حوادث

هواشناسی ۱۲ فروردین ۱۴۰۲/ بارش برف و باران در برخی استان‌ها

هواشناسی ۱۲ فروردین ۱۴۰۲/ بارش برف و باران در برخی استان‌ها

آفتاب نیوز:

صدیق ضیائیان در گفت وگو با تیتر نیوز، درباره وضعیت آب و هوای کیشور اظهار کرد: روز شنبه (21 فروردین ماه) در استان های سواحل خزر، خراسان شمالی و رضوی، برخی از مناطق آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، بارندگی خواهد بود. کردستان، زنجان و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز در نقاط مستعد بارش برف و باران، رعد و برق و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: در این روز به دلیل انتقال گرد و غبار از کشور عراق به کیشور، پدیده گرد و غبار و کاهش دید در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب و غرب پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطر بحران گفت: یکشنبه (23 فروردین) در شمال کیشور و دوشنبه و سه شنبه (24 و 25 فروردین) در شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه (16 فروردین) روز آرامی را در کیشور خواهیم داشت. روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کیشور وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک خواهد بود.

به گفته ضیائیان، روز شنبه کاهش محسوس دما در شمال غرب، حوالی استان های مرکزی سواحل خزر و دامنه های جنوبی البرز و روز یکشنبه در جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما خواهیم داشت.

وی افزود: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر تا روز دوشنبه و دریای عمان تا روز دوشنبه مواج و طوفانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات بحران و هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (13 فروردین) ابری و وزش باد در برخی ساعات با حداقل دما پیش بینی می شود. 4 و حداکثر دمای 14 روز دوشنبه 14 فروردین) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 7 درجه سانتیگراد و حداکثر 19 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (12 و 13 فروردین) بندرعباس با دمای 30 و 28 درجه سانتیگراد و زنجان با دمای 5 و 5 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کیشور هستند.