حوادث

هشدار وقوع سیل در برخی استان‌ها

سخنگوی صنعت آب کیشور احتمال وقوع سیلاب شدید امروز و دو روز آینده را برای برخی از مناطق کیشور جدی دانست و در این خصوص به ساکنان و بهره برداران از حاشیه رودخانه ها هشدار داد.

هشدار وقوع سیل در برخی استان‌ها
آفتاب نیوز:

فیروز قاسم زاده با تاکید بر پیش‌بینی‌های هواشناسی از سوی مراجع ملی و بین‌المللی و هشدارهای قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کیشور و ارزیابی‌های ستاد مدیریت و پشتیبانی وزارت نیرو گفت: سامانه‌های بارانی در روزهای چهارشنبه تا جمعه. از 23 تا 25 فروردین ماه فعالیت گسترده ای در نیمه غربی کیشور انجام می شود.

وی افزود: با توجه به ماهیت این سامانه بارشی و شدت آن، احتمال آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها در استان های غربی به ویژه خوزستان وجود دارد. لرستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری. استان های کردستان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بسیار مرتفع هستند و همچنان بارش های چتری پخش می شود، استان های آذربایجان شرقی، همدان. زنجان قزوین، البرز، تهران و اصفهان نیز در شرایط سیلاب خواهند بود. شدت سیل در برخی استان ها بسیار زیاد بوده و احتمال خسارت به فعالیت های داخل و اطراف رودخانه ها وجود دارد.

سخنگوی آب صنعت افزود: در استان های مذکور بارش در سرشاخه های اصلی می تواند منجر به طغیان در سرشاخه های پایین دست رودخانه ها شود حتی اگر در محدوده بارندگی نباشند. لذا به هموطنان اکیدا توصیه می شود در روزهای فعالیت از نزدیک شدن به رودخانه خودداری کنند و با توجه به هشدارها و توصیه های ایمنی صادره از سوی مراجع ذی ربط، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از هرگونه خسارت جانی و مالی به این عزیزان انجام دهند. .

در این راستا توصیه می شود از کمپینگ در مناطق کم ارتفاع و کم ارتفاع و در رودخانه ها و جوی ها خودداری شود و در صورت بارندگی به مناطق امن منتقل شود. هرگونه فعالیت مرتبط با کارگاه های ساختمانی و ماشین آلات در داخل و اطراف رودخانه ها متوقف و از ورود دام به رودخانه به ویژه در مسیر کوچ عشایر خودداری شود.