حوادث

مخاطرات و بیماری‌های شایع در حج

مخاطرات و بیماری‌های شایع در حج

آفتاب نیوز:

پیرحسین کولیوند با اشاره به برنامه ریزی خوب کادر پزشکی در مراسم حج گفت: باید به یکسری مسائل توجه کرد که معمولاً تغییر آب و هوا، تراکم جمعیت، تغییر سبک زندگی، سن و خستگی زائران در ایام حج است. مراسم حج خطراتی را ایجاد می کند.

کولیوند با بیان اینکه شایع ترین بیماری در ایام حج بیماری تنفسی است، افزود: در تمام مقاطع بیشترین بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی هستند که خود را به شکل های مختلف سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا نشان می دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: خطر دیگر برای آن دسته از زائرانی که از بیماری های مزمن رنج می برند، نبود داروی به موقع است. عدم مصرف به موقع دارو می تواند منجر به دیابت، بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی و سایر بیماری ها شود، بنابراین بهتر است نقش یک دوست یا یکی از اعضای خانواده را به عنوان درمانگر بازی کنید.

وی بیان کرد: مشکلات گوارشی با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی بروز می کند و گرمازدگی، ضربه ها و حوادث مختلف هنگام دویدن و استفاده از توالت و توالت از دیگر خطراتی است که وجود دارد و لازم است به علما اطلاع رسانی شود، آموزش های دقیقی در این زمینه ارائه شود. و مدیران کاروان های زیارتی.

کليوند دستور داد: بازديدهاي بهداشتي از هتل ها براي پيشگيري از بيماري ها، توزيع مواد غذايي در مواد غذايي به طور جدي انجام شود.

وی ادامه داد: از کادر پزشکی تقاضا دارم نظرات خود را با مرکز پزشکی حج و زیارت در میان بگذارند تا برای سال های آینده تشخیص داده شود.

کولیوند افزود: اولین وظیفه ما خدمت به زائران است و باید به آن افتخار کنیم.

وی گفت: در خصوص درمان و تجویز داروها نیاز به دستورالعمل جامع و کاملی است.

بر اساس اطلاعات جمعیت هلال احمر، کولیوند همچنین توصیه کرد: همه کادر درمانی با همکاری یکدیگر بهترین مراسم حج را در حوزه درمان برگزار کنند.