اخبار کسب و کارعمومی

سوالات پرتکرار کاربران در مورد پاسپورت دومینیکا (FAQ)

پاسپورت جدید دومینیکا

برنامه اخذ پاسپورت دومینیکا برای سرمایه گذاران

جمهوری دومینیکا یکی از بهترین برنامه های اعطای  اقامت دومینیکا و پاسپورت از طریق سرمایه گذاری (Citizenship By Investment) را ارائه کرده است. برنامه سرمایه گذاری در دومینیکا از سال ۱۹۹۳ فعال بوده است. این برنامه بسیار مشهور، سرمایه گذاران جهان را به مشارکت اقتصادی در این کشور دعوت می‌کند.

اگر متقاضیان الزامات قانونی و سایر شرایط مورد نیاز را برآورده کنند، خود و خانواده آن‌ها (همسر، فرزندان وابسته زیر 30 سال، پدر و مادر و  پدربزرگ و مادربزرگ بالای 65 سال) می‌توانند شهروندی و پاسپورت دومینیکا را دریافت کنند.

برنامه اقتصادی شهروندی دومینیکا به عنوان مجرایی در توسعه ملی به حساب می‌آید. برنامه اقتصادی مذکور به متقاضیان این امکان را می‌دهد که بدون درخواست اقامت، تبدیل به یک شهروند در کشور مشترک المنافع دومینیکا شوند. لازم به توجه است که سرمایه اهدایی پس از تائید مدارک به حساب خزانه داری دولت دومینیکا پرداخت می‌گردد. شما به عنوان یک شهروند جدید، مجبور به زندگی در دومینیکا نیستید ولی مانند هر شهروند دیگری این حق را دارید که در دومینیکا زندگی کنید.

 سرمایهگذاری در دومینیکا

واحد اعطای تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری ()، اداره دولتی است که با تمام مسائل مربوط به شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در کشورهای مشترک‌ المنافع دومینیکا سر و کار دارد.

ادعای نمایندگی دولت را ندارد. این موسسه نماینده ایرانی یکی از بهترین وکلای رسمی دولت دومینیکا می باشد و تا کنون مفتخر به اجرای ده ها پرونده موفق در خصوص اخذ پاسپورت دومینیکا شده است. تمامی نمایندگان رسمی دولت، در سایت مربوطه عنوان شده اند و ادعای نمایندگی بدون حضور در سایت رسمی دولت فاقد اعتبار است.

نمونه گواهی شهروندی دومینیکا (CON) اخذ شده توسط موسسه حقوقی بین المللی سام:

نمونه گواهی شهروندی دومینیکا توسط موسسه حقوقی سام

هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا

بر اساس اعلام رسمی برنامه شهروندی دولت دومینیکا، دو روش قانونا به عنوان راه های دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری معرفی شده که در ذیل توضیح داده می شود:

  1. روش پرداخت بلاعوض برای اخذ پاسپورت دومینیکا (Donation)

مبلغ اهدایی به دولت دومینیکا بستگی به تعداد نفرات خانواده دارد و به شرح ذیل است:

برای متقاضی اصلی ( یک نفر، فارغ از اینکه شخص مجرد باشد و یا خانواده داشته باشد) – 100,000 دلار آمریکا

برای  متقاضی اصلی و همسر – 150,000 دلار

برای یک خانواده 4 نفره با فرزندان کمتر از 30 سال – 175000 دلار

برای هر عضو بیشتر از چهار نفر که زیر 18 سال باشد – 25,000 دلار

برای هر عضو بیشتر از چهار نفر که بالاتر از 18 سال باشد – 50,000 دلار

  1. روش سرمایه گذاری در پروژه های تایید شده دولت برای اخذ پاسپورت دومینیکا

سرمایه گذاری در ملک یا پروژه های مورد تایید دولت مانند هتل های در حال ساخت به ارزش حداقل 220,000 دلار و نگهداری آن به مدت حداقل سه الی 5 سال

هزینه های دولتی (تنها مربوط به روش سرمایه گذاری در پروژه های تایید شده دولت) به شرح زیر است. این هزینه ها به جز هزینه های جانبی اعطای شهروندی است.

متقاضی اصلی 25,000 دلار آمریکا

متقاضی اصلی و همسر 35,000 دلار آمریکا

خانواده سه و چهار نفره 35,000 دلار آمریکا

خانواده 5 یا 6 نفره 50,000 دلار آمریکا

به ازای هر فرد وابسته اضافه 25,000 دلار امریکا

 علاوه بر هزینه‌ هایی که در بخش‌ های قبلی گفته شد، هزینه‌ هایی هم وجود دارند که برای انجام دیگر اقدامات اداری و مراحل دریافت پاسپورت دومینیکا باید پرداخت شود. این مبالغ در ابتدا پرداخت شده و فارغ از نتیجه پرونده، غیر قابل بازگشت می باشد. هزینه ‌های زیر در هر ۲ روش ضروری هستند:

هزینه پردازش پرونده: ۱,۰۰۰ دلار آمریکا (برای هر درخواست)

هزینه گواهی شهروندی: ۲۵۰ دلار آمریکا (برای هر نفر)

هزینه بررسی پرونده برای متقاضی اصلی: ۷,۵۰۰ دلار آمریکا

هزینه بررسی پرونده برای افراد وابسته ۱۶ سال به بالا: ۴,۰۰۰ دلار آمریکا

چرا پاسپورت دومینیکا؟

کشور دومینیکا کشوری است که در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به اعطای پاسپورت و حق شهروندی اقدام می‌کند. (حدود 4 الی 6 ماه)این کشور یکی از پایین ترین قیمت ها را در میان کشور های اهدا کننده پاسپورت با سرمایه گذاری، ارائه می‌ کند.در دومینیکا روند رسیدگی به پرونده ها سریع است.شهروند دومینیکا از معافیت مالیاتی برای بسیاری از امور برخوردار خواهد بود.دارنده پاسپورت دومینیکا امکان مسافرت به 146 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا را دارد.با داشتن پاسپورت دومینیکا امکان اخذ اقامت و تحصیل در انگلستان و اروپا وجود دارد.عدم اطلاع کشور اولیه از اعطای تابعیت دوم.شهروندی مادام العمر و اعتبار 10 ساله پاسپورت دومینیکا و سهولت در تمدید مجدد.

نمونه پاسپورت جدید دومینیکا

زبان کشور دومینیکا

زبان رسمی اول ، انگلیسی بوده و فرانسوی بعنوان زبان دوم در نزد مردم تکلم می‌شود.اخذ پاسپورت دومینیکا همراه با بهره مندی از کلیه حقوق شهروندی و استفاده از امتیازات دولتی می‌باشد.دومینیکا کشوری مستقل است که جزء کشورهای مشترک المنافع انگلستان می‌باشد. بنابراین پاسپورت آن از ارزش بالایی برخوردار است. علاوه بر آن در صورت عدم حضور نماینده کشور دومینیکا، سفارت انگلستان می‌تواند نسبت به انجام امور متقاضی اقدام نماید.تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی بوده و سیستم آموزشی بر اساس سیستم بریتانیا می‌باشد.از آنجائیکه دومینیکا از نظر منطقه زمانی برابر با منطقه زمانی نیویورک آمریکا می‌باشد لذا مکان مناسبی برای تجارت می‌باشد.

 مدارک لازم برای پاسپورت دومینیکا

  • کپی گذرنامه متقاضی پاسپورت دومینیکا• کپی شناسنامه تمامی اعضای خانواده• مدرک ازدواج و یا طلاق متقاضی پاسپورت دومینیکا• گواهی کار، اگر کسب و کار خودتان را دارید وضعیت مالی دقیق مورد نیاز است.• آخرین فیش پرداخت مالیات بر درآمد متقاضی اصلی پاسپورت دومینیکا• رزومه و گزارش پیشینه کاری سرپرست خانواده• ترجمه رسمی از مدارک دانشگاهی متقاضی پاسپورت دومینیکا• مدرک تایید سلامت پزشکی• گزارش پلیس با اثر انگشت از کشور محل تولد و همچنین کشوری که هم اکنون مقیم آن هستید (اگر یکی نیستند) که برای هر متقاضی بالای 16 سال ضروری است.• گواهی وضعیت کاری فعلی• گواهی بانکی متقاضی اصلی• گواهی تحصیلی از مدیر مدرسه و یا دانشگاه (برای افراد زیر 30 سال)• هشت قطعه عکس مطابق سایز و مشخصاتی که دولت تعیین کرده برای متقاضی اعضای خانواده (در این مورد شما را راهنمایی خواهیم کرد)• معرفی منابع مالی کسب شده (مانند سود حاصل از تجارت و یا مبلغ به ارث برده شده و یا مبلغ دارایی فروخته شده)مطمئن باشید که اطلاعات شما به صورت کاملاً امن نزد ما و دولت دومینیکا باقی می‌ماند و برای هیچ شخص ثالثی آشکار نمی‌ گردد. دولت دومینیکا و موسسه حقوقی سام در این مورد بسیار محتاط عمل می‌کند.

تفاوت تابعیت و اقامت

به طور کلی تفاوتهای زیادی میان تابعیت و اقامت وجود دارد. تابعیت بدون شرط است و افراد پس از دریافت آن دارای حق زندگی دائم، حق رای و کلیه حقوق قانونی شهروندان عادی آن کشور می‌شوند. شما می‌توانید از تمام حقوق یک شهروند دومینیکا به صورت کامل استفاده کنید.

برای حفظ اقامت در بسیاری از کشورها شرط های بسیاری وجود دارد. در صورت گرفتن اقامت از یک کشور، حق و حقوق شما نسبت به شهروندان محدودتر است. وقتی از کشوری تابعیت می‌ گیرید، مجبور به زندگی در آنجا نیستید و هیچگونه محدودیت زمانی برای شما وجود نخواهد داشت. اما حق اقامت معمولاً دارای زمان محدودی است و در صورتی که شخص مقیم حدود 6 ماه از سال را در کشور محل اقامت زندگی نکند، دچار مشکلاتی شده و حتی در اکثر مواقع ممکن است اجازه اقامت خود را از دست بدهد.

درباره دومینیکا

دومینیکا کشوری است جزیره‌ای در دریای کارائیب. نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است. دومینیکا از جزایر بادپناه و بخشی از منطقه آنتیل کوچک است و به خاطر طبیعت دست‌نخورده‌ای که دارد «جزیره طبیعت کارائیب» نامیده شده‌ است.

این کشور در فاصله حدود 2000 کیلومتری جنوب شرقی فلوریدا و در جنوب گوادلوپ و در شمال مارتینیک واقع شده؛ مساحت دومینیکا 754 کیلومتر مربع و جمعیت این کشور حدود 71000 نفر است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و زبان‌های کریول دومینیکایی و فرانسوی نیز به عنوان زبان‌های گفتاری استفاده دارند.

سوالات پرتکرار کاربران در مورد پاسپورت دومینیکا (FAQ)

جزیره دومینیکا از دیدگاه زمینشناسی

جزیره دومینیکا از دیدگاه زمین‌شناسی جوان‌ترین جزیره آنتیل کوچک است و به این خاطر فعالیت‌های آتشفشانی و زمین‌ گرمایی هنوز در آن دیده می‌شود. دریاچه جوشان، که دومین چشمه آب‌گرم دنیا است در دومینیکا واقع شده‌ است.

کریستف کلمب این جزیره را به نام روز یکشنبه (در لاتین: dominica) یعنی روزی که این جزیره را کشف کرد نام‌گذاری نمود. کشف این جزیره در تاریخ ۳ نوامبر ۱۴۹۳ بود. امروزه ۸۶٪ از مردم دومینیکا سیاه‌ پوست هستند.

دومینیکا که از سال ۱۸۰۵ به تصرف امپراتوری بریتانیا در آمده بود، در سوم نوامبر سال ۱۹۷۸ از بریتانیا استقلال گرفته و به عضویت سازمان ملل متحد درآمد. طوطی شاهی پرنده ملی این جزیره است و نگاره آن بر روی پرچم دومینیکا نیز نقش بسته است.

محیط زیست دومینیکا

این کشور در منطقه استوائی قرار گرفته و هوای نسبتا گرم دارد و دمای هوا از 10 درجه سانتی‌گراد در زمستان تا 33 درجه در تابستان می باشد. مقدار سالیانه ریزش باران در برخی بخشهای این کشور تا چهارصد اینچ میرسد.پایتخت کشور دومینیکا Roseau رزو (با تلفظ همچون گل رز) و به معنی نیستان است.

دومین شهر مهم دومینیکا شهر پورتسموث Portsmouth است که در شمال غربی دومینکا قرار دارد. دانشگاه پزشکی راس در این شهر می باشد. جمعیت دومینیکا بیش از 71000 نفر است.دومینیکا کشوری است کوهستانی و سراسر سبز و جنگلی که بیش از 9 آبشار دیدنی و دومین دریاچه بزرگ آب جوشان دنیا را در دل خود دارد.

هوا در بسیاری از بلندی های این کشور خنک است و هوا روی هم رفته گرما و رطوبت کمتری نسبت به جزایر دیگر دریای کارائیب دارد.در این کشور جنگلی هیچگونه جانور درنده و خطرناک همچون شیر و ببر و پلنگ و گرگ و مار زهری یافت نمیشود

منبع: youtube.com

منبع : cbiu.gov.dm