اخبار کسب و کارعمومی

دکوراسیون چقدر روی مشتری تاثیر دارد؟

دکوراسیون چقدر روی مشتری تاثیر دارد؟

شما به عنوان یک مشتری وقتی به مکانی جدید وارد می شوید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند چیست؟ درسته دکوراسیون، چیدمان و رنگ بندی. اگر دکوراسیون و رنگ بندی در این مکان برای جلب مشتری های بیشتر بهینه شود و از رنگ و طرح های خوبی استفاده شود می توان را به روشنی دید. از توجه به رنگ دکوراسیون اداری است.

در بازار گاهی دیده می شود یک مغازه همیشه شلوغ تر از بقیه است، این مغازه های شلوغ وقت و هزینه ی زیادی را صرف خود کرده اند و از رنگ های مشتری پسند استفاده کرده اند. استفاده از رنگ های روشن و منطبق بسیار در روحیه افراد تاثیر دارد.

چگونه یک دکوراسیون مشتری پسند داشته باشیم؟

هیچ گاه نباید از تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری غافل شد. استفاده از رنگ های شاد و متنوع و متناسب با فضای کاری می تواند تاثیر مثبت زیادی روی مشتری داشته باشد. رنگ های موجود در فضای کاری شما نشان دهنده شخصیت شماست. به طور مثال کسی که از رنگ های روشن استفاده می کند به طور ناخودآگاه در ذهن مشتری این تصور را به وجود می آورد که شما آدم قابل اعتماد و شادی هستید. حس اعتماد اگر به خوبی منتقل شود می تواند در بسیاری از موارد تاثیر بسیار خوبی روی مشتری داشته باشد. رنگ ها نشان دهنده خلق و خوی شما هستند.

اگر در دکوراسیون خود پیچیدگی به کار نبرید، ساده کار کنید. استفاده از پیچ و خم زیادی مشتری شما را سر در گم می کند. تنوع زیاد می تواند مشتری را گیج کند. باید به مسائل بسیار کوچک توجه خاصی کنید. شاید در نظر شما چیز مهمی نباشد ولی همین نکات ریز می تواند تاثیر بسیار زیادی روی ذهن مشتری داشته باشد در حالی که شما از آن غافل شده اید. هیچ گاه از تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری غافل نشوید. دکوراسیون شما می تواند برگ برنده شما در مقابل رقبا باشد.

تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری بقدری قابل توجه است که می تواند به طور مثال فروشگاه شما را در بین انبوهی از فروشگاه های هم صنف شما خاص کند و همین موضوع به فروش هر چه بیشتر شما کمک می کند.

بهترین دکوراسیون اداری چه ویژگی هایی دارد؟

تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری بسیار جای بحث دارد ولی شما با دانستن چند تکنیک ساده می توانید بهترین نتیجه را از دکوراسیون خود بگیرید. دکوراسیون شما باید چکیده ای از کارتان را بیان کند. برای این که مشتری دچار سردرگمی نشود باید رنگ های شادی را به مشتریان خود هدیه کنید و در میان آن تاریخچه و بهترین دست آورد های خود را هم به نمایش بگذارید تا مشتری شما قدرت کاری شما را درک کند. در نگاه اول که مشتری وارد می شود اولین چیزی که می بیند بسیار مهم است. اولین نگاه و اولین برخورد مهم ترین تاثیر را دارد.

به یاد داشته باشید که مشتری شما در مسیری که شما میخواهید حرکت می کند. این به این معنی است که تمام ذهنیت مشتری را خودتان شکل می دهید. پس با استفاده از یک گفتمان صمیمی و گرم و البته دکوراسیون خوب که در ذهن مشتری بماند می تواند تاثیر بسیار زیادی در روان او داشته باشد. همین موضوع باعث می شود تا در مراجعات بعدی خاطرات خوبی را به یاد آورد و به دیگران نیز این تجربه خوب را منتقل کند.

دکوراسیون مناسب برای اداره

برای این که تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری را در محل کار خود ببینید به یک مکان که رنگ های شادی در آن استفاده نشده بروید و تاثیر آن را در مقایسه با مکانی که در آن از رنگ های شاد استفاده شده ببینید. رنگ هایی که در طبیعت هم وجود دارند بسیار تاثیر گذار هستند.

یکی از ویژگی های دکوراسیون اداری خوب استفاده از متریال با کیفیت است. نباید از این موضوع غافل شد، هر چقدر هم که چینش رنگ های دکوراسیون شما خوب باشد اگر متریال خوبی در کار خوب به کار نبرید دکوراسیون شما جلوه خوبی نمی گیرد.

استفاده از رنگ ها در دکوراسیون باید چگونه باشد؟

برای این که رنگ ها مشتری را به خود جلب کند، باید از رنگ های شاد و پویایی استفاده کرد که حس شاد بودن را منتقل کند. هیچ کس حوصله آدم بی حال و غمگین را ندارد پس رنگ های دکوراسیون شما نباید این حس را به مشتری منتقل کند که محل کار شما یک جای خشک و بی روح است، این اتفاق فقط باعث بی حالی و بد خلق شدن مشتری شما می شود.

اگر بخواهیم تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری را به راحتی ببینیم باید چیز متفاوتی که بقیه ندارند را ارائه دهیم. استفاده از رنگ های شاد مثل سبز، آبی و رنگ های روشن و از این قبیل رنگ های شاد و سرزنده که در طبیعت هم نمونه آنها بسیار یافت می شود می تواند تاثیر زیادی روی روحیه خودمان هم داشته باشد. این موضوع زمان زیادی است که ثابت شده.

سخن پایانی درباره تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری

استفاده از دکوراسیون اداری مناسب با سلیقه مشتری شما می تواند تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشد. تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری به قدری زیاد است که می تواند در یک مجتمع بزرگ که همه فروشگاه ها یک صنف باشند، دکوراسیون شما نیز بیشتر به چشم بیاید و همین موضوع فروش بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. اگر هنوز هم در انتخاب یک دکوراسیون اداری شک دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از یک دکوراسیون شاد و پویا است.

سوالات متداولآیا میدانید دکوراسیون داخلی فروشگاه یا مغازه شما چه تاثیری در جذب مشتری دارد؟

این درست است که ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی فروشگاه باعث افزایش درآمد می شود؟

شکل ظاهری فروشگاه یا مغازه شما، یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت تجاری کسب و کارتان می‌باشد. دکور مغازه باید برای مشتری آرامش کافی در زمان خرید ایجاد کند. دسترسی به محصولات در فروشگاه نیز باید هم برای مشتری هم برای کارکنان فروشگاه ساده باشد. طراحی و طراحی ویترین مناسب، باعث می‌شود که توجه افراد بیشتری به فروشگاه شما جلب شود. همین امر باعث جذب مشتری و رونق اقتصادی فروشگاه یا مغازه شما می‌شود.

در بیان ضرورت توجه به ضرورت دکوراسیون داخلی برای محیط کار، همین بس که اجرای دکوراسیون و طراحی داخلی برای یک فضای کسب و کار موجب رونق آن خواهد شد.مغازه کیف و کفش نیز از این قاعده مستثنی نیست و توجه به دکوراسیون داخلی مغازه کیف و کفش از ضروریات این کسب و کار می باشد.طراحی داخلی مغازه علاوه بر زیبایی و شیک بودن بر جذب مشتری و افزایش آن ها تأثیر مستقیم دارد. دکوراسیون مغازه باید به گونه ای باشد که محصولات در معرض دید قرار گیرند و دسترسی آسان داشته باشند. در این بخش خط معمار قصد دارد تا دکوراسیون داخلی مغازه کفش فروشی را بررسی کند.یکی از مهم ترین نکاتی که طراح باید در دیزاین یک فروشگاه کفش فروشی به آن توجه کند، ایجاد قفسه مناسب برای چیدمان کفش ها می باشد.

همچنین قرار دادن صندلی  و خرید صندلی اداری برای نشستن و وجود یک آینه در هنگام خرید مشتری الزامی می باشد.فروشگاه‌های خرده‌فروشی سابقه‌ای طولانی در بازار کار و تجارت دارند. طراحی دکوراسیون یک فروشگاه در جذب مشتری و فروش بیشتر تأثیر چشمگیری دارد. امروزه روش‌های زیادی برای طراحی فضای داخلی فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک وجود دارد.با وجود این، چند استراتژی رایج برای طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه وجود داردکه به جذب مشتری بیشتر و در نتیجه سود بیشتر برای کسب‌و‌کار شما منجر می‌شود.مثلا یکی از جالب ترین روش های ایجاد قفسه در دکوراسیون فروشگاه کفش ، استفاده از احجام است.اگر طراحی قفسه را چیزی فراتر از دو بعد ببینید، می توانید با ایده های جالب تری عمل کنید. برای مثال، حجم های فرو رفته و برآمده می توانند فضاهای خوبی برای به نمایش گذاشتنکفش های یک فروشگاه ایجاد کنند. نمونه ای این ایده را در تصویر زیر می بینید.چیزی که این ایده را در مرحله ی اجرا قوی تر کرده، استفاده از نورپردازی فوق العاده ای است که جلوه ی بیش تری به احجام و موقعیت هر یک داده است.

نکاتی که در طراحی فزوشگاه باید به آن توجه کنید :

ورودی یا آستانه‌ی مغازه جایی است که مشتری بالقوه پس از عبور از درب ورودی به آن قدم می‌گذارد و در واقع اولین مکانی است که مشتری با آن مواجه می‌شود و با توجه به وسعت مغازه در فاصله‌ی بین ۵ تا ۱۵ قدمی از درب ورودی قرار دارد. این محدوده جایی است که مشتری از دنیای بیرون فاصله می‌گیرد و به فضای مغازه‌ی شما منتقل می‌شود و با محصولاتی که برای ارائه دارید مواجه می‌شود و در اصطلاح به آن «منطقه‌ی رهایی از فشار» می‌گویند. در همین محدوده است که مشتری مغازه‌ی شما را مورد بررسی و قضاوت قرار می‌دهد و حدس می‌زند که فروشگاه‌تان گران است یا ارزان، نورپردازی آن هماهنگ است یا خیر و اینکه آیا وسایل، محصولات و رنگ‌ها به‌درستی در کنار هم قرار گرفته‌اند یا نه. از آنجا که مشتریان در این محدوده در «مرحله‌ی انتقال» به‌سر می‌برند معمولا محصولات، علائم و هرچه را که در این بخش باشد نادیده می‌گیرن

توجه به سمت راست مغازه

طبق بررسی‌های انجام‌شده، ۹۰ درصد از مشتریان پس از ورود به مغازه ناخودآگاه به سمت راست حرکت می‌کنند. این واقعیتی است که مغازه‌داران به‌خوبی از آن اطلاع دارند. اولین دیواری که مشتریان پس از ورود به مغازه با آن روبه‌رو می‌شوند، در اصطلاح «دیوار قدرت» نام دارد. بنابراین برای طراحی این دیوار و کالاها و محصولاتی که در آن به نمایش می‌گذارید باید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که توجه مشتریان را جلب کرده‌اید، باید محصولاتی را در این بخش قرار بدهید که از جنبه‌های مختلف برای فروشگاه شما حائز اهمیت‌اند؛ مثلا محصولات محبوب یا محصولاتی با سود بیشتر یا حتی محصولات فصلی. همچنین در این بخش باید برای ارائه‌ی توضیحات در مورد محصول و بنرهای تبلیغاتی هم خلاقیت به خرج بدهید و توجه ویژه‌ای داشته باشید.

وادار کردن مشتری به طی کردن مسیر

این مورد به مساحت مغازه و طرح کلی آن بستگی دارد. تا اینجا متوجه شدید که بیشتر مشتریان تمایل دارند مسیر خود را به سمت راست فروشگاه دنبال کنند. مرحله‌ی بعدی این است که مطمئن شوید آنها مسیر خود را در فروشگاه طی می‌کنند و بیشتر محصولات شما در معرض دید آنها قرار می‌گیرد. در نظر گرفتن یک مسیر فکر شده برای طی کردن مشتریان نه‌تنها احتمال خرید را افزایش می‌دهد بلکه شرایطی را فراهم می‌کند تا بهتر بتوانید رفت‌وآمد مشتریان را کنترل کنید و متوجه شوید که در کدام نقطه از فروشگاه بیشتر توقف می‌کنند و از کدام قسمت ساده عبور می‌کنند.

بیشتر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها یک مسیر دایره‌ای را برای مشتریان در نظر می‌گیرند تا آنها را به انتهای مغازه و مجددا به جلوی درب ورودی هدایت کنند. در برخی از فروشگاه‌ها این مسیر تعیین‌شده با کف‌پوش متفاوت یا با طراحی متمایز از سایر بخش‌ها مشخص می‌شود. این تمایز توجه مشتریان را جلب می‌کند و مسیری را که شما می‌خواهید دنبال می‌کنند.

نکته‌ی مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که شما با مشخص کردن این مسیرها قصد دارید مشتری را به نقطه‌ای که می‌خواهید هدایت کنید. بنابراین باید در نقطه‌ی موردنظر یک محصول چشم‌گیر و متفاوت را به آنها عرضه کنید. مثلا در انتهای هر راهروی فروشگاه، یک محصول جدید و خاص قرار بدهید.

کند کردن حرکت مشتریان

بعد از اینکه زمان و تلاش زیادی برای جلب مشتریان و کشاندن آنها به مغازه‌ی خود صرف کردید، مطمئنا نمی‌خواهید که آنها به‌سرعت نگاهی به اجناس و محصولات بیندازند و با یکی دو خرید محدود، مغازه را ترک کنند. مغازه‌داران برای پیش‌گیری از این اتفاق، به عناوین مختلف سعی می‌کنند سرعت مشتری را کم کنند و موانعی ایجاد کنند که اصطلاحا به آنها «سرعت‌گیر» می‌گویند. این سرعت‌گیر می‌تواند هرچیزی باشد که توجه مشتری را جلب کند و یک زنگ تفریح بصری برای او فراهم کند. این کار را می‌توانید با نصب علائم و ، یا قراردادن محصولات خاص و فصلی در مسیر مشتری انجام بدهید.

یکی از روش‌هایی که فروشندگان برای چیدن محصولات در مغازه مورد استفاده قرار می‌دهند این است که محصولاتی با کاربری مشابه و محصولات مرتبط را در کنار هم می‌چینند. این کار در خرید آنی مشتری هم تأثیرگذار است. باید محصولات خود را طوری در کنار هم قرار بدهید که مشتری، تعامل و وابستگی آنها را درک کند و برای خرید محصول مرتبط تشویق شود. محصولات پرفروش و پرتقاضا را هم‌سطح با چشم مشتریان قرار بدهید و محصولاتی را که کمتر تقاضا دارند در ردیف‌های بالاتر یا پایین‌تر بچینید. نکته‌ی مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که سرعت‌گیرها را متناوبا مثلا هفته‌ای یک‌بار عوض کنید تا برای مشتریان ثابت تازگی و تنوع داشته باشد.

فراهم کردن امکان راحتی مشتریان

نکته‌ای که نباید از آن غافل باشید این است که بسیاری از مشتریان به‌خصوص خانم‌ها دوست ندارند کسی یا چیزی از پشت مانع آنها برای حرکت شود و با بدن‌شان تماس داشته باشد. بنابراین هنگام چیدن محصولات مغازه باید دقت کنید که فضای کافی برای عبور مشتریان در نظر بگیرید تا فضای شخصی قابل قبولی اطراف خود داشته باشند و بتوانند آزادنه حرکت کنند.

با قرار دادن صندلی و نیمکت در فروشگاه راحتی بیشتر مشتریان را فراهم می‌کنید؛ به‌خصوص در مورد مشتریانی که افرادی همراه خود دارند یا دارای فرزند هستند. دقت کنید که این نیمکت‌ها را روبه‌روی محصولات خود قرار بدهید؛ در واقع باید جایی را برای آنها در نظر بگیرید که افرادی که در حال استراحت هستند، نیم‌نگاهی هم به محصولات عرضه‌شده داشته باشند. قرار دادن این صندلی‌ها باعث می‌شود که مشتریان با خیال راحت‌تر بتوانند زمان بیشتری را مغازه‌ی شما بگذرانند و همراهان آنها هم به خرید تشویق بشوند.

ترکیب رنگ  و رنگ آمیزی یکی از عواملی می باشد که می تواند نقش فوق العاده ای را در زیبایی  داشته باشد. امروزه با توجه به تاثیر دکوراسیون داخلی بر میزان فروش، تمامی افراد سعی بر آن دارند تا از مناسب ترین و گیراترین ترکیب رنگی در دکوراسیون داخلی خود استفاده نمایند. شما می توانید با استفاده از رنگ های روشن و منحصر به فرد مشتریان خود را ترغیب به خرید کنید. ترکیب رنگ یک مغازه اولین جلوه ای از مغازه شما می باشد که می تواند تاثیر مثبتی در ذهن افراد داشته باشد. شما می توانید با استفاده از ترکیب رنگ آمیزی مناسب در دکوراسیون مغازه اجناس خودتان را زیباتر نشان دهید همچنین با داشتن خاص می توانید خود را از سایر رقبا متمایز کرده و مورد توجه مشتریان و مراجعه کنندگان بیشتری واقع شوید.

امروزه بسیاری از مغازه داران با طراحی قفسه های بسیار شیک و منظم سعی بر آن دارند تا اجناس موجود در مغازه خود را به شکل جذابی بچینند تا بتوانند نظر مشتریان را به سوی خود جذب کنند؛ که بیشترین این فعالیت در ویترین های مغازه ها شکل می گیرد. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که با چیدمان زیبا و اثربخش ویترین، مشتری راغب به خرید شده است بنابراین شما باید به نقش نحوه ی چیدمان در تاثیر دکوراسیون داخلی بر میزان فروش توجه ویژه ای داشته باشید. چیدمان و قرارگیری اجناس در قفسه ها کار بسیار ساده و کم هزینه ای می باشد که می توانید به راحتی آن را انجام دهید و با همین کار ساده شاهد تاثیر دکوراسیون داخلی بر میزان فروش خود باشید. شما می توانید اجناس پر بازدید و محبوب خود را بیشتر در معرض دید و بازدید مشتریان قرار دهید تا فروش بیشتری را به دست آورید.

دکوراسیون چقدر روی مشتری تاثیر دارد؟

از عوامل بسیار مهم و قابل بحث در تاثیر دکوراسیون داخلی بر میزان فروش می توان به نور پردازی اشاره کرد. شما می توانید با داشتن شیک ترین و اثر بخش ترین نور پردازی در طراحی دکوراسیون داخلی خود یکی از زیبا ترین دکوراسیون را داشته باشید که همین فاکتور نورپردازی می تواند در تاثیر دکوراسیون داخلی بر میزان فروش بسیار موثر واقع شود. مناسب و همگون با اجناس قابل فروش شما، حس و انرژی مثبتی را بر روی مشتریان و مراجعه کنندگان خواهد داشت. برای مثال اگر شما دارای نمایشگاه خودرو، جواهرآلات و فرش فروشی می باشید به شما توصیه می شود که از روشنایی و نور بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی خودتان استفاده کنید چرا که جلوه و زیبایی خاصی را به اجناس مغازه شما خواهد بخشید و نظر مشتریان را به سوی خود جذب خواهد کردبرای استفاده از ایده و طرح جدید در pinterest.com با ما باشید.

منبع: youtube.com