتاه مدت خواهد بود که بسیار خطرناک است.

مرادپور با بیان اینکه هشدارها باید جدی گرفته شود، تاکید کرد: مناطق کرگانه و چمنجیر خرم آباد، آفرینه در پلدختر، کشکان، روستای کیشور در بخش پاپی، اسپادیشت و نورآباد قرمز و خطرناک اعلام شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی به صورت مایع و در مناطقی مانند فارسیش و قلبادوش الیگودرها بارش باران و برف خواهد بود، تصریح کرد: تله های غیر چرا، سازه های سبک و سنگین را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: این سامانه جمعه شب از استان خارج می شود اما شنبه شاهد کاهش دما خواهیم بود.

مرادپور یادآور شد: همچنین از فردا سه شنبه گرد و خاک شدید زیادی از کشور عراق وارد لرستان می شود و شاهد کاهش میزان بارندگی نیز خواهیم بود.