اخبار کسب و کاراقتصادیعمومی

شستشوی صورت با استفاده از پنبه یا سفت کننده پوست، چه تفاوتی دارد؟

چرا مردم از شستشوی صورت با صابون ناراضی هستند؟

ژل شستشو صورت بیز: چون حباب های تحریک کننده ای  که این نوع شوینده ها یعنی صابون با کمک مواد و عناصر ساخته شده از آن بر روی پوست ایجاد می کنند است اما همه فوم شستشوی صورت اینگونه نیستند.

شستشوی صورت با فوم یا ژل

SLS چیست؟

ژل بهداشتی بانوان بیز: شایع ترین دلیل به وجود آمدن این اتفاق SLS یا سدیم لوریل سولفات است که در انواع شامپو، نرم کننده و پاک کننده های صورت وجود دارد. SLS باعث ایجاد حساسیت در پوست حساس می شود و زمانی قصد آزمایش مواد مختلف مورد استفاده در یک شوینده را بیازمایند نتیجه را با SLS مقایسه می کنند زیرا SLS بسیار آسیب زا  است و حساسیت های مختلفی مانند خشکی پوست و کشیده شدن سطح پوست را به دنبال خواهد داشت.

آیا SLS بد است؟

خرید اینترنتی محصولات دکتر بیز: اگر فکر می کنید SLS برای پوست بد است در اشتباه هستید و باید بدانید که SLS فقط باعث ایجاد حساسیت برای پوست حساس می شود بنابراین کسانی که دارای پوستی حساس هستند ترجیح می دهند از فوم شستشوی صورت که فاقد SLS است استفاده کنند. این محصولات آبرسان بوده و از گلیسیرین و مادکازوزید که یک آرامبخش است در خود بهره می برند.

شاید عوامل دیگری نیز در ایجاد حساسیت در پوست شما وجود دارند و این امر به دلیل استفاده از فوم شستشوی صورت نباشد. به عنوان مثال ممکن است PH شوینده شما بالا باشد باعث می شود پوست شما تحریک شود و حساسیت های پوستی برایتان به همراه داشته باشد. همچنین ممکن است مواد خشک کننده الکلی مانند دناتوره نیز یکی از عناصری باشد پوست شما به آن حساسیت نشان میدهد. مطمئن شوید که پاک کننده ای که شما مورد استفاده قرار میدهید دارای PH پایینی است.

فوم شستشوی صورت مرطوب و روشن کننده حلزون رولانجونا

پاکسازی عمیق پوست – درمان جوش صورت و آکنه های پوستی – کنترل چربی و PH پوست و ……. برای خرید و مشاهده را کلیک نمائید

در دنیای امروز با وجود پیشرفت علم محصولات پاک کننده زیادی در بازار وجود دارد به همین دلیل شما باید بدانید تفاوت این پاک کننده ها در چه زمینه هایی است و پاک کننده مناسب با پوست خود را نیز از بین تمام آنها پیدا کنید اکنون قصد داریم تا مواد پاک کننده موجود در بازار را به صورت خلاصه برایتان توضیح دهیم.

فوم شستشوی صورت مناسب

فوم شستشوی صورت یا پاک کننده کف برای از بین بردن ذرات آلوده، چربی و لایه های آرایشی که قابلیت شست و شو دارد مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به دلیل قدرت بالای پاک کنندگی که دارند باعث خشک شدن پوست می شوند و به همین دلیل در بعضی از این محصولات شما مشاهده می کنید از نرم کننده و مرطوب کننده استفاده شده است.

Meghana Prasad که یک متخصص پوست است در مورد مواد فوم شستشوی صورت میگوید: شما با یک پاک کننده معمولی مواجه هستید که برای استفاده از آن ابتدا مقداری از آن را روی دست ریخته و سپس آن را به صورت خود ماساژ دهید. پس از استفاده از فوم شستشوی صورت استفاده از یک مرطوب کننده بسیار عالی خواهد بود.

توصیه شده برای

افرادی که دارای پوستی چرب،  سطح پوست آنها آکنه یا دارای جوش دوره جوانی هستند بسیار مناسب و ایده‌ئال خواهد بود.

عدم استفاده برای

شوینده های فوم برای افرادی که دارای پوستی خشک و حساس هستند توصیه نمی شود البته برخی از فوم شستشوی صورت از نرم کننده و مرطوب کننده در خود بهره می برند اما بهتر آن است این دسته از افراد از یک پاک کننده دیگر برای پوست خود کمک بگیرند.

پاک کننده کرم

پاک کننده کرم محصولاتی ملایم، بسیار مرطوب و بدون کف هستند پاک کننده کرم از موم، مواد معدنی و یا از بنزوات تشکیل شده اند که برای از بین بردن آرایش و آلودگی بسیار مناسب هستند. برخی از این محصولات برای استفاده نیازی به آب ندارند و پس از استفاده با یک دستمال می توانید آن را پاک کنید شما در صورت استفاده از این محصول باید با یک تونر صورت خود را پاک کنید. در نوع دوم که برای شست و شو نیاز به آن دارد پس از مرطوب کردن پوست اقدام به استفاده کنید و پس ماساژ دادن به صورت کرم شوینده را بشویید.

توصیه شده برای

کسانی که دارای پوست حساس هستند و یا از بیماری روزاسه رنج می برند می توانند از این محصول استفاده کنند و کسانی که پوستی خشک دارند این محصول برایشان بسیار ایده آل خواهد بود.

عدم استفاده برای

نوجوان هایی که بین 13 تا 19 سال سن دارند و کسانی که از پوست چرب برخوردار هستند بهتر است از سایر شوینده ها و پاک کننده ها استفاده کنند.

شوینده آب میسل

آب میسل به شوینده هایی گفته می شوند صابونی هستند و پایه آنها آب است. زمانی که لکه های روغنی با ماده پاک کننده سورفکتانت برخورد می کنند، سورفکتانت با یکدیگر پیوند های کوچک مولکولی تشکیل میدهند که به آنها میسل میگویند. تمام این میسل ها دارای یک پایانه آب دوست و یک پایانه روغن دوست هستند و زمانی که از این مواد استفاده میکنید بخش روغنی به لکه ها چسبیده و بخش دوستار آب با جریان آب همراه است و اینگونه صورت شما پاک خواهد شد.

توصیه شده برای

کسانی که دارای پوست خشک، حساس و یا مستعد آکنه هستند بهتر است از این شوینده استفاده کنند. همچنین می توانید برای کمک به شوینده کرمی در پاکسازی از این شوینده استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

عدم استفاده برای

کسانی که آرایش سنگینی روی پوست صورت خود دارند بهتر است به دنبال محصولات شوینده دیگری بروند زیرا این محصول نمی تواند نیاز آنها را برطرف کند.

پاک کننده روغنی

پاک کننده های روغنی با داشتن روغن پایه در خود چربی را جذب کرده و پوست را از ناخالصی ها پاک میکنند. برای استفاده از این نوع پاک کننده ابتدا 5 تا 6 قطره را روی پوست خود بمالید و پوست خود را ماساژ دهید به دنبال آن برای پاک کردن می توانید از یک پاک کننده کف، تونر و آی میسل استفاده کنید.

توصیه شده برای

کسانی که آرایش زیادی انجام میدهند و نیاز به یک پایه آرایشی دارند، کسانی که پوستی خشک و حساس دارند و کسانی که از اگزمای پوستی رنج می برند می تواند از مصرف کنندگان این محصول باشند.

عدم استفاده برای

این محصول برای کسانی که پوست چرب دارند بهترین انتخاب تلقی نمی شود. همچنین دقت کنید که روغن پایه این محصولات غیر  comedogenic باید تا موجب مسدود شدن منافذ پوست نشود.

آیا بین پاک کننده صورت فوم و مواد شست و شوی صورت فرقی وجود دارد؟

آیا میان شستن صورت با آب و شستن صورت با مواد مختلف تفاوتی وجود دارد؟ در چه زمانی باید از کدام یک استفاده کنیم؟ آیا می شود هر دو را در یک روز مورد استفاده قرار داد؟ شاید بارها این سوالات را از خود پرسیده باشید و جوابی به دست نیاورده باشید. این سوالات را خیلی ها از خود بارها و بارها پرسیده اند اما جواب مناسبی را دریافت نکرده اند و نمی دانند چه زمانی از فوم و شوینده صورت استفاده کنند. در زیر به سوالاتی از این قبیل پاسخ داده ایم.

چه تفاوتی میان شست و شوی صورت با فوم و شوینده صورت وجود دارد؟

فوم و شوینده صورت به همراه لوسیون ها وظیفه اصلیشان پاک کردن هرگونه آلودگی از صورت می باشد اما مواد فوم شستشوی صورت باید با با آب شسته شده ولی لوسیون ها به دلیل خاصیتی که دارند کف دار نبوده و نیازی به آبکشی صورت پس از استفاده از آنها نیست فقط باید از روی صورت پاک شوند.

تفاوت میان شستشوی صورت با فوم و ژل

آیا فوم و شوینده های صورت کار یکسانی انجام می دهند؟

هر دوی این نوع شوینده ها باعث می شوند تا آلودگی، خاک، چربی و غیره از چهره پاک شود. یک پاک کننده وظیفه دارد تا آرایش صورت و چربی اضافی پوست را پاک کرده و پوستی تمیز را به شما هدیه دهند. فوم شستشوی صورت  برای پاک کردن عمیق آلودگی صورت مورد استفاده قرار می گیرد و موادی که در منافذ پوست نفوذ کرده است را پاک می کند پس ایده خوبی است که ابتدا از مواد پاک کننده استفاده نموده و سپس از فوم شستشوی صورت  استفاده کنید.

استفاده از فوم شستشوی صورت  و سایر پاک کننده های صورت بستگی به کارهایی دارد که ما در طول روز انجام می دهیم به عنوان مثال اگر شما در مسیر رفتن به سرکار خود با آلودگی زیادی مواجه می شوید بهتر است ابتدا با یک پاک کننده صورت خود را پاک کرده و سپس با یک فوم شستشوی صورت  خود را تمیز نمایید. البته پاک کننده های صورت به دلیل همراه داشتن مواد مرطوب کننده پوست در استفاده قبل آرایش نیز کاربرد دارند.

شستشوی صورت با استفاده از پنبه یا سفت کننده پوست، چه تفاوتی دارد؟

افراد دارای پوست حساس باید از کدام استفاده کنند؟

این افراد نباید از یک فوم شستشوی صورت  یا یک پاک کننده به تنهایی استفاده نماید بنابراین توصیه می شود افراد دارای پوست حساس باید از یک فوم شستشوی صورت  در طول روز یک بار در زمان صبح یا عصر بسته به نیاز خود استفاده نمایید و از مواد پاک کننده می توانند دو بار در روز بهره ببرند. نکته مهم این است که در پاک کردن صورت تعادل سطح پوست از بین نرود.

آیا افرادی که آرایش نمی کنند باید از فوم شستشوی پاک کننده استفاده کنند؟

استفاده ازفوم شستشوی  برای کسانی که در هوای آلوده قرار دارند همواره توصیه شده است مخصوصا برای کسانی که دارای پوست خشک و حساس هستند پس اگر آرایش دارید ویا آرایش ندارید از یک فوم شستشو استفاده نمایید. همچنین اگر پوستی چرب دارید و آرایش نمی کنید شما می توانید از یک پاک کننده و ژل شستشوی صورت استفاده نمایید