اجتماعیاخبار کسب و کار

طلاق زن با داشتن وکالت در طلاق

شرایط درخواست طلاق از طرف زن با حق طلاق

به نقل از بهترین وکیل تهران همانگونه که اشاره شد ، ، یکی از راه ها و روش هایی است که به استناد آن می توانند نمایند . اما یکی از موضوعات مهمی که در خصوص این نوع از وجود دارد ، این مساله است که ، چیست و که یا را از همسر خود گرفته اند ، تحت چه می توانند این را اعمال نمایند ؟

در پاسخ به این سوال ، باید گفت که یکی از مهم ترین ، این است که ، بتواند داشتن خود را اثبات نماید ؛ چرا که اصولا بدون داشتن این ، امکان وجود نداشته و باید از طرق دیگر ، همچون استناد به موارد عسر و حرج ، شروط ضمن عقد و یا نهایتا طلاق توافقی ، اقدام نماید .

به این منظور ، لازم است که ، به استناد یک سند رسمی ، به داده شده باشد . به عبارت دیگر ، ، باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و ، به داده شده باشد . بهتر است که متن ، به صورتی تنظیم شده باشد که امکان عزل کردن وکیل ( ) توسط ، ساقط شده باشد .

یکی دیگر از مربوط به ، این است که ، به صورت مطلق به داده شده باشد . در غیر این صورت ، یعنی در حالتی که ، به صورت مشروط باشد ، ابتدا ، باید وقوع ذکر شده را در دادگاه به اثبات برساند تا پس از آن ، بتواند خود را اعمال کند .

یکی دیگر از ، این است که ، باید اقدام به معرفی یک وکیل دادگستری به وکالت از شوهر نماید . در واقع ، از آن جهت که ، به جای مرد ، می دهد ، می بایست شخصی نیز ، وکالت همسر را به عهده گیرد . البته ، وکیل و وکیل ، می بایست متفاوت باشند ؛ چرا که به لحاظ حقوقی ، این امکان وجود ندارد که یک نفر ، وکیل هر دو طرف دعوی باشد که در ادامه ، نیز ، توضیح داده می شود .

 مراحل و نحوه درخواست طلاق از طرف زن با حق طلاق

در قسمت قبل ، به بررسیو پرداخته شد . با این حال ، سوالی که در ارتباط با این نوع از مطرح می شود ، این است که به چه صورت است و ، با داشتن حق طلاق ، چگونه باید طی شود . لذا در این قسمت ، به بررسی کلیاتی در خصوص ، خواهیم پرداخت .

به طور کلی ، ، به این صورت است که خواهان ، می بایست به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و دادخواست خود را از این طریق ، به ثبت برساند که در قسمت های بعد ، را ارائه می نماییم .

یکی دیگر از مهمی که برای باید طی شود ، آن است که زوجین ، باید در مشاوره های ، شرکت کنند . انجام مراحل مشاوره در ، نیازمند آن است که ابتدا در ، ثبت نام و اقدام به گرفتن نوبت شود .

مرحله بعد ، این است که زوجه ، در دادگاه ، شرکت نموده و در صورت لزوم ، توضیحاتی را ارائه داده و اگر زوج ، اقدام به طرح اعتراض نسبت به حکم صادره از دادگاه نمود ، مراحل تجدید نظر از حکم دادگاه نیز ، باید طی شده تا حکم ، قطعی و قابل اجرا شود .

پس از اینکه دادگاه ، حکم را به نفع صادر نمود ، این حکم ، باید در دفاتر ثبت ، به ثبت رسد . لذا در آخرین مرحله ، ، اینگونه است که وی ، با مراجعه به دفاتر ثبت و پرداخت هزینه های مربوطه ، را به ثبت رسانیده و در صورت لزوم ، عده را سپری می کند . گفتنی است که در، مرد نمی تواند با عدم حضور در دفتر ثبت ، خللی در روند ایجاد نماید . در قسمت های بعد ، را نیز ، ارائه خواهیم نمود .

مدارک درخواست طلاق از طرف زن با حق طلاق

، یک تفاوت عمده با سایر انواع دارد و آن هم ، این است که ، به استناد وکالتی که شوهر به وی داده است ، می کند ؛ بی آنکه لازم باشد دلیل موجهی داشته و یا خاصی به دادگاه ارائه نماید . با این حال ، طرح و از طرف در دادگاه ، نیازمند است که باید تهیه و ارائه گردند . لذا در این قسمت ، قصد داریم به بررسی مهم ترین بپردازیم .

از جمله مهم ترین ، ارائه مدارک شناسایی و هویتی زوجه ، شامل کارت ملی و شناسنامه است . در کنار آن ، سند ازدواج و یا رونوشت آن نیز ، از جمله در دادگاه است . به همراه آن ، وکالت داده شده به زوجه جهت ، مهم دیگری است که الزاما باید ضمیمه شود .

علاوه بر این ، در صورتی که زوجه ، مدعی بکارت یا دوشیزگی باشد ، می بایست به پزشکی قانونی مراجعه نموده و گواهی آن را به عنوان یکی از ، به دادگاه ارائه نماید . در غیر این صورت ، پس از ، زوجه ، برای ثبت طلاق در محضر ، باید گواهی عدم بارداری خود را ارائه نماید .

لازم به ذکر است که وکالتنامه وکیل دادگستری ، از جمله دیگر است که توسط دادگاه ، مورد استناد قرار می گیرد . همانطور که گفته شد ، انتخاب وکیل برای شوهر ، الزامی است . البته ، اگر بخواهد ، او نیز می تواند برای خود ، وکیل انتخاب کند و وکالتنامه وی را نیز ، ضمیمه خود نماید .

هزینه درخواست طلاق از طرف زن با حق طلاق

یکی از پرسش های مهم در خصوص ، این است که مربوط به این نوع ، اولا شامل چه مواردی می شود و ثانیا مقدار و میزان آنها ، چقدر است . به همین مناسبت ، در این قسمت ، قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که ؟

یکی از مهم ترین موارد ، پرداخت دادرسی است که در تمامی دعاوی ، می بایست پرداخت شود . ثبت ، بر اساس نرخ ، معادل صد و هشتاد تا دویست هزار تومان می باشد . این ، با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، قابل پرداخت است .

علاوه بر این ،  ، به این صورت است که جلسات مشاوره ، انجام گیرد که معمولا 5 جلسه مشاوره لازم است که هر جلسه مشاوره ، حدود 104 هزار تومان دارد و در مجموع ، باید مبلغ 520 هزار تومان ، پرداخت شود .

پس از اینکه دادگاه ، حکم را صادر کرد ، می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر ثبت ، اقدام به ثبت رسمی نمود و صیغه را جاری ساخت که این مرحله نیز ، حدود 500 هزار تومان خواهد داشت که البته ، هر یک از ذکر شده ، ممکن است در هر شهر ، اندکی با شهر دیگر ، تفاوت داشته باشد .

نمونه فرم درخواست طلاق از طرف زن با حق طلاق

خانم هایی که قصد دارند با داشتن خود ، از وی جدا شوند ، می بایست با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، دادخواست داده و سپس ، اقدام به نمایند . لذا ، آشنایی با این موضوع ، ضرورت دارد که چگونه تنظیم می شود . به همین مناسبت ، در این قسمت و در تکمیل بحث ، قصد داریم یک ارائه نماییم .

طلاق زن با داشتن وکالت در طلاق

ریاست محترم …………….

با سلام .

احتراما به استحضار می رساند که اینجانب ………………….. فرزند ……………… به شماره ملی ………………………. ، در تاریخ ………………………… ، به عقد نکاح دائم آقای ……………………… درآمده ام و ایشان ، به استناد وکالت نامه رسمی شماره …………………. مورخ …………………….. تنظیم شده در دفترخانه شماره …………………………. ، به اینجانب ، با حق توکیل به غیر و حق قبول بذل مهریه را داده است و به آقا / خانم ……………………. نیز ، بعنوان وکیل ایشان ، وکالت داده شده است . بنابراین ، با توجه به توافقاتی که میان اینجانب و خوانده صورت گرفته است ، صدور گواهی عدم سازش را تقاضا دارم .

برا دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پاسخ دهند .

سوالات متداول

1- منظور از طلاق از طرف زن با داشتن حق طلاق چیست ؟

در صورتی که شوهر با مراجعه به دفتر اسناد رسمی به زوجه وکالت داده باشد به نحوی که زن بتواند از جانب شوهر خودش را طلاق بدهد وکالت در طلاق یا حق طلاق برای زن محقق شده است که جزئیات این موضوع در متن مقاله ذکر شده است .

 2- شرایط طلاق از طرف زن با داشتن حق طلاق به چه صورت است ؟

نحوه طلاق از طرف زن با حق طلاق به صورتی است که زوجه با استناد به وکالت در طلاق برای شوهر نیز وکیل دادگستری تعیین کرده و دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده ارائه می نماید که شرح این موضوع در متن مقاله ارائه شده است .

 3- نحوه طلاق از طرف زن با داشتن حق طلاق چگونه است ؟

این نوع طلاق نیازمند تهیه یک نمونه دادخواست و تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای ارائه آن به دادگاه می باشد که از طریق مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و پرداخت هزینه ها قابل ثبت می باشد که برای آشنایی با آن می توانید متن مقاله را ملاحظه نمایید