اجتماعی

درخواست شهرداری تهران از مناطق جهت معرفی زمین برای بکارگیری در حوزه بانوان 

درخواست شهرداری تهران از مناطق جهت معرفی زمین برای بکارگیری در حوزه بانوان 

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های شهری ویژه بانوان در تهران، گفت: تلاش خواهیم کرد در حوزه بانوان بیشتر عمل کنیم تا حرف بزنیم.

به گزارش تیتر نیوز، توکلی زاده در آئین افتتاح شهردخت و سالن کنفرانس بوستان بانوان منطقه ۱۹ در قالب پنجاه و پنجمین پویش امید و افتخار گفت: این مجموعه با هزینه ۱۰ میلیارد تومان در منطقه ۱۹ به بهره برداری می‌رسد و از این پس در خدمت بانوان شهر تهران قرار می‌گیرد. خوشبختانه در منطقه ۱۹ برنامه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدارک و اجرایی شد و اقدامات دیگری نیز در دستور کار قرار گرفته است. این مهم در حالی محقق شده که در گذشته منطقه ۱۹ به لحاظ آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک نقطه بحرانی یاد می‌شد اما امروز با اقدامات موثری که در منطقه انجام شده تغییر جدی را شاهد هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مجموعه‌های کوثر در شهر تهران از ۶۲ مرکز به ۸۰ مرکز رسیده است، افزود: دو مجموعه به پارک‌های بانوان اضافه شد و ۲۰ بوستان مادر و کودک به شهر تهران اضافه شده است. چهار شهردخت به بهره برداری می‌رسد و سه شهردخت نیز از طریق تغییر کاربری مشغول فعالیت خواهند شد که در مجموع هفت شهردخت در شهر تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه بانوان در گذشته حرف زیاد شنیده شده، اما کمتر عمل دیده شده خوشبختانه در حال حاضر هم در دولت و هم در مدیریت شهری عزم جدی برای تحقق زیرساخت‌های موثر در حوزه بانوان شکل گرفته است.

فراخوان شهرداری به مناطق جهت معرفی زمین برای بکارگیری در حوزه بانوان 

وی تاکید کرد: به همه مناطق شهر تهران سپرده شده زمین یا ملکی که می‌تواند به نفع بانوان بکار گرفته شود معرفی کنند تا پروژه‌هایی برای حوزه بانوان تعریف و پیگیری شود. تمام همت ما این است در این حوزه بیشتر عمل کنیم و زیرساخت‌ها را گسترش دهیم. به شکلی که یک بانو در تهران ظرف ۲۰ تا ۲۵ دقیقه به یک مرکز حوزه بانوان دسترسی پیدا کند. این موضوع به عنوان یک برنامه در تهران پیگیری می‌شود تا بتوانیم آنچه که مورد نیاز بانوان است را فراهم کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری پنجاه و پنجمین پویش افتخار و امید، گفت: امروز در قالب این پویش جدولی از پروژه‌هایی را داریم که ظرف ۲۰ ماه گذشته به بهره برداری رسیده است و این یعنی گوشه گوشه شهر درگیر این موضوع بوده. این در حالیست که در روزهای نخست گمانه‌هایی مطرح می‌شد که شهرداری برای پرداخت حقوق هم با مشکل مواجه خواهد شد؛ اما به حمدالله علاوه بر اینکه در حوزه حقوق مشکلی پیش نیامد؛ بلکه توانستیم امروز به ایستگاه پنجاه و پنجم افتتاح‌های شهر تهران در قالب پویش‌های امید و افتخار برسیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای هفته کرامت گفت: افتتاح جشنواره کرامت در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی انجام خواهد شد و برنامه‌های مفصلی برای دهه کرامت ویژه دختران و بانوان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام