اخبار کسب و کارعمومی

ارور خالی بودن کارتریج برای چیست

کارتریج

کارتریج، یکی از اصلی‌ترین عناصر دستگاه چاپگر است و کوچکترین مشکل در آن، موجب از کار افتادن دستگاه می‌شود. ولی با رعایت چند نکته ساده می‌توانید به راحتی مشکل عدم شناسایی کارتریج در پرینتر را حل کنید و دیگر نیازی به پیدا نمی‌کنید. در نتیجه تصمیم گرفتیم در مقاله‌ای این نکات را به زبان ساده به شما آموزش دهیم.

چرا کارتریج لیزری hp شناخته نمی‌شود؟

شناخته نشدن کارتریج hp یکی از متداول‌ترین مشکلات، میان کاربران در سراسر جهان است. در شناسایی نشدن کارتریج پرینتر بسیاری از کاربران تصور می‌کنند باید به فکر یا کارتریج جدید باشند. اما این تصور نادرست است زیرا این مشکل، اغلب زمانی رخ می‌دهد که کارتریج دوباره پر (refilled) یا بازسازی (remanufactured) شده‌ است.

ولی مشکل شناسایی نشدن کارتریج hp ممکن است بعد از خرید کارتریج جدید نیز مشاهده شود. در این صورت خطاهای زیر روی دستگاه نشان داده می‌شود:

چرا کارتریج جوهر شناسایی نمی‌شوند؟

علاوه بر کارتریج‌های لیزری ممکن است کارتریج‌ جوهری شناسایی نشود. در اینصورت علت آن می‌تواند یکی از دلایل زیر باشد:

ارور خالی بودن کارتریج

نکته مهم در زمان مواجهه با ارور خالی بودن کارتریج، این است که عملکرد پرینتر را زیر نظر بگیرید. اگر چاپگر با وجود این خطا، فایل‌ها را به خوبی چاپ می‌کند، می‌توانید این ارور را نادیده بگیرید. بنابراین کافیست دکمه OK یا Continue روی چاپگر را بزنید و به پرینت کردن ادامه دهید. ولی در صورتی که چاپگر پس از نمایش خطا، متوقف می‌شود و دیگر چاپ نمی‌کند، به روش زیر می‌توانید مشکل را برطرف کنید:

پس از این فرآیند، چاپگر شما عملیات چاپ را ادامه می‌دهد. اما اگر هنوز مشکل برطرف نشده باشد، می‌توانید درایور چاپگر را دوباره نصب کنید.

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک

در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید،  با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.

اگر ارور خالی بودن کارتریج مانع فرآیند چاپ نمی‌شود، آن را نادیده بگیرید!

چرا پرینتر کارتریج بعد از شارژ شناسایی نمی‌کند؟

اگر چاپگر شما پس از شارژ کارتریج‌های خالی، فایل‌ها را به درستی چاپ نمی‌کند یا به کلی متوقف می‌شود، یعنی کارتریج را بعد از شارژ شناسایی نکرده است. برای حل این مشکل، اقدامات زیر موثر خواهند بود:

اگر ارور خالی بودن کارتریج مانع فرآیند چاپ نمی‌شود، آن را نادیده بگیرید!

آشنایی با ارورهای کارتریج hp

اگر از کاربران پرینتر اچ پی هستید ممکن است با ارورهای کارتریج hp روبه‌رو شده باشید. این ارورها اغلب به صورت ناگهانی روی دستگاه نمایش داده می‌شوند و باعث از کار افتادن دستگاه می‌شوند:

هر یک ازاین پیام‌ها براساس مدل چاپگر و سیستم عامل کامپیوتر شما، با دیگری متفاوت خواهند بود. یکی از مطمئن‌ترین راه‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که سراغ دفترچه راهنمای پرینتر رفته و از این راهنمایی‌ها استفاده کنید. در غیر اینصورت پیشنهاد می‌کنیم از یک فرد با تجربه کمک بگیرید.

رفع ارور کارتریج hp جوهر افشان

اگر پرینتر جوهر افشان شما خطاهای مربوط کارتریج را نمایش می‌دهد یا چراغ کارتریج آن چشمک می‌زند، یعنی کارتریج جوهری شما به درستی عمل نمی‌کند. برای رفع مشکل کارتریج‌های جوهر افشان hp راه حل‌های مختلفی وجود دارد که در اغلب آنها می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

بهترین راه برای جلوگیری از بروز خطای کارتریج جوهر افشان، استفاده از کارتریج اصل است.

چگونه ارور کارتریج سامسونگ را رفع کنم؟

ارور کارتریج سامسونگ اغلب با عبارت‌هایی مثل Toner Empty ، Toner Exhausted یا Replace Toner نمایش داده می‌شوند. برای برطرف کردن این ارورها می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

چرا کارتریج اپسون شناسایی نمی‌شود؟

اگر به تازگی برای چاپگر خود یک کارتریج اپسون خریداری کرده‌اید، اما پرینتر کارتریج اپسون را شناسایی نمی‌کند، می‌توانید با روش‌های زیر، مشکل را برطرف کنید:

برای حل مشکل نشناختن کارتریج اپسون ابتدا دستگاه را خاموش کرده و چند دقیقه بعد، مجدد روشن کنید.

روشن ماندن چراغ تونر بعد از شارژ کارتریج

گاهی ممکن است با صحنه روشن ماندن چراغ تونر بعد از شارژ کارتریج مواجه باشید. در این صورت بعد از شارژ، تونر به اندازه کافی به پرینتر نمی‎‌رسد و چراغ روشن می‌ماند. برای از بین بردن این خطا می‌توانید دستگاه را چند بار خاموش و روشن کنید و اجازه دهید با گذشت زمان تونر به واحد توسعه دهنده پرینتر اضافه شود.

علت روشن شدن چراغ تونر پرینتر برادر چیست؟

اگر از کاربران پرینتر‌های Brother هستید. ممکن است با چشمک زدن یا روشن شدن چراغ تونر پرینتر برادر روبه‌رو شده باشید. ولی علت روشن شدن این چراغ چیست؟

در پرینترهای برادر این چراغ نشان دهنده کم بودن تونر کارتریج است. هر زمان با این ارور مواجه شدید متوجه می‌شوید کارتریج تونر روبه اتمام است و باید برای خرید یا شارژ کارتریج اقدام کنید.

فروش انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک

پرینترها یکی از دستگاه های جانبی کامپیوتر هستند که امروزه کاربرد بسیاری در انجام کارهای روزمره دارند. هریک از مردم استفاده های خاصی از پرینترها دارند، با انتخابی هوشمندانه می‌توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، پس همین حالا شروع کنید:

چگونه ارور used black cartridge in use را برطرف کنیم؟

یکی از دلایل عدم شناسایی کارتریج در پرینتر ظاهر شدن ارور used black cartridge in use است. برای برطرف کردن این خطا می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

در این مقاله سعی کردیم شما را با دلایل شناسایی نشدن کارتریج پرینتر آشنا کنیم. در صورتی که در هر مرحله نیاز به مشاوره دارید یا امکان را ندارید. می‌توانید با شماره  02154591919تماس بگیرید تا تعمیرکاران پرینتر فالنیک شما را راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟در اپسون و سایر پرینترها، این احتمال وجود دارد که خطای Not Recognized یا نشناختن کارتریج بعد از شارژ را دریافت کنید. حال شما باید علت نشناختن کارتریج بعد از شارژ را دنبال کرده و متوجه شوید که چه چیزی باعث نشناختن کارتریج بعد از شارژ شده است. در نهایت باید در کمترین زمان ممکن مشکل را حل کرده و عملیات پرینت را ادامه دهید.

چرایی نشناختن کارتریج بعد از شارژ

سه بررسی سریع وجود دارد که تقریباً تمام خطاهای تشخیص نشده و مشکل نشناختن کارتریج بعد از شارژ را در برمی‌گیرد. آنها ممکن است بی اهمیت به نظر برسند؛ اما در صورت امکان همه آنها را بررسی کنید:

حتی اگر 100% هر یک از این نکات صحیح است و به درستی انجام شده؛ دوباره آن‌ها را بررسی کنید؛ تا مطمئن شوید. تعجب خواهید کرد که چگونه یک اشتباه ساده می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکل نشناختن کارتریج بعد از شارژ می‌شود.

بررسی کارتریج‌ها

اگر بیش از یک کارتریج را تعویض کرده‌اید و خطای نشناختن کارتریج بعد از شارژ را در کل مجموعه مشاهده می‌کنید (حتی آن‌هایی که قبلاً کار می‌کردند)، این فقط یک ایراد از یک کارتریج است که در هر کارتریج ثبت می‌شود. کارتریج لازم را از طریق موارد زیر تعمیر کنید:

هنگامی که تراشه دستگاه را تمیز و کارتریج را دوباره نصب کردید، چاپگر را از دوشاخه خارج کنید. سپس 30 ثانیه صبر کرده و دوباره آن را روشن کنید. اغلب متوجه می‌شوید که خطای نشناختن کارتریج بعد از شارژ پاک شده است و می‌توانید چاپ کنید.

7 کاری که اگر مشکل نشناختن کارتریج بعد از شارژ دارید؛ باید انجام دهید

پرینترها بخش مهمی از زندگی امروزه ما هستند. ما بدون آن‌ها نمی‌توانیم به کتاب درسی، مجلات، اسناد تجاری، قراردادها یا عکس‌ها دسترسی پیدا کنیم. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مربوط به عملکرد چاپگر، مشکل نشناختن کارتریج بعد از شارژ است.

تصور کنید که مجموعه‌ای طولانی از فایل‌ها را برای چاپ آماده کرده‌اید و چاپگر شما به سادگی کارتریج جوهری را که وارد کرده‌اید؛ شناسایی نمی‌کند. خطای نشناختن کارتریج بعد از شارژ، یک مشکل رایج است و معمولاً پس از نصب یک کارتریج جوهر یا تونر جدید در چاپگر شما رخ می‌دهد.

تمیز کردن

کارتریج‌های جوهر، پورت‌های فلزی داخلی دارند که به پورت‌های تماس مربوطه در چاپگر شما وصل می‌شوند. این ویژگی همان چیزی است که ارتباط و عملکرد بین این دو را امکان‌پذیر می‌کند. در صورتی که کنتاکت‌های فلزی داخل چاپگر کثیف یا حتی آسیب دیده باشند؛ احتمال نشناختن کارتریج بعد از شارژ زیاد خواهد بود.

اگر این مورد برای چاپگر شما است؛ می‌توانید با احتیاط تماس‌ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید. اگر تماس‌های کارتریج جوهر مشکل دارند، می‌توانید تماس‌های آن‌ها را با یک پارچه بدون پرز یا جوانه‌های پنبه‌ای تمیز کنید. در اینجا توضیح می‌دهیم چگونه این کار را انجام دهید:

تنظیم مجدد حافظه داخلی

هنگامی که کارتریج‌های جوهر جدیدی را نصب می‌کنید، شما باید به طور خودکار آن‌ها را شناسایی کرده و حافظه داخلی را بر اساس آن بازنشانی کند. این ویژگی تضمین می‌کند که سطح جوهر با دقت نمایش داده می‌شود. در حالی که این یک عملکرد استاندارد چاپگرها محسوب می‌شود؛ اما گاهی ممکن است با خطای نشناختن کارتریج بعد از شارژ مواجه شوید.

در چنین مواردی، چاپگر شما ممکن است کارتریج جوهر را به عنوان کارتریج جدید تشخیص ندهد. برای جلوگیری از این مشکل کارتریج جوهر، مطمئن شوید که چاپگر شما پس از نصب پرینترهای جدید مجدداً راه اندازی و تنظیم مجدد شود.

نوارهای محافظ را بردارید

وقتی کارتریج‌های جوهر خود را از جعبه خارج می‌کنید؛ می‌بینید که با نوارهای پلاستیکی محافظت می‌شوند. اگر فراموش کنید قبل از نصب کارتریج جوهر آن‌ها را بردارید، چاپگر شما خطای نشناختن کارتریج بعد از شارژ را نمایش خواهد داد. بنابراین، همیشه قبل از شروع به نصب کارتریج، از جدا شدن نوارهای محافظ اطمینان حاصل کنید.

از قرار دادن صحیح کارتریج جوهر اطمینان حاصل کنید

یکی دیگر از دلایل رایج برای اینکه با مشکل نشناختن کارتریج بعد از شارژ روبه‌رو می‌شوید؛ خطای کاربر است. این احتمال وجود دارد که به درستی در اسلات تعیین شده کلیک نکرده باشد. در این صورت، باید درپوش را بردارید و دوباره چک کنید تا مطمئن شوید که کارتریج در جای خود قرار گرفته است.

در غیر این صورت تشخیص آن برای چاپگر ممکن نخواهد بود. پس از بررسی اینکه آیا کارتریج جوهر به درستی نصب شده است؛ درپوش را ببندید و دوباره امتحان کنید.

 به‌روزرسانی‌های چاپگر را بررسی کنید

هنگام نصب یک کارتریج جوهر جدید، اغلب لازم است که سیستم عامل چاپگر را به روز کنید. به منظور ایجاد عملکردهای مناسب چاپ، در صورت نیاز، به روز رسانی کنید. در این صورت از بروز خطای نشناختن کارتریج بعد از شارژ جلوگیری می‌کنید.

از خرید مواد مصرفی صحیح اطمینان حاصل کنید

این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که مصرف کننده به‌طور تصادفی نوع اشتباهی از کارتریج جوهر را خریداری کرده یا آن را در اسلات اشتباهی قرار داده باشد. در این صورت، فقط باید کارتریج صحیح را خریداری کرده یا به‌ترتیب آن را به اسلات مربوطه منتقل کنید، تا مشکل نشناختن کارتریج بعد از شارژ حل شود.

از استفاده از کارتریج‌های جوهر پر شده خودداری کنید

اگر از کارتریج‌های جوهر پر شده یا غیر OEM استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکلاتی نظیر نشناختن کارتریج بعد از شارژ در عملکرد چاپگر مواجه شوید. کارتریج‌های جوهری که مجدداً پر شده‌اند، ممکن است به یکپارچگی پرینتر آسیب برسانند. استفاده از کارتریج‌های OEM یا اصلی برای جلوگیری از مشکل کارتریج جوهر در آینده مهم است.

برای اطمینان از اینکه پرینتر شما به طور مداوم در سطح بهینه‌ای کار می‌کند و هرگز کارتریج جوهر یا تونر تازه خریداری شده شما را تشخیص نمی‌دهد، ضروری خواهد بود که به‌درستی و به‌طور منظم از آن نگهداری کنید.

چاپگر خود را در یک نقطه بهینه قرار دهید

مانند بسیاری از لوازم خانگی، چاپگرها نیز برای نتایج مطلوب باید در جای مناسبی قرار گیرند. مهم است که آن را از دمای بالا، رطوبت یا هوای خشک دور نگه دارید. این المان‌ها می‌توانند با مسدود شدن هد چاپ به چاپگر شما آسیب برسانند و در نتیجه خروجی با کیفیت پایینی ایجاد کنند.

وقتی از دستگاه استفاده نمی‌شود؛ خاموشش کنید

بسیاری از ما فقط چاپگر را تمام روز در حالت آماده به کار می‌گذاریم، اما این می‌تواند به شدت به آن آسیب برساند. زمانی که از پرینتر خود برای مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، آن را در حالت خاموش قرار دهید. این موضوع به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند و اطمینان حاصل خواهید کرد که کارتریج‌های جوهر به راحتی خشک نمی‌شوند.

در صورت نیاز کارتریج‌ها را تعویض کنید

یکی از ویژگی‌های اصلی نگهداری از چاپگر، تعویض کارتریج‌های جوهر در صورت نیاز است. باید بدانید که فقط کارتریج‌های جوهر مارک‌دار و با کیفیت خریداری می‌کنید. زیرا محصولات پس از فروش یا جوهر ارزان قیمت می‌توانند عملکرد چاپگر و کیفیت خروجی را مختل کنند.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفته شود، زمان تعویض کارتریج جوهر است. منتظر خشک شدن کامل جوهر نباشید. هنگامی که چاپگر شما اعلانی مبنی بر کم شدن سطح جوهر برای شما ارسال کرد، در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را دوباره پر کنید. اگر بلافاصله آنها را تعویض نکنید، این احتمال وجود خواهد داشت که هد پرینتر آسیب ببیند.

پرینتر را به طور منظم تمیز کنید

پرینتر باید بعد از استفاده از داخل و خارج تمیز شود، چرا که این دستگاه‌ها دارای قطعات ظریفی هستند که تمایل به پوشاندن گرد و غبار دارند. از یک پارچه بدون پرز یا گزینه پنبه‌ای مرطوب برای تمیز کردن هدهای چاپ و پاک کردن قسمت بیرونی – جایی که گرد و غبار و کثیفی می‌نشیند – استفاده کنید.

آخرین درایورها را نصب کنید

یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای مطبوع نگه داشتن چاپگر، به‌روزرسانی درایورها است. برخی از چاپگرها به‌روزرسانی‌های خودکار را ارائه می‌کنند، اما برخی دیگر نیاز دارند که این کار را به صورت دستی انجام دهید. اگر نرم افزار دستگاه شما قدیمی باشد، ممکن است چاپگر شما نتواند نتایج با کیفیت بالا ارائه دهد. با به‌روزرسانی، می‌توانید پرینتر خود را ثابت و کارآمد نگه دارید.

از جوهر مناسب استفاده کنید

مارک‌ها و مدل‌های مختلف چاپگر به انواع مختلفی از جوهر نیاز دارند، چرا که همه آن‌ها بر اساس فناوری مشخص کار می‌کنند. بنابراین، قبل از جوهر جدید، به‌خاطر داشته باشید که چه نوع جوهری با دستگاه شما سازگار است که با مشکل  نشناختن کارتریج بعد از شارژ کاتریج hp رو به‌ رو نشوید.

علاوه بر این، از استفاده از کارتریج‌های جوهر غیر OEM خودداری کنید، چرا که برخلاف نمونه‌های اصلی خود، به راحتی لکه‌دار می‌شوند. علاوه بر این، آن‌ها تمایل دارند به یکپارچگی چاپگر شما در این فرایند آسیب بزنند.

چگونه پرینتر HP را برای شناسایی کارتریج‌های پر شده دریافت کنیم

چهار نوع کارتریج وجود دارد که می‌توانید برای چاپگر خود انتخاب کنید. این موارد شامل: کارتریج‌های اصلی (OEM)، کارتریج‌های سازگار، بازسازی شده و شارژ شده هستند. کارتریج‌های شارژ شده آن‌هایی هستند که می‌توانید با پر کردن مجدد با کیت مخصوص در خانه یا مغازه‌های خاص، دوباره از آن‌ها استفاده کنید.

این گزینه‌ها کاملاً مقرون به صرفه هستند و برای زمانی که با حجم زیادی از چاپ سروکار دارید، می‌توانند مناسب باشند. زیرا می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید کارتریج را دوباره پر کنید. گاهی ممکن است که در چاپگر HP شما با مشکل نشناختن کارتریج بعد از شارژ رو به‌ رو شوید.

مشکلات احتمالی و راه‌های حل آنها

یک سری کارها هم وجود دارد که خیلی از مشکلات پرینترها را در لحظه درست می‌کند و قبل از راه حل‌های پیچیده، بهتر است که موارد زیر را امتحان کنید.

اگر این مراحل هیچ کمکی نکردند، باید مشکل دیگری در کارتریج یا چاپگر شما وجود داشته باشد.

همه کارتریج‌ها را نمی‌توان دوباره پر کرد

اول از همه، به خاطر داشته باشید که همه کارتریج‌ها را نمی‌توان دوباره استفاده کرد یا دوباره پر کرد. بنابراین ممکن است به سادگی از یک کارتریج یکبار مصرف استفاده کنید. معمولاً اگر کارتریج برای پر کردن مجدد نباشد، آن‌ها یک‌‌بار مصرف هستند. چنین کارتریج‌هایی یا از موادی ساخته می‌شوند که قابل استفاده مجدد نیستند یا قبلاً دوباره پر شده‌اند.

چاپگر شما کارتریج‌های خالی را به می‌شناسد

پرینترهای اچ پی به احتمال زیاد یک کارتریج خالی را با یک تراشه و کدهای درون آن به خاطر می آورند. بنابراین ممکن است با خطای نشناختن کارتریج بعد از شارژ رو به‌ رو شوید. کارتریج خالی را برداشته و دوباره پر کنید. برای این منظور می‌توانید روال زیر را دنبال کنید:

بیش از حد جوهر ریخته‌اید

اگر جوهر زیادی ریخته باشید ممکن است با مشکل نشناختن کارتریج بعد از شارژ اتفاق بیفتد. به همین دلیل است که باید تمام دستورالعمل‌هایی که برای دستگاه شما در نظر گرفته شده را بخوانید و انجام دهید.

کارتریج خشک یا گرفته است

گاهی ممکن است با پیام خطای جوهر چاپگر HP روبه‌رو شوید. دلیل این مشکل بسیار ساده باشد؛ کارتریج دچار شما خشکی یا گرفتگی شده است. با این حال، افزودن جوهر تازه ممکن است این وضعیت را حل نکند. سعی کنید کارتریج را با یک پارچه بدون پرز که با الکل ایزوپروپیل مرطوب شده است پاک کنید. لطفاً از دست زدن به قطعات فلزی این کارتریج‌ها و تراشه خودداری کنید تا به تماس‌های الکتریکی آنها آسیب نرساند.

چاپگر HP خود را برای تشخیص کارتریج‌های پر شده مجدد دریافت کنید

همان طور که گفتیم؛ به طور کلی توصیه می‌شود که کارتریج‌های باکیفیت را انتخاب کنید و دفترچه راهنمای خود را به دقت مطالعه کنید. زیرا باعث می‌شود از مشکلات احتمالی نظیر نشناختن کارتریج بعد از شارژ جلوگیری شود. اگر تصمیم دارید کارتریج‌های خود را دوباره پر کنید، همیشه از مکان قابل اطمینانی خریداری کنید.

نحوه تنظیم مجدد کارتریج

گاهی اوقات کارتریج‌های جوهر حتی زمانی که هنوز جوهر در داخل آنها باقی مانده است از کار می‌افتد. بدتر از آن، هنگامی که یک رنگ از کار خارج می‌شود؛ کل جوهر افشان خاموش می‌شود؛ حتی اگر فقط به متن سیاه نیاز داشته باشید. یا در زمانی که دستگاه کارتریج را نمی‌شناسد؛ ممکن است نیاز به تنظیم مجدد کارتریج داشته باشید.

در ابتدا باید تراشه را پیدا کنید. این یک تخته مدار سبز رنگ کوچک به اندازه یک چهارم یک تمبر پستی است. آن‌ها اغلب در جلو یا پایین کارتریج چاپگر شما قرار دارند. یک گیره کاغذ را خم کنید. یک گیره کاغذ محکم پیدا کنید و یک طرف از آن را به سمت بیرون خم کنید. استفاده سیم سفت یک گیره کاغذ خم شده برای تنظیم مجدد تراشه روی کارتریج جوهر شما عالی است.

دکمه ریست کوچک واقع در کنار چیپ را فشار دهید و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. بسته به مارک و مدل کارتریج، ممکن است نیازی به نگه داشتن دکمه به مدت ۱۰ ثانیه نباشد؛ اما به کارتریج آسیبی نمی‌رساند؛ بنابراین برای ایمن بودن این کار را انجام دهید. کارتریج جوهر را در چاپگر خود تعویض کنید و مانیتور سطح جوهر را بررسی کنید. باید ۱۰۰ درصد خوانده شود.

سطح جوهر

اکثر مدل‌های چاپگر از کارتریج‌های جوهری استفاده می‌کنند که دارای یک تراشه هستند. این تراشه سطح جوهر داخل کارتریج را کنترل می‌کند. اما حافظه این تراشه‌ها بسیار دقیق نیستند.

به همین دلیل است که گاهی اوقات با یک پیغام خطایی مواجه می‌شوید که می‌گوید حتی زمانی که جوهر چاپگر باقی مانده است خارج شده‌اید. وقتی جوهر شما کم است؛ یک چراغ نشانگر هشدار را روی صفحه LCD چاپگر خواهید دید.

در برخی موارد، اگر کارتریج خالی باشد، ممکن است فعالیت‌های چاپ متوقف شود. در این هنگام باید برق چاپگر را خاموش کرده و سپس پرینتر خالی را بردارید و آن را جایگزین کنید. هنگامی که کارتریج با جوهر تازه جایگزین شد، می‌توانید برق چاپگر خود را بازیابی کنید؛ دستگاه را روشن کنید و چاپ را از سر بگیرید.

کاری که یک تراشه کارتریج جوهر انجام می‌دهد

تراشه چند عملکرد را انجام می‌دهد. به چاپگر می‌گوید جوهر چه رنگی چاپ می‌شود و تأیید می‌کند که یک کارتریج قابل استفاده است. اگر صاحب پرینتر جوهر افشان هستید، ممکن است لازم باشد هر زمان که هشدارهای کم جوهر دریافت کنید، کارتریج‌های جوهر خود را بازنشانی کنید.

پاک کردن حافظه می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری از سطوح جوهر چاپگر، تعداد صفحاتی که هنوز برای چاپ در دسترس هستند و سایر اطلاعات ارزشمند چاپ به شما بدهد.

استفاده از تراشه تنظیم کننده

برخی از تراشه‌های کارتریج جوهر باید به صورت الکترونیکی تنظیم مجدد شوند. بسیاری از شرکت‌های شخص ثالث دستگاه‌های تنظیم کننده تراشه الکترونیکی را می‌فروشند. تقریباً برای هر کارتریج جوهر می‌توانید دستگاه‌های تنظیم مجدد کارتریج جوهر شخص ثالث را خریداری کنید. این به شما امکان می‌دهد این کارتریج‌ها را دوباره پر کنید و از آن‌ها در چاپگر خود استفاده مجدد کنید.

اگر برای کارتریج‌های جوهر خود یک ریست کننده خریداری می‌کنید، هرگز نباید نگران منبع تغذیه خود باشید. امروزه فناوری تراشه بسیار پیشرفته‌تر شده است. تولیدکنندگان چاپ نمی‌خواهند کارتریج‌های خود را دوباره پر کنید. آن‌ها می‌خواهند که کارتریج‌های جدید را از آن‌ها بخرید. بنابراین آنها تراشه‌هایی را طراحی کرده‌اند که به صورت جداگانه برای هر چاپگر کدگذاری می‌شوند.

این به شما اجازه نمی‌دهد که از همان کارتریج در چاپگر خود استفاده مجدد کنید. حتی اگر آن را دوباره پر کنید و آن را بازنشانی کنید، پرینتر تراشه‌ای را که قبلاً استفاده شده است تشخیص نمی‌دهد. این برای چندین مدل از چاپگرهای تصاویر اپسون صادق است. بر خلاف پرینترهای اپسون، چاپگرهای عکس کانن به‌شما امکان می‌دهند که جوهر را دوباره پر کنید و کارتریج‌ها را ریست کنید.

سخن آخر

چاپگرهای جوهر افشان بسیار ارزان هستند زیرا تولید کنندگان هزینه کم را از طریق فروش مجدد کارتریج های جوهر افشان جبران می کنند. بسیاری از مردم به جای خرید کارتریج های جدید، روی کیت شارژ کاتریج مجدد کارتریج جوهر افشان سرمایه گذاری می کنند که به شما امکان می دهد جوهر را به کارتریج های خود تزریق کنید و دوباره از آنها استفاده کنید.

با این حال، این می تواند باعث مشکلاتی در چاپگر شما نیز شود؛ ممکن است به دلایل مختلف همیشه کارتریج پر شده را تشخیص ندهد؛ که همگی از آن ها بررسی کردیم. انجام هر یک از موارد بالا می تواند از مشکلات احتمالی برای دستگاه جلوگیری کند. با توجه به تنوع بالای پرینترها و کارتریج‌های آن‌ها در بازار، ممکن است که یک سری از راهکارها با کمی تغییر قابل انجام باشد.

شما هم می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما در میان گذارید. اگر تجربه کار با پرینتر دارید، احتمالا با چالش‌هایی هنگام کار با کارتریج آن روبرو خواهید شد که یکی از آن‌ها نشناختن بعد از شارژ آن است. از تجربیات خود با ما گفته و راهکارهای خود را با ما در میان گذارید. می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید.

علت نشناختن کارتریج بعد از شارژ چیست؟

سه بررسی سریع وجود دارد که تقریباً تمام خطاهای تشخیص نشده و مشکل نشناختن کارتریج بعد از شارژ را در برمی‌گیرد. در این مقاله این روش ها را بخوانید.

راه حل مشکل نشناختن کارتریج بعد از شارژ، چیست؟

تمیز کردن، تنظیم مجدد حافظه داخلی، نوارهای محافظ را بردارید، از قرار دادن صحیح کارتریج جوهر اطمینان حاصل کنید، به ‌روزرسانی‌های چاپگر را بررسی کنید، از خرید مواد مصرفی صحیح اطمینان حاصل کنید، از استفاده از کارتریج‌های جوهر پر شده خودداری کنید.

ارور خالی بودن کارتریج برای چیست

مشکلات احتمالی و راه‌های حل آنها در نشناختن کارتریج بعد از شارژ چیست؟

یک سری کارها هم وجود دارد که خیلی از مشکلات پرینترها را در لحظه درست می‌کند و قبل از راه حل‌های پیچیده، بهتر است که موارد زیر را امتحان کنید.

شما میتوانید برای خرید و شارژ کاتریج در محل با ما در تماس باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

هنوز امتیازی ثبت نشده