حوادث

ردپای چند فرد نقابدار در درگیری روستای دانیال سلمانشهر

ردپای چند فرد نقابدار در درگیری روستای دانیال سلمانشهر

تیتر نیوز/مازندران معاون سیاسی امنیتی مازندران گفت: عده ای نقابدار که از اهالی روستای دانیال نبودند با هدف ایجاد اغتشاش و ناآرامی اقدام به آتش سوزی تاریخی کردند.

روح الله سلگی با بیان اینکه این درگیری منشأ قدیمی دارد، گفت: امروز در برخی اخبار گفته شد که طرف دعوا یک نهاد دولتی بوده اما اینطور نبوده بلکه طرف دعوا فردی بوده که دارای وقف خاص

وی افزود: این فرد در حال قرار دادن اموال خود در این زمین است که اگر این اقدام را تایید یا رد نکردیم باید بررسی شود.

معاون سیاسی امنیتی مازندران خاطرنشان کرد: مردم برای اعتراض به این اقدام در روستای دانیال حاضر می شوند و یکی دو نفر مردم را به ایجاد هرج و مرج تحریک می کنند.

سلگی خاطرنشان کرد: عده ای نقابدار که اهل روستا نبودند برای تامین غذای رسانه های مخالف وارد درگیری شدند و بررسی های اولیه نشان می دهد که این افراد مست نیز بوده اند، این در حالی است که این افراد افرادی بودند که هیچ نداشتند. در روستا سود می بردند، اما منفعت آنها ایجاد ناامنی در منطقه بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزود: این افراد و تعدادی از اهالی روستا در صورت کشته شدن دو نفر به خودروی نیروی انتظامی حمله کرده و درگیری ایجاد می کنند.

این مسئول با بیان اینکه درگیری بر سر زمین های این روستا به قبل از انقلاب برمی گردد، گفت: پرونده واگذاری این زمین ها مربوط به دوران قبل از انقلاب بوده و اگر عده ای اعلام کردند این زمین ها توسط دولت واگذار شده است. نهادها، دروغ است.

وی افزود: امروز رسانه ها با هدف تحریک و اغتشاش بیش از هزار محتوای جعلی به ویژه در روستای دانیال تولید کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی استانداری کمیته حقیقت یاب ویژه تشکیل شده است، ادامه داد: بررسی دقیق این موضوع در دستور کار نهادهای امنیتی استان قرار گرفت.

سلگی بیان کرد: اگر در تحقیقات با افرادی که در این موضوع مردم را تحریک کرده اند و یا دستگاه ها مقصر بوده اند برخورد کنیم قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد.

آخرین پیام