«زیست شبانه» تابو نیست/ شرایط اجرای آن باید فراهم شود

«زیست شبانه» تابو نیست/ شرایط اجرای آن باید فراهم شود

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه «زندگی شبانه» تابو نیست، گفت: اگر در هر نقطه از تهران شرایط برای شب زنده داری فراهم شود این مهم است.

علیرضا نادعلی در گفت وگو با تیتر نیوز، وی در خصوص ظرفیت شهر تهران برای داشتن شب زنده داری گفت: اجرای شبانه روزی منوط به رعایت موازین ایرانی و اسلامی است و شاهدیم که در ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان که بسیاری از مشاغل تعطیل هستند، بسیاری از مشاغل از شب تا صبح باز هستند.البته برای اینکه بتوانیم کار کنیم، کار باید به صورت ایمن و مطمئن و با رعایت هنجارها، نظافت و بهداشت انجام شود.

وی با اشاره به اجرای شب زنده داری در بسیاری از کشورهای اسلامی در ماه رمضان گفت: باید شرایط اجرای شب زنده داری از جمله امنیت فراهم شود، در صورت نیاز نیروهای امنیتی و اداری در صورت نیاز شرایط لازم را فراهم کنند. بودجه و نیروی انسانی لازم را داشته باشد این موضوع باید بررسی شود یا نظارت در حوزه بهداشتی تشدید شود، در مجموع می گویم اساساً هر جا که شرایط وجود داشته باشد این کار را انجام می دهیم و تابو نیست.

نادعلی افزود: سال گذشته همکاران مدیریت شهری در ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی از جمله برگزاری جشنواره های مختلف و غرفه های فراوان انجام دادند و این تجربه شبانه روزی در ماه مبارک رمضان برای دومین بار در ماه رمضان امسال اجرا می شود و تاکنون انجام شده است. موفقیت آمیز.”

آخرین پیام