استان ها

?? متخلفان صنفی قزوین ۹۳میلیارد ریال جریمه شدند

?? متخلفان صنفی قزوین ۹۳میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری تیتر نیوز از قزوین، علیرضا حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای گشت‌های سیار اظهارکرد: از آغاز طرح نظارت بر بازار شب عید و ماه رمضان، ۲۴۷تیم گشت سیار از یک‌هزار و ۶۷۰واحد صنفی در سطح استان بازرسی به عمل آوردند که از این تعداد ۷۲۹واحد صنفی متخلف شناسایی و به پرداخت بیش از ۶۹میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

او میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی در استان را ۴ الی ۵روز و تعداد کل پرونده‌های وارده در بخش: کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان در این ایام را یک‌هزار و ۸۴۸فقره اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک‌هزار و ۶۶۵فقره پرونده صنفی مختومه و متخلفان محکوم به پرداخت مبلغ ۹۳میلیارد ریال جریمه نقدی، نصب پارچه و پلمب شدند.

حسن‌پور نظارت بر بازار کالاهای اساسی و اقلام مصرفی را هدف اصلی گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی برشمرد و گفت: در این طرح بیشترین نظارت و سرکشی‌ها به ترتیب از؛ خواربار فروشی‌ها، فروشگاه‌های پوشاک و کیف و کفش، نانوایی‌ها، مواد پروتئینی، قنادی‌ها، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها، مراکز خدماتی رفاهی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خشکبار و آجیل، داروخانه‌ها و… صورت گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهارکرد: گشت‌های سیار نوروزی از ۸اسفند۱۴۰۱ آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان سال جاری ادامه دارد.

46