اخبار کسب و کاراقتصادیعمومی

شغل طراحی وب چیست

معرفی شغل طراح وب: شرح وظایف طراح وب

طراح سایت در اصفهان رخ نت: جلسه با مشتریان: بیشتر طراحان وب، کار خود را با جلسه مشتری و کارفرما به منظور درک کامل از درخواست‌ها شروع می‌کنند. آن‌ها نیاز مشتری را شناسایی و با توجه به شرایط، آن‌ها را عملی می‌کنند. اطلاعاتی که مشتری قصد انتشار در وب‎سایت دارد؛ و ظاهر درخواستی برای سایت از موضوعات مهم در این جلسه‌ها است.

برنامهنویسی وبسایت: در شغل طراح وب پس از ارزیابی خواسته‌های مشتری، وب‌سایت‌ها را با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی طراحی می‌کنند. آن‌ها از این زبان‌ها برای خلق صفحات منحصربه‌فرد تحت وب و ظاهر وب‌سایت استفاده می‌کنند.

کار تیمی: بسیاری از طراحان وب، در گروه‌های بزرگ‌تر با طراحان گرافیک، تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌نویسان کامپیوتری همکاری می‌کنند. کار گروهی به این معناست که هرکسی می‌تواند مسئولیت بخشی را که نسبت به آن تسلط دارد بر عهده بگیرد؛ مثلا برای ساخت انیمیشن‌ها و درگاه‌های تجارت الکترونیک، هر شخص باید قسمتی از کار را انجام دهد.

ادغام نتایج: پس از همکاری با اعضای گروه، طراحان وب تمام اجزای مورد نیاز را برای ساختن وب‌سایت ادغام می‌کنند. پس از آزمایش و تست، محصول نهایی به مشتری تحویل داده می‌شود.

جدیدترین فرصت‌های شغلی شرکت‌های معتبر را در صفحه آگهی استخدام ببینید.

شغل طراحی وب چیست

 معرفی شغل طراح وب: نیازمندیهای کار

دوره کارآموزی طراحی سایت در اصفهان: طراحان وب حرفه‌ای، معمولا به مدرک دانشگاه، کارآموزی و مهارت‌های نرم (مهارت‌های اخلاقی و شخصیتی) نیاز دارند؛ تا کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند.

تحصیلات برای شغل طراح وب

اکثر طراحان وب مدرک دانشگاهی دارند. کارفرمایان حداقل به طراحانی نیاز دارند که در طول دو سال مدرک کاردانی خود را کسب کرده باشند؛ یا چهار سال برای مدرک کارشناسی درس خوانده باشند. از رشته‌های زیر به‌عنوان رشته‌های محبوب و اختصاصی طراحان وب نام برده می‌شود.

برنامهنویسی برای شغل طراح وب

این رشته بر زبان‌های کامپیوتری و اصول ریاضی و علمی برنامه‌نویسی تاکید ویژه دارد. طراحان وب با انگیزه می‌توانند در این رشته تحصیلی، اصول توسعه وب را تا حد بسیار خوبی یاد بگیرند.

طراحی گرافیکی برای شغل طراح وب 

این رشته با تمرکز بر آموزش اصول طراحی هنری و خلاقانه به دانشجویان و متقاضیانی که در آینده حرفه طراحی وب را انتخاب می‌کنند، دید خوبی نسبت به ظاهر وب‌سایت‌ها می‌دهد.

کارآموزی برای شغل طراح وب

به جای انجام یک دوره کارآموزی معمول و رسمی، بیشتر طراحان وب، از کارآموزی در حین کار استفاده می‌کنند. در طول هفته‌ها یا ماه‌ها، آن‌ها می‌توانند روال کار سازمانی که در آن مشغول شده‌اند را یاد بگیرند؛ و با اصول طراحی مورد نظر شرکت آشنا و هماهنگ شوند.

مهارتها برای شغل طراح وب

برای آن که روزهای خوب حرفه‌ای را به‌عنوان طراح وب بگذرانید، باید مهارت‌های زیر را در خود شناسایی و تقویت کنید.

تسلط بر زبانهای برنامهنویسی کامپیوتری: تمام طراحان وب باید اصول زبان‌های برنامه‌نویسی کامپیوتری، مثل HTML را بدانند. بسیاری از طراحان از SQL، جاوا اسکریپت و دیگر زبان‌ها نیز استفاده می‌کنند.

خلاقیت: طراحان وب مسئول توسعه سایت‌ها با ظاهری جدید و منحصربه‌فرد برای مشتریان هستند. این سایت‌ها باید مطابق بر خواسته‌ها و نیازهای مشتری طراحی شود. مهارت‌های خلاقانه، به طراحان وب امکان توسعه راه و روش‌های جدید برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و پیاده‌سازی مفاهیم را می‌دهد.

توجه به جزئیات: ازآنجایی‌که طراحان وب از کدنویسی برای زیبایی بیشتر و کاربردی‌تر کردن وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند، آن‌ها باید توانایی تمرکز بر جزئیات و تشخیص خطاها را داشته باشند.

معرفی شغل طراح وب: محیط کار

طراحان وب توسط شرکت‌ها استخدام می‌شوند. با نهادهای مختلف به صورت قراردادی همکاری می‌کنند؛ یا فریلنسر، صاحب‌کار خودشان هستند. این افراد تمام کارهای‌شان را پشت میز انجام می‌دهند؛ و از کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند در سالن‌های یکپارچه، پارتیشن‌های کارمندی، یا دفاتر بزرگ کار کنند.

برای مشاهده آگهیهای استخدام به صفحهی  مراجعه کنید

معرفی شغل طراح وب: چگونه یک طراح وب شویم؟

با دنبال‌کردن این پنج قدم می‌توانید شانس خود را برای ورود به شغل طراح وب امتحان کنید.

مدرک تحصیلی تکمیلی دریافت کنید: برای آن‌که بیشتر امتیازهای یک آگهی‌ شغلی را داشته باشید، بهتر است که دوره کاردانی یا کارشناسی را در رشته برنامه‌نویسی کامپیوتر یا طراحی گرافیک بگذرانید.

به تسلط در زبانهای برنامهنویسی برسید: زبان‌های برنامه‌نویسی، بهترین دوستان شما در زمان طراحی وب و کد‌نویسی هستند. شما باید قواعد و قوانین حاکم بر هر زبانی را یاد بگیرید. تسلط بر زبان برنامه‌نویسی HTML یا جاوا اسکریپت و SQL پیشنهاد می‌شود.

در طراحی گرافیک پیشرفت کنید: شما باید درک وسیعی از اصول طراحی گرافیک داشته باشید؛ تا بتوانید بهترین ظاهر را برای توسعه وب‌سایت‌ها در نظر بگیرید. این موضوع کمک شایانی در موفقیت به‌عنوان طراح وب می‌کند.

برای داشتن شغل طراح وب یک سابقه کاری خوب برای خود جمع کنید: رزومه‌ای شامل تحصیلات، مهارت‌ها و تجارب کاری خود تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از فرمت‌های استاندارد ساخت رزومه استفاده کنید؛ تا کارفرمایان بتوانند به سادگی، برتری‌های شما نسبت به دیگر متقاضیان را درک کنند.

برای آگهیهای شغلی تقاضای کار دهید: سعی کنید در گروه‌های کوچک مرتبط با کارتان عضو شوید؛ یا لیست آگهی‌های شغلی را برای پیدا کردن شغل مناسب جستجو کنید. برای بیشتر کردن شانس خود در پیدا‌کردن شغل، پس از ثبت درخواست، نظرات و رفتارهای کارفرمایان و شرکت‌های احتمالی آینده‌ را پیگیری کنید.

سخن آخر در مورد شغل طراح وب

وب‌سایت‌هایی که به نظر شما زیباترین و کاربردی‌ترین رابط‌های کاربری را دارند، توسط بهترین طراحان وب خلق شده‌اند. در دنیای امروز که صفحات وب به یکی از مهم‌ترین منابع علمی و خبری جهان تبدیل شده‌اند، اهمیت شغل طراحی وب انکار نشدنی است. اگر در طراحی دستی بر آتش دارید و به زبان‌های برنامه‌نویسی نیز علاقه دارید، شاید طراحی وب شغل مناسب شما تا آخر عمرتان باشد.

برای آشنایی با مشاغل دیگر به مطلب  مراجعه کنید

برای مطالعه بیشتر درباره شغل طراح وب به مطالب زیر مراجعه کنید.

با ساختن یک رزومه حرفه‌ای، برای استخدام در بهترین فرصت‌های شغلی اقدام کنید.