اخبار کسب و کارعمومی

پمپ کف کش راد در چه مواردی کاربرد داد؟

پمپ کف کش راد را می توان در شرایط زیر استفاده کرد: چاه های عمیق کشاورزی و باغی: به دلیل کمبود منابع آبی، متاسفانه در سال های اخیر مجبور به حفر چاه های عمیق برای دریافت آب با کیفیت برای کشاورزی هستیم. البته لازم است میزان برداشت آب از سطح زیرزمینی به گونه ای تنظیم شود که آسیب کمتری داشته باشد و منبع آب قابلیت تعمیر و تعویض داشته باشد. در هر صورت در شرایط فعلی که باید آب را از اعماق زمین به سطح انتقال دهیم چاره ای جز استفاده از پمپ شناور با کیفیت از جمله پمپ شناور راد نداریم. استفاده از محصولات این شرکت از تنش آبی در مزارع و باغ ها به دلیل طول عمر جلوگیری می کند و تامین آب پایدار برای مزارع را تضمین می کند و عملکرد زمین های کشاورزی، باغ ها و … را بهبود می بخشد.

انتقال آب از رودخانه به مزارع پرورش ماهی و…: آیا تا به حال فواره های بزرگ و زیبا بین استخرهای پرورش ماهی دیده اید؟ آب این چشمه های جذاب از چشمه های مجاور یا رودخانه های مجاور مزرعه پرورش ماهی با نیروی اسکید پمپ یا پمپ های مرکزی شرکت های معتبر و با کیفیت از جمله شرکت راد به دریاچه منتقل شده و آب دریاچه را متعادل می کند. ، تا ماهی بتواند تهویه، رشد و تغذیه بهتری داشته باشد. با توجه به حساسیت ماهیان سردآبی مانند سالمون به کمبود اکسیژن آب و تامین آب سالم و بدون وقفه این مزارع، استفاده از پمپ شناور توصیه می شود.

تخلیه چاه های صنعتی و مسکونی: پمپ های کفی برای تخلیه انواع چاه هایی که برای دفع یا ذخیره فاضلاب خانگی و صنعتی استفاده می شوند استفاده می شود. ویژگی منحصر به فرد پمپ میله ای که باعث استفاده گسترده از این محصول برای این منظور شده است، بدنه ضد خوردگی و زنگ زدگی آن است که باعث دوام بالای محصولات این شرکت مورد استفاده در مجاورت شده است. از چنین موادی

صنعت نفت و پتروشیمی: صنعت نفت و نفت یکی از صنایع پویا کشور و جهان است. پمپ های گریز از مرکز را می توان برای انتقال انواع میعانات نفتی، روغن و سایر فرآورده های مایع پتروشیمی استفاده کرد.

صنعت ساخت: پمپ های شناور قرمز را می توان در صنایع مختلف تولیدی برای انتقال انواع مایعات از مخازن به خطوط تولید و یا بالعکس استفاده کرد.

انواع پمپ های کف زیرین چیست؟

محصولات اصلی پمپ کف میله به شرح زیر است:

پمپ گریز از مرکز: بدنه و قسمت های داخلی این پمپ از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که باعث افزایش طول عمر تجهیزات می شود. پمپ میله ای گریز از مرکز را می توان در مناطق مرطوب استفاده کرد. کاربرد اصلی این پمپ انتقال آب و مایعات خوراکی در دمای پایین (40 درجه به پایین) می باشد و در برخی مدل های بهینه (سری W) پمپ را می توان در آب غوطه ور کرد. از نکات اصلی این پمپ می توان به کاهش صدای پمپ اشاره کرد. مصرف برق این پمپ با حذف فن خنک کننده بهبود یافته و دمای الکتروموتور پمپ به دلیل جریان آب در موتور الکتریکی کاهش می یابد. پمپ شفت گریز از مرکز را می توان در زیر زمین یا داخل ساختمان استفاده کرد.

پمپ شناور: پمپ شناور میله ای از فولاد ضد زنگ و چدن شکل پذیر ساخته شده است. این پمپ در مدل های مختلفی تولید می شود. برای راحتی کاربران این پمپ صدای آن تا حد امکان کاهش می یابد. این پمپ دارای حداقل آمپر راه اندازی است. همچنین آمپر پیوسته این پمپ با استفاده از ملخ های بیشتر کاهش می یابد.
پمپ کف کش راد در چه مواردی کاربرد داد؟
پخش کننده کف 3 اینچی: ویژگی منحصر به فرد این خانواده از محصولات RAD، نسل جدید ملخ های داخلی استفاده شده است که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. این نوع پروانه کاملا متعادل عمل می کند و این مشکل به کاهش استهلاک دستگاه کمک می کند. بوش های به کار رفته در این پمپ مقاوم در برابر سایش بوده و به ندرت فرسوده می شوند. شفت و محفظه آب بند کاملاً از موتور دستگاه جدا شده است و روغن کاری خوب محفظه الکتروموتور طول عمر دستگاه را تضمین می کند. از دیگر مشخصات فنی که در هنگام تولید دستگاه برای جلوگیری از سایش و خوردگی آن در نظر گرفته شد، استفاده از آلیاژ ضد زنگ و توری پلاستیکی است. روتور و استاتور این پمپ بر اساس تجهیزات استاندارد بین المللی طراحی و ساخته شده است. مدل های مختلف این سری از پمپ های میله ای قابل استفاده در کشاورزی، چاه های عمیق، استخرها، ساختمان سازی و … می باشد.

پمپ 2 اینچی: این سری از پمپ های قرمز دارای مشخصات مشابه پمپ های سه اینچی هستند با این تفاوت که دبی خروجی کمتر است. بدنه پمپ، داخل و پروانه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این ملخ کاملا متعادل بوده و شفت و یاتاقان های استاندارد تعبیه شده بر روی آن کمتر در معرض خوردگی هستند. طراحی بهینه محفظه سیل گیر و جدا شدن کامل آن از موتور الکتریکی باعث طولانی شدن کارکرد پمپ می شود. کاربرد این پمپ در چاه های عمیق در زمینه های کشاورزی، شیلات، استخر، ساختمانی و … می باشد. این سری از پمپ های میله ای در مدل های مختلفی ارائه می شود.

اسکرید 1.1/4 اینچ: ویژگی های ساخت و طراحی داخلی این خانواده از پمپ های میله ای اسکرید مشابه پمپ های میله ای 2 و 3 اینچی است. کیفیت طراحی و استفاده از آلیاژهای ضد زنگ از ویژگی های بارز این گروه از محصولات میله ای صنعتی می باشد. این پمپ که به دلیل طراحی زیبا و کاربردی از دبی آب خروجی کمتری نسبت به دو پمپ قبلی برخوردار است، برای چاه های آب در مزارع و باغ های کشاورزی بسیار عمیق، ساختمان سازی، استخرها و صنایع تولیدی استفاده می شود.

نکات مهم برای استفاده بهینه از پمپ کف میله ای چیست؟

پمپ کف میله ای محصولی با کیفیت است که در صورت استفاده صحیح می توان از آن برای مدت طولانی بدون مشکل استفاده کرد. اولین گام در استفاده بهینه از پمپ کفی راد، ارائه توان ثابت و قابل اعتماد به موتور الکتریکی پمپ است. برای این کار لازم است منبع تغذیه سه فاز یا تک فاز از منبع پایدار مطابق مدل دستگاه تهیه شود. نکته مهم دیگر توجه به مشخصات فنی تجهیزات برای استفاده در عمق و فشار مناسب تجهیزات است. برای انتخاب بهترین تجهیزات با توجه به نیاز خود می توانید با کارشناسان فنی ما تماس گرفته و مشاوره بخواهید. نکته مهم دیگر برای استفاده بهینه از پمپ های شناور و شناور، توجه به سطح آب در پمپ است. اگر سطح آب چاه یا … به کمتر از حد مورد نظر برسد فشار زیادی به پمپ وارد می شود. برای جلوگیری از این مشکل، انواع پمپ های شناور و اسکیمرها دارای دستگاهی به نام فلوتر هستند. شناورها دارای حسگرهایی هستند که سطح آب را تشخیص می دهند. اگر سطح شناور کمتر از حد مجاز یا کمتر از ارتفاع پمپ باشد، پمپ به طور خودکار خاموش می شود. نکته مهم دیگر برای استفاده بهینه از پمپ های شناور و شناور، توجه به سطح روغن تجهیزات و تعویض به موقع آن است. لازم به توضیح است که برخی از انواع پمپ ها بدون نیاز به روغن و از طریق آب و مایعات دیگر خنک می شوند. زمان تعویض روغن تقریباً هر 4000 ساعت است. بازرسی منظم محور اصلی پمپ، بلبرینگ ها و روغن کاری منظم آنها باعث بهبود راندمان پمپ و جلوگیری از سایش و انحراف آن می شود.

منبع: راد پمپ آب نیرو