حوادث

۱۴ نکته درباره خرید بیمه خدمت سربازی

۱۴ نکته درباره خرید بیمه خدمت سربازی

آفتاب نیوز:

کلیه افرادی که خدمت سربازی را به پایان رسانده اند و اکنون بیمه شده در تامین اجتماعی هستند، مشروط بر داشتن حداقل دو سال سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، می توانند سنوات خدمت خود را به سنوات سابقه بیمه اضافه کنند و کارت خدمت منقضی شده باشد و در صورت انقضا . افراد زیر 50 سال باید کارت خدمات خود را به صورت الکترونیکی خاتمه دهند.

البته با تصویب قانون، تبصره ماده (14) قانون کار که در تاریخ 9/3/1382 به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و به موجب آئین نامه اجرایی مربوطه در تاریخ 17 تیرماه توسط وزراء ابلاغ گردید. 1383. تصويب هيئت مديره، اصلاح شده. مبنای محاسبه سابقه خدمت نظام وظیفه عمومی از سال 1383 برای کلیه بیمه شدگان سازمان فراهم شده است. بنابراین مشروط بر اینکه قبل از سال 85 خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند به شرط داشتن سابقه تامین اجتماعی، بیمه خدمت رایگان آنها جزء سابقه بازنشستگی محسوب می شود.

سازمان تامین اجتماعی به سوالات مطرح شده در خصوص خرید خدمت سربازی توسط بیمه گذاران پاسخ داد:

1- مبلغ بیمه دوره سربازی چگونه محاسبه می شود؟

مبلغ حق بیمه بر اساس میانگین حقوق و مزایای دو سال گذشته قبل از مطالبه و به میزان 30 درصد محاسبه می شود که 7 درصد سهم بیمه و 23 درصد سهم دولت است. .

نحوه پرداخت حق بیمه سهم متقاضی به صورت نقدی و یا اقساط ماهانه (تا 12 قسط) امکان پذیر خواهد بود.

2- اگر تاریخ پرداخت اقساط گذشته باشد آیا امکان پرداخت آن قسط وجود دارد؟

تاریخ پرداخت اقساط معوق به عنوان تاریخ درخواست جدید متقاضی در نظر گرفته شده و پس از به روز رسانی مبلغ این اقساط معوق، پرداخت امکان پذیر می شود. ضمناً تا سررسید مابقی اقساط با همان مبلغ قبلی پرداخت خواهد شد.

3- آیا امکان تغییر مدت خدمت سربازی توسط متقاضی بیمه وجود دارد؟

خیر، فقط مدت ذکر شده از بانک اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی نیجریه قابل قبول است و در صورت قطع شدن دوره خدمت سربازی و یا غیر متعارف بودن دوره مورد نظر (بیش از 30 ماه) می توان به مدت خدمت نیز توجه نمود. اطلاعات جدا از بانک اطلاعاتی انجام می شود و در این گونه موارد برای محاسبه حق بیمه و تکمیل فرآیند مربوطه، مراجعه مستقیم به واحد محل بیمه الزامی است. پرداخت

4- اگر متقاضی سابقه پرداخت حق بیمه در دوران خدمت سربازی مشمول قانون تامین اجتماعی به عنوان اعتبار کار در کارگاه ها را داشته باشد، آیا کل مدت خدمت لحاظ می شود؟

بله، طبق استعلام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مشمولان نظام استخدامی در دوران خدمت سربازی جزو نیروهای مسلح محسوب می شوند و در خدمت نیروهای مسلح هستند. اشتغال همزمان آنها به گونه ای که بتوانند از مزایای بیمه و مستمری آن استفاده کنند قانونی نبوده و بر این اساس در چنین مواردی پول بیمه متقاضی نامبرده برای کل خدمت دوره محاسبه می شود.

5- آیا امکان ابطال بیمه مربوطه و استرداد مبلغ بیمه شده وجود دارد؟

بله، در صورت عدم تولید سابقه، با ملاقات حضوری با متقاضی بیمه در قسمتی که بیمه پرداخت می شود، می توان وجه را پس گرفت.

6- بازپرداخت حق الزحمه سربازی چگونه است؟

در حال حاضر امکان استرداد غیرحضوری وجود ندارد و در صورتی که وجه بیمه در سامانه فردا پرداخت شده باشد، بیمه باید به اداره مراجعه کند.

7- شرایط درخواست بیمه سربازی چیست؟

کلیه بیمه شدگان، مشمولان بیمه بیکاری و همچنین مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در صورت داشتن حداقل دو سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان و داشتن کارت پایان خدمت اجباری (کمتر از 50 سال برای سالمندان) ، پایان کارت خدمات الکترونیکی الزامی است) می توانند درخواست خود را ارسال و حق بیمه مربوطه را پرداخت کنند.

8- آیا گروهی از سربازان از پرداخت بیمه سربازی معاف هستند و سنوات خدمت به سوابق بیمه آنها اضافه می شود؟

بر اساس ماده 95 قانون تامین اجتماعی کلیه بیمه شدگان و دریافت کنندگان مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی که قبل و بعد از خدمت سربازی در کارگاه های تحت پوشش مددکاری اجتماعی مشغول به کار هستند ملزم به پرداخت حق بیمه نزد سازمان می باشند دارای سابقه. با توجه به قانون حراست و روابط استخدامی در صورتی که کلیه مراحل فوق اعم از اتمام خدمت سربازی و سابقه بیمه قبل و بعد از خدمت سربازی قبل از تاریخ 7/5/85 انجام شده باشد، مشمول پرداخت نمی باشند. از جانب حق بیمه خدمت سربازی.

9- آیا سرباز متقاضی بلافاصله پس از پایان خدمت می تواند برای دریافت سوابق بیمه ای اقدام کند؟

کلیه بیمه شدگان، مشمولان بیمه بیکاری و همچنین مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی صرف نظر از پوشش بیمه ای در زمان درخواست، صرفاً حداقل پرداختی حق بیمه را نزد سازمان با داشتن حداقل دو سال سابقه و دارا بودن کارت ثبت نام) (افراد زیر 50 سال نیاز به داشتن کارت پایان خدمت الکترونیکی دارند) می توانند سوابق ذکر شده را در نظر گرفته و حق بیمه مربوطه را پرداخت نمایند.

10- برای درخواست بیمه سربازی چه مدارکی لازم است؟

کارت ثبت نام معتبر

11- برای درج سنوات خدمت در سوابق بیمه ای چگونه باید اقدام کنند؟ آیا آنها می توانند درخواست خود را به صورت غیر حضوری ارسال کنند؟

با توجه به فراهم شدن امکان دسترسی به بانک اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی ناجا، متقاضیان می توانند به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه و وارد منوی بیمه – بیمه شدگان امور – خدمت محاسبات سربازی شوند. خرید) مربوط به محاسبه و پرداخت حق بیمه دوره خدمت سربازی آنها می باشد.

بدیهی است در صورتی که اطلاعات مدت خدمت توسط سازمان وظیفه عمومی ذکر نشده باشد و یا بیمه شده درخواست درج سوابق مدت حضور خود را داشته باشد، باید درخواست مربوطه را با مراجعه ارائه نماید. بخش دریافت حق بیمه.

12- عده ای در مورد خرید بیمه سربازی تصور اشتباهی دارند و آن را همان خرید سربازی فرض می کنند. آیا در این مورد توضیحی دارید؟

درج سوابق خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه در سازمان تامین اجتماعی شامل افرادی می شود که طبق مقررات خدمت سربازی خود را به پایان رسانده و دارای کارت پایان خدمت معتبر می باشند که در صورت احراز می توانند از این امتیازات قانونی استفاده کنند. شرایط مقرر شرایط با پرداخت حق بیمه مربوطه در حالی که موضوع سربازی (معافیت از خدمت سربازی) ربطی به وظایف این سازمان ندارد.

13- سوابق بیمه سربازی چه زمانی به سوابق متقاضی اضافه می شود؟

پذیرش و ایجاد سوابق سربازی و تأثیر آن در برخورداری متقاضی از حمایت های مندرج در قانون تأمین اجتماعی پس از پرداخت کامل حق بیمه سهم بیمه شده در موعد مقرر امکان پذیر خواهد بود.

14- کسانی که خدمت سربازی را در مدارک بیمه قرار داده اند در صورت ادامه پرداخت بیمه چه باید بکنند؟

محاسبه حق بیمه مربوطه بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر پرداخت حق بیمه قبل از ارائه درخواست می باشد. بر این اساس مقتضی است متقاضیان درخواست درج در سوابق خدمت سربازی خود را داشته باشند. به محض داشتن سابقه دو ساله پرداخت حق بیمه نزد سازمان.